Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: I handväskan

Publicerad 2008-05-28 20:40:53 i Veckans bloggtema,

Okej. Fåfängan vill veta vad för smink som är med oss i handväskan. Kort svar. Ingenting. I min handväska finns det säkert 20 pennor, massor av mynt, flera paket med Kleenex, nässprayer av olika slag, värktabletter i olika styrkor och även papperslappar, kvitton och en eller flera pocketböcker. Handkrämer finns det också minst en av i väskan. Smink däremot har jag bara i badrummet. I enstaka undantagsfall stopar jag ner ett gloss eller läppstift men jag brukar ändå aldrig använda dem och sen ligger de i väskan i en evighet och jag kan inte komma på var de är någonstans när jag vill ha dem nästa gång. Så är det. Kort inlägg, trist inlägg men så är det nu. Inget smink i Sminkans väska...

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-28 20:50:32

Nå men du har istället visat dina fina sminksamlingar:) Min inre voyeur får nöja sig med de minnena:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-28 21:11:23

Badbomben! Ja, man kan ju inte få allt... Om du verklgien vill kn jag fota mynten, pennorna och mina kleenexpaket! ;-)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-28 21:21:43

:D Jag låter som en pervertiker tror jag. Vill kika in i allas väskor..;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-28 21:57:02

Det ska du vara glad för tycker jag! Det är jobbigt att konka runt på smink. Själv har jag alltid läppglans, läppbalsam och blottingpapper med puder, i väskan. Ska jag ut brukar jag dessutom ha kajal och läppstift. eller ja, en refill på dte jag redan har då... för att inte tala om alla de dagar jag sminkar mig på tåget elle rpå universitet och därför släpar med mig hela sminkväskan, det är inte att leka med... dessutom brukar jag ha en spegel och en hårborste med mig...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-29 06:36:39

Badbomben! Haha! Ja, vi har alla våra bjelser och begär! Hag vill titta i folks bokhyllor och domen är brutal och entydig efter det! :D



Emma! Ja, jag skulle aldrig orka med så mycket grejer. Eller då skulle jag vara tvungen att offra åtminstone ena pocketboken... ;D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-29 06:51:37

Jag bär bara med mig mitt älskade Juicy Tube, i fickan. Jag har oftast inte väska heller.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-29 10:34:38

Min väska orkar inte med så mkt grejer, jag såg igår att den håller på att spricka i en söm:( Jag måste ju ha böcker också:) Fast ibland måste jag offra den skönlitterära, iaf om jag ska ha matlåda...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-29 22:16:59

Sminkjante! Haha! Du är som jag! Har jag fickor så använder jag dem. Oftast är jag dock fickls, vilket innebär att jag måste ha väska för nycklar, mobil och så.



Emma! Ja, det kan ju vara ett bekymmer med kurslitteratur. Vad pluggar du? Jag tycker det var enorma mängder bcker på vissa kurser men sällan så att man var tvungen att bära med dem till universitetet. Men LHS var värre...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-29 22:47:56

Jag läser till audionom... Och så pendlar jag, så då är det bra att ha nån bok med:)annars behöver man väl egentligen inte ha böckerna med. sen är jag väldigt morgontrött och föredrar därför att sminka mig på tåget och på så sätt få sova lite längre, så dte blir mycket att bära:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-30 06:07:15

Emma! Häftigt yrkesval! Jag frstår hur du menar med pendlingen. Jag pendlar ju på helgerna och tro mig, idag har jag packning att släpa på. Eller okej, jag har en kasse extra frutom handväskan, men det är mycket för mig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela