Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sublim i brunt

Publicerad 2008-05-29 06:30:35 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,


Okej, gårdagens blå var jag så missnöjd med att den fick hamna i papperskorgen men jag kämpar vidare med tema Barry i alla fall. Vi får se hur jag känner för den här innan dagen är slut. Bilderna blev rätt risiga idag och jag har mascara under ena ögat. Ja, inte nu längre, men när jag fotade. Ni får överleva. Tanken är ju inte att det ska vara perfekta bilder utan att det ska vara ett arkiv för mig så jag minns vad jag gjort och med vilka produkter.

Grunden är Indelible Creme Eyeshadow, som, trots att den är ganska trög som underlag funkar bäst med Barrys Dazzle Dust. Därefter lade jag mörkbruna nr 53 i globlinjen och ner i inre och yttre ögonvrån samt under ögat. Mitt på ögonlocket samt längs övre delen av den mörkbruna skuggan i globlinjen lade jag Sublim, en ljusgrön skugga från Pure Luxe. Den fick äta sig in i det bruna en bit som ni ser. Därefter lades Naked, ett MAC-pigemnt precis under brynet. Den skulle lätt kvala in på min tio-i-topp vad gäller highlighterskuggor! Wow! Skaffa den genast allihop! Den kan utföre ren magi när man använder den! Mascaran är Beyond Length från Max Factor.

Sen ville ju Rocketqueen ha en revival av Burgundy. Okej, jag gillar ju också det läppstiftet men idag vill jag inte vara så röd om läpparna. jag snyter mig eftersom jag återigen lyckats bli förkyld. Alla vi i personalen är sjuka hela tiden verkar det. Förkylningsvirusen går runt runt och man får vara frisk i två veckor och sen kommer nästa hosta eller halsont eller snuva.
Hur som helst, RQ, här är Burgundy men uttonad. En rosaröd blir det då! Det är rätt fantastiskt vad man kan gra med smink. Ett starkt rtt kan bli ett diskret rosa lätt som en plätt!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-29 06:58:30

Gillar verkligen den gröna mot det bruna.



Tack för inspirationen. Skuggan Choc. Mint (MAD, som jag inte lyckats göra en snygg makeup med, skulle nog göra sig fint med en ljusgrön. Måste testas framöver:)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-29 07:31:37

Å, vad du är underbar! Det där är kanonsnyggt! Otroligt läckra färger på ögonen, kombinationen älskar jag! Burgundy Light var jättesnyggt till. :)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-29 09:00:50

Japp, nu känner jag igen dig ;) Mycket bättre...den bruna verkar jättepigmentrik? Kanooon!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-29 10:45:25

Snyggt! Den gröna skuggan ser väldigt härlig ut tycker jag! Fina skuggor över huvud taget! Kanske ska slå till på naked nån gång. Problemet är ju att det är så mkt jag vill ha och ja... jag säger bara csn så förstår du.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-29 12:43:51

Verkligen Jättesnyggt!! Den översta bilden är väldigt vackert tagen och läpparna är ljuvliga ;o)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-29 14:29:35

Snyggt men du kan inte göra annat än snygga makeups tror jag fast du själv ibland kanske inbillar dig annat;)

Läppstiftet är verkligen fint!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-29 14:30:32

Grymt snyggt! yeah!

Älskar kombon mintgrönt och brunt!

Postat av: Scrangie
Publicerad 2008-05-29 18:19:15

Beautiful!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-29 22:13:52

Sminkjante! Tack! Och ja, Choc. mint borde vara snygg mot grönt fr den har väl grnglans i sig, om jag minns rätt? Kanske ska släppa Barry och kra MAD en vecka!



RQ! DU är underbar!



ItM! Nu känner jag igen mig själv. Du hade helt rätt igår och jag avskydde det själv...



Emma! Sublim är en jättefin skugga som jag kan tacka RQ för! ;D



Linda! Tack! Jag gillar också översta bilden!



Badbomben! Tack! Vilken raring du är! Men allt är inte bra, gårdagens var en smärre katastrof. I mina egna ögon.



Sanna! Visst! Brunt passar så bra både till mint och turkos!



Scrangie! Thanks! And welcome!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-05-30 01:58:18

Jag tänker genast på After Eight... Mums! Samtidigt ser du underbar ut, som ett grönskimrande magiskt skogsrå... Kramis

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-30 06:05:38

Creme-Idiot! Ja, lite after eight är det över den hr mejken! Och att du ens tänker på skogsrån är ju underbart! Vilken fantastisk komplimang! Tack! Och kram tillbaka!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-05-30 23:16:27

å, Sminkan, du är sååå tjusig!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-31 13:07:51

GQ! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela