Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Saint Berry

Publicerad 2008-05-15 21:52:00 i Läppar,


Stiftet är mörkt vinrött med brunton. Jag tittar lite skeptiskt på det när jag skruvar upp det ur hylsan. Skulle inte Saint-läppstiften från Lipstick Queen vara ljusa och transparenta? Hmmmm....
Så provar jag det på, och det är verkligen skirt. Så skirt, så skirt. Nästan som att vara utan läppstift alls. När man målar på det så ser det ut så här:

Det känns ganska mjukt och lent men inte så speciellt annorlunda. Mjukt och lite balm-aktigt liger det på läpparna. Inte samma hållbarhet som hos Sinners, men helt okej ändå. Färgen är matt, vilket känns bra. Det ser supernaturligt ut. Vill man vara väldigt återhållsam med sminket är det helt perfekt. Eller om man vill ha en oskulsfull look. Jag förstår varför Poppy King kallade dessa Saints...

Om man verkligen väljer att kräma på rejält med färg då? Om man vill få full valuta för de 10% pigment Saint Berry innehåller, ja då får man lite mer tryck i tonen.

Mer färg än så här kan man inte få ut ur stiftet. Det är precis som det ska vara i och med att man köpt ett transparent och skirt stift. Jag tycker det har varit väldigt intressant att jämföra Saint och Sinner. Man inser ganska snabbt att det i t.ex Maybellines läppstift inte kan vara mer än 10% pigment medan mina gamla röda Dior nog har en ganska hög pigmentprocent. Kanske är det faktiskt så att prestigemärkena har laddat sina stift med "mer färg"? Det skulle vara bra om fler än Poppy King deklarerade pigmenthalten i sina läppstift, tycker jag, för då vet man vad man har att vänta sig av dem. Jag kan säga att Saint Berry är söt, men inte lika imponerande som mina båda Sinners. Det här kan man få av ett billigt budgetstift. Ett IsaDora eller ett Maybelline på rea. Sinners är värda sina 199 kronor, men det här är jag mer tveksam till. Även om det är fint i sig.

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-15 22:13:31

Riktigt nätt! oskyldigt sött:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-16 02:04:44

Visst är det fint! Men jag håller med dig, det är knappast unikt med lågpigmenterade läppstift... det som möjligtvis känns unikt är att det är matt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-16 05:50:36

Badbomben! visst är det sött!



Emma! Nej, unikt är det inte. Det matta kan man ju dessutom fixa själv med vilket stift som helst, i princip. Men det är en fin färg och behaglig konsistens, så jag kommer att använda det rätt mycket, tror jag. Inte bortkastade pengar, men onödiga. ;-)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-16 06:58:39

Jag förstår vad du menar, Saint ger tydligen ett helt annat och väldigt milt intryck. Inget jag köper i första taget alltså! Mina Maybellines tycker jag är himla pigmentladdade, men det är också de enda drugstore-märket som täcker lika bra som de dyrare. Dior, Estee Lauder, YSL...alla klassikermärken kan knappast jämföras med L'Oreal, Isadora, Nivea, inte när de gäller superb täckning iallafall!

Postat av: dami
Publicerad 2008-05-16 07:39:29

Åh, jag tycker det är snyggt! Det ser ut som du ätit en skål med hallon och en gnutta blåbär :)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-05-16 09:43:07

Ah fin färg, kanske som ett vardagsstift, men 199:- tror jag inte att jag betalar för ett sådant ;)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-16 10:08:09

För en "läppfegis" som mig tror jag det passar utmärkt. Jag skulle faktiskt tänka mig att köpa detta. Tycker färgen är jättefin.

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-16 11:38:29

Fint om man bara vill addera lite mer färg till läpparna och ändå se naturlig ut.

Dock lite för dyr för min plånbok.

Postat av: Sarah
Publicerad 2008-05-16 13:34:00

Jag sällar mig till kören som gillar stiftet. Ofta till vardags föredrar jag den stilen. Men 200;- för det? Nix.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-16 14:42:22

Håller med föregående talare, gillar verkligen färgen och stiftet verkar underbart, men som sagt 200 kronor känns lite väl för ett stift som man har till vardags och inte sticker ut från budgetvarianterna så mycket.



Och förresten, jag kommer jättegärna och hälsar på i din jättefina trädgård i sommar, du kan väl maila när du har lite semester och det blommar fint, så kan jag ta mig en tripp, nyttigt att se sig om i landet! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-16 17:41:19

RQ! Nej, samma här, men man måste ju testa. Jag gillar också Maybelline, det var fel exempel jag tog i texten... Men även där är det lite varierat. De med röd hylsa är mer pigmenterade än de med rosa, t.ex.



Dami! Jag tycker också det är snyggt. Men dyrt...



ItM! Nej, samma här. Men som sagt, man måste ju testa för att veta.



Sminkjante! Du kanske skulle prova ett Saint Red?



Sanna! Ja, jag sitter just nu och tänker på vilka nagelack jag kunde köpt istället... Men, man ska inte gråta över spilld mjölk...



Sarah! Jag gillar också stiftet. Men inte priset.:-)



Veronica! Någon av oss mailar när någon av oss kommer på det! ;-)

Jag har semester från före midsommar till Augustis början. Blommar fint gör det hela tiden, bara olika saker! :D

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-05-16 18:13:52

tycker verkligen om att det är skirt och matt,specillt att det är matt. Som nån beskrev tidigare att det ser ut som du ätit bär.

skira läppstift kan verkligen vara hur fint som helst som ger den där diskreta men fulländande finishen. I like!!

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-05-16 20:03:36

Himla Sminkan!!! Jag var ju tvungen att kasta mig över rouge sinner och bara älskar den!!!!

Jag är kär i Lipstick queen överhuvud taget. Jag som aldrig har starka färger bara vill ha mer.



Tack för recensionerna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-17 12:51:29

BbM! Visst kan det vara fint med skira läppar, håller absolut med om det!



Efwa! Ja, den är härlig! Min favorit av de tre jag köpte!

Postat av: therése
Publicerad 2008-05-19 17:55:04

läckert! och nu en konstig fråga: har du blekt tänderna eller är de så naturligt vita? funderar själv på att bleka och var bara lite nyfiken på hur du gått till väga i så fall.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-19 18:20:57

Therése! Jag har inte blekt tänderna. Jag har tandläkarskräck så jag skulle aldrig göra det. Undviker allt som ens påminner om tandläkaren.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela