Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Rose Petals

Publicerad 2008-05-14 17:11:56 i Naglar i övriga färger,


OPI Rose Petals är utan tvekan ett av mitt fulaste lack. Jag kommer inte använda det någonsin. Extremt fult är det. Förstår inte vad jag tänkte på när jag klickade hem det. Idag ser jag inga försonande drag alls i det. Fult, fult, fult. Usch...
Emelie, om du vill ha en länk till mina fulaste lack så varsågod. Det är det här och även detta. Det kommer jag inte heller ha igen. Kanske är den faktiskt allra fulast.  Havregrynsgröten kvalade in som trea i det här gänget fulingar...

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-05-14 18:01:57

Nä men så fult var det ju inte? Det där är ett typiskt jag-mesfärg som jag använder...hahahaha...färg på skugga fixar jag. inte lika lätt med naglarna...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-14 18:09:34

Fult vet jag inte om det är men inget lack jag skulle använda. Syns ju inte:)

Postat av: Ina
Publicerad 2008-05-14 18:35:27

Hej, råkade köpa fetsmink tror jag - det är ju alldeles för täckande och fult för att jag ska kunna göra något med det. Har du något tips eller är det bara att slänga det i papperskorgen?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 19:05:56

Santa C! Det är jättefult på mig. Bättre med naturliga naglar än det här. Men det kan ju vara så himla fint på vissa med naturliga rosa och beige nyanser. Det var nog i hopp om att jag skulle bli lika snygg som jag köpte det. Dessvärre funkade det alltså inte...



Sminkjante! Jag tycker verklgien det är fult. :(

Får lägga upp det på bytesplatsen...



Ina! Svårt att råda dig när jag inte vet vad du köpt. Fetsmink går ju att blanda med en vanlig foundation så du får en lättare konsistens men även då är det ju fetare än vanliga underlag. Slänga vore väl dumt. Vilket märke? Vilken nyans?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-14 19:08:28

Ja du, dessvärre ingen jättehit... men så fult tycker jag inte att det är... det är bara för att du är så bortskämd med en massa fina lack:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 19:13:18

Emma! Ja, kanske det. Men varför har jag köpt det? Jag borde ju ha fattat...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-14 19:14:51

Näe, vi kan väl säga att du inte tänkte mycket alls:)

Jag tror det största problemet med det är att det alldeles för varmt för din hy, ibland går det helt enkelt inte. Att det dessutom inte tilltalar mej ett dugg gör väl saken ännu klarare!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 19:16:58

Sanna! Du har så rätt! :D

Jag tänkte nog inte alls! Ja, det blir bytesplatsen för detta förfärliga lack. Frågan är bara vem som vill ha det...

Postat av: Ina
Publicerad 2008-05-14 19:30:48

Har ingen foundation. Jag gick för att köpa penslar i en butik som säljer teatersmink, och puckojag fick impuls-slag och köpte tre stycken s.k. ögonskuggor, supracolor kryolan i brunrött, guld och grönbrunt. Kostade bara trettio kronor styck. Köpte även mica som jag måste hitta ett sätt att blanda ut med.



Annars så måste jag bara säga vilket toppenblogg du har. Hittade hit för några dagar sedan och har efter det fastnat:)

Postat av: Ilona
Publicerad 2008-05-14 19:43:11

Mja.. Det var väl inte så snyggt kanske >.>

Jag har hellre genomskinligt lack med en rosa ton när jag vill ha någon "ickefärg". :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 19:48:08

Ina! Det är nog bara att spara till maskeraderna... Så kan det gå.

Tack för berömmet! Vad glad jag blir!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 19:48:55

Ilona! Ja, det här är verkligen inte fint!

Postat av: astoria ( gamla farelyne.blogg.se)
Publicerad 2008-05-14 20:50:50

DET VAR JU JÄTTEFINT!



Sånt där vill jag också ha!

Postat av: Emmi
Publicerad 2008-05-14 21:09:21

Jag tycker också att det är jättesnyggt! Är på ständig jakt efter den perfekta nudefärgen på nagellack. Ska kanske beställa den. Är det creme eller frostlack?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-14 22:00:35

Astoria! Du eller Emmi kan få mitt. Den som mailar först! ;-)



Emmi! Samma sak till dig som Astoria, vill du ha det så maila mig. Försten vinner! Och det är krämlack.



Oj, mailadressen är sminkan@hotmail.com

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-05-14 22:59:37

haha :D!! jag fick hem rose petals ungefär samtidigt som du och jag ÄLSKAR det! jag har kläder i exakt den färgen, jag känner mig sååå tjusig i det! hahahaha- så olika det kan vara! har förmodligen med hudton att göra-

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-15 06:33:49

Glamqueen! Det måste vara så. Så egentligen skulle alla mina felköp skickas hem till dig! ;D

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-05-15 14:57:51

Inte riktigt i min smak heller. De opilacken som säljs i varuhus här är ofta av den här nyansen tycker jag. Nog för att catherine the grape och russian navy och c:o också påbjuds men annars är det mommoleggingsgfärgen som gäller;D Många ljusa/nudelack är väldigt fina men ibland blir nyansen fel på en själv, Jag har själv litet misspiggytoner i mina fingrar så det här är inte min cup of tea heller;D (Du har alltså übermegafina naglar och rosig hy men jag kommer ihåg att du använt ordet "grisskär" ibland om du tyckt att nån nyans skär sig)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-15 18:26:02

Badbomben! Ja, jag är grisskär! Härligt att vara i vissa lägen, gräsligt i andra... Det lustiga med hudfärg/fingerfärg är att vissa färger får mig att se gul ut medan andra gör mig riktigt rosa. Just det här lacket lyckades få fingrar och nagel att gå ton i ton. Väldigt oattraktivt...

Postat av: Emmi
Publicerad 2008-05-15 23:06:20

Tack för ett rart erbjudande! Om inte lacket redan är bortskänkt kanske vi kan göra ett byte?

Postat av: Emmi
Publicerad 2008-05-15 23:08:10

Det var ett rart erbjudande! Om inte lacket redan är borta kanske vi kan göra ett byte?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-16 06:03:24

Emmi! Det finns kvar! Om du mailar mig din adress så skickar jag den nästa vecka.

Postat av: Emmi
Publicerad 2008-05-20 23:06:20

Hej! Har försökt maila till dig men får ständigt felmeddelanden om att det inte går fram. Samma har hänt i kommentarfältet, det är därför jag har kommentarbombat dig :-) Du får gärna prova att maila till mig på [email protected], kanske det funkar bättre, eller om du har en annan email. Här är vad jag har att byta med:



OPI Dulce de leche(också en rosabeige färg)



L'oreal chrome shine nr 348 (ljuslila skimmer)



HM lack (vit pärlemor)



Guld-beige-brun trioögonskugga från Go



Burt's bee's lip shimmer med pepparmint , färg merlot

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-21 06:31:08

Emmi! Det är jag som skrivit fel! sminkan@hotmail.com ska det vara! Om jag inte har mailat dig inom ett par dagar, kasta iväg ett mail till mig eller kommentera igen. Då har jag glömt... Ställer fram lacket så jag ser det, men det är ingen garanti. ;-)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela