Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Blueberry Glaze

Publicerad 2008-05-20 17:25:24 i Naglar i blått,


Otroligt läckra Misa Blueberry Glaze är  färgen som pryder mina naglar idag. Och vilken färg! Det är en midnattsblå med skimmer och lilaton, en blurple-färg men med mer blått än lila.  I svagt ljus ser den nästan svart ut, men i dagsljus är det faktiskt just blåbärsblå den är! Underbar! Efter fiaskot med det rosa Fleeting hibiscusigår  kändes det underbart att plocka fram den här lilla godbiten och se naglarna i en färg jag trivs i.

Blueberry Glaze är ett lack som kräver tre tunna lager för att få full täckning. Konsistensen är väldigt tunn och rinnig, därör kan man inte lägga två tjockare lager för samma effekt. Om man försöker får man bara vallar i lacket.På bilderna är det tre lager lack och ett lager Poshe överlack. Även utan överlack har man riktigt hög glans i lacket. Det är ganska lättmålat trots att det krävs tre lager. Självklart lyckas jag sabba båda tumnaglarna i olika hög grad när jag målat dem. Den ena på remmen til kameran och den andrra när jag ska lirka ut mina Poshe Polish Reviver för att förtunna mitt överlack. Det är bara att hoppas att det inte är någon som lägger märke till det. Fördelen är att jag har anledning att lacka om naglarna igen! Det ska jag göra nu!

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-20 17:46:20

wowowowowowowoowowowowowowow!





snyggt!

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-05-20 18:09:12

Nej men va fasen! Blueberry glaze verkar vara ett till blått lack jag "måste" ha... Så grymt fint! Det ser ut att likna "OPI Who are you wearing" till viss del, en mystisk färg jag ej hunnit bilda mig en uppfattning om. Har iofs endast hunnit ha det en dag... ;) Har du testat det?



Ha det bäst!

Postat av: Ilona
Publicerad 2008-05-20 18:53:59

Oj oj oj, nä nu blev jag sugen på blått nagellack, det där var ju riktigt snyggt med färgskiftningarna!

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-05-20 18:55:20

Kanonsnyggt!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-20 19:03:03

YAY! Jag bara älskar Misa.

Jag trodde inget annat än att denna färg skulle passa dej perfekt!

Jag undrar var det var som gjorde att FH inte funkade på dej? trots silverskimmret så verkade den vilja att man var lite varmare i hyn för att lacket skulle bli nöjd. Det är ju så himla fint annars!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-05-20 19:33:31

Ooh, det här skulle mycket väl kunna vara den perfekta mörkblå lacknyansen.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-20 19:58:15

Badbomben! Ja! Eller hur!



Ifrith! Det finns en notd med Who are you wearing om du kollar under Notd i blått och grönt-kategorin. Jag gillar det inte så speciellt. Det är så lila. Den här har bättre balans mellan blå och lila tycker jag!

Ha det bäst du med! Härligt att dela passionen för blurple med någon!



Ilona! Ja, blått är nästan alltid bra! I alla fall mörka blå!



LGB! Ja! det tycker jag med!



Sanna! Ja, något fel blev det på mig. Det såg platt ut och väldigt kritigt. Skimret åts liksom upp av färgen och det blev väldigt 80-talsrosa. Usch... Men i sig är ju färgen ljuvlig. Den gick inte hem bland kollegorna heller, faktiskt. Så det var inte bara i mitt huvud som det blev knas. Sen gillar kanske inte mina kollegor mina blå lack heller, men de säger inget om dem. FH fick kommentarer. :D



Leonie! Ja, i alla fall är det med i toppen och kämpar! ;D





Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-21 00:46:35

MÅSTE HA!!!111 Det påminner väldigt mycket om ett lack från Loreal jag hade för en sisådär 11 år sedan, som jag fortfarande vill grina en skvätt över för att det tog slut.... MÅSTE ha! Var beställer man misa-lack?

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-21 00:47:59

Haha, hjärnsläpp... Det finns ju på H2T! Jag kom precis på det. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-21 06:25:20

Chaosophia! Ja, det här måste alla som gillar blått ha! Det är underbart!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-21 06:51:10

Ah, blått, vädligt snyggt.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-05-21 09:54:26

Mumsigt nagellack!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-21 16:45:47

Sminkjante! Visst är det!



Fåfängan! Ja, som blåbärspaj!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela