Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mascararecension-Masterpiece Max

Publicerad 2008-05-06 19:50:00 i ,

Ja, alla kvinnor jag känner har någon gång använt mascara, med ett undantag. Min mamma... Nåja, det var inte det jag skulle prata om utan det jag skulle göra var att presentera ytterligare en mascara för er. Jag har ju tidigare recenserat Hypnose från Lancome här på bloggen och tänkte då att jag skulle gå igenom de mascaror jag äger och använder med lite bilder till så ni får se effekten. Igår postade jag en recension av Double Extensions Beauty Tubes från L'oreal. Idag blir det Masterpiece Max från Max Factor. Det är ju en mascara som många kvinnor använder och så även jag. Den är inte jättebillig för att vara ett budgetmärke, men man kan ofta hitta den till olika kampanjpriser. Jag har den i svart. Det är dock en svart som är lite åt det mörkt brunsvarta hållet, något som stör mig ofantligt...

Borsten är inte jättetjock och stor, vilket jag alltid inbillar mig innan jag drar den upp ur tuben. Den är dock en ganska oflexibel plastborste med vassa piggar som ska separera fransarna och det gör jätteont de gånger man slarvar och missar och hamnar på den känliga "vattenlinjen" eller slemhinnan innanför fransarna. Vid ett tillfälle skrapade jag i så pass att det kändes som ett litet sår hade uppstått och jag fick låta bli smink ett par dagar.
Mascaran i sig är en helt okej. Den är lite torrare än Lancomes Hypnose så den tynger inte ner fransarna alls. Piggarna separerar verkligen fransarna, något som är bra, och jag tycker den ger lite volym också, men inte så som Hypnose. Men Hypnose är ju en volymmascara...
Så här ser jag ut utan mascara:

Jag har inte mycket till fransar...
Med ett lager MF MM så ser fransarna ut så här:

Lite slarvigt påmålat, igen, men poängen är ju att ni ser vad som händer med fransarna. De blir längre och får en liten tendens till "tofsar" längst upp i spetsarna. Det beror nog på att det finns fibrer som ska förlänga fransarna i mascaran, gissar jag.
Det är en helt okej mascara i min mening. Är man bara försiktig med borsten så får man fina fransar med den. Att den är ganska torr i konsistensen gillar jag. Blöta mascaror tenderar att bli bra först när de ska kastas...
Den här mascaran kan vara svår att tvätta bort på kvöllen. Den biter sig fast i huden och vill gärna göra att man får gråsvarta skuggningar under ögat. Den sitter dock bra på plats under dagen.
För mig funkar den här mascaran bra, förutom borsten som ger minus och svårigheten att bli av med den på kvällen...
3/5

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-05-06 22:05:20

Vilka bra bilder, man ser precis vad som händer!

Du, vad ska jag ha för tema imorgon? En kindrosig 1700-talspuss på dig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-06 22:42:30

RQ! Vänta bara, jag tänker...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-07 10:27:16

Kanon bra med före och efter bilder. Mascara är en vetenskap för sig. Jag tror aldrig jag kommer hitta "the one".

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-07 16:26:08

Sminkjante! nej, mascara är ett kapitel för sig...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-07 21:29:00

Det här är faktsikt en av mina favoritmascaror! Just pga av borsten:) Jag är en "plastborstetjej"... tycker att de definerar bra. fast jag ska köpa materpiece vanlig nästa gång tror jag... eller egentligen vill jag ha chanels plastborste mascara, men den är så dyr... och jag har visst en lash power från clinique som ligger och väntar på mig på maxi... det ideala vore en tubmascara med plastborste, som inte får vara för blöt, den skulle jag köpa! Kan för övrigt tillägga att jag idag har endast den svarta änden på l'orealmascaran idag. funkar riktigt bra som vardagsvariant tycker jag... plus att man slipper tänka på att täcka det vita....

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-07 23:00:32

Denna är min trognaste mascara-den trasslar aldrig (nästan) Hypnose har jag också men den trasslar ofta tycker jag..riktigt bånstyrig sak :P men är dock kanon när den är på det humöret..

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-08 06:29:25

Emma! Jag gillar den ju rätt bra jag med. I alla fall använder jag den rätt mycket. Men idag fick jag tofsar av den. Kanske dags att köpa en ny, den har nog torkat till eller något...

Linda! Hypnose är min kärlek i mascaravärlden! Men den är besvärlig första månaden då den är för blöt. Sen är den perfekt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela