Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Flying Dragon

Publicerad 2008-05-04 17:40:31 i Naglar i lila,

image4910
Idag har jag målat mina naglar med China Glaze-lacket Flying Dragon!
Det är en lysande lila färg som behöver ett bra överlack för att komma till sin rätt.

På första bilden här ovan är det utan överlack. Då blir det matt och grynigt. Med ett lager China Glaze Fast Forward blir det högblankt och som glaserat! China Glaze Fast Forward är ett ganska tjockt överlack som ger en lite speciell känsla. Väldigt keramisk glasyr...
Flying Dragon är full av små glitterpartiklar i blått och rosa. Det är en rolig färg men Blue Sparrow förblir nog min favorit av de båda. Vilken föredrar du?

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-04 18:16:35

De är så olika i färgen men blue sparrow är lite rivigare.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-04 18:28:46

jag har bara testat flying dragon, men jag har ju blue sparrow också och jag har ju sett dne på dig... jag tycker faktsikt bättre om den här. jag gillar att glittret har flera färger och så tycker jag att det är en himla snygg färg... men jag förstår faktsikt inte hur china glaze har lyckats få till den fruktansvärda formulan. Utan överlack tycker jag rent ut sagt att detta lack är fult!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-04 19:18:01

Sminkjante! Japp! Det tycker jag med!

Emma! Jag tyckte Blue Sparrow var klarare och gladare än Flying Dragon. Men FD är också fin. Men inte riktigt lika! ;-)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-05-04 21:13:15

Jag är kär i denna. Riktigt kär. Om du inte vill ha den så säg till om byte blir aktuellt. skitfint :D

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-05-04 21:31:10

Jag gillar verkligen blue sparrow (å vad jag älskar namnet) på dej, men på mej faller valet på flying dragon! Men jag tycker att båda är riktigt fina! Jag har faktiskt köpt ett blått lack på ebay som är lik BS i färgen men utan glittret- billig var det också. Väntar på att ett litet vadderat kuvert ska dimpa ner i brevlådan:)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-04 21:31:40

Jag är otroligt sugen på Flying dragon så jag säger den! Men blue sparrow är också fin!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-04 22:08:06

Rouaa! Så hemsk är den inte, tror jag. Alltså att jag skulle byta bort den. Men efterson det är du så var jag nära att slänga den i ett kuvert på en gång! Men jag hejdade mig...

Sanna! Åh, små vadderade paket är så härligt! Jag unnade mig en beställning på h2t och en på 8ty8 idag. Du vet att nya brightsen från OPI kommit in på 8ty8? Och så vill jag ha IsaDoras sommarlack också...

Badbomben! Ja, de är fina båda två. Men blått är alltid blått!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-05-04 23:02:10

Sminkan haha du har ett hjärta av guld! Jag vill inte ha lacket om du gillar det :D Puss på dig!! Love u.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-05 06:19:25

Rouaa! JAg gillar den nog. Men ångrar jag mig så har jag ju din adress! :D

Postat av: Honi
Publicerad 2012-08-21 18:17:35

Nu är jag kanske flera år försent, men har du swatchat detta igen någonstans? Jag hade gärna sett några closeups, för jag funderar på att köpa detta!

Svar: Nej, jag har aldrig använt det igen. Det är så jäkla svårt att få bort från naglarna.
Sminkan


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela