Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Fleeting Hibiscus från Misa

Publicerad 2008-05-18 19:19:47 i Naglar i rosa,


Ett ljusrosa nagellack med silverglans. Mitt första egenköpta ljusrosa... Jag föll totalt för Emelies notd på det här lacket och beställde raskt ett eget. Och ja det är ju fint. Väldigt tuggummirosa. Och jag gillar glansen i det, det gr jag. Men mina fingrar och naglar är inte så snygga som de kunde vara i det här lacket. Jag ser smutsig ut. Fingrarna blir gulaktiga och nagelbanden ser slitna ut.

Om mina fingrar och händer hade varit lite gyllenbruna eller liljevita kanske, hade det nog funkat bättre. Nu ser det plastigt och billigt ut.  Jag känner mig inte fin i det här lacket, tyvärr, trots den fina färgen. Jag kanske inte är en rosa flicka trots allt...Men samtidigt har det en underlig lockelse. Det är så extremt i sin rosa ton att det emellanåt får mig att känna en barnslig förtjusning. Bara emellanåt dock, inte hela tiden. Ett lack som jag alltså är väldigt ambivalent till...

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-18 19:48:36

Jag tycker att det klär dig!:) Tycker att det är roligt att se ett sånt här lack på dig! Ambivalens är egentligen en spännande egenskap i ett lack. Själv känner jag mig både som en rosa och svart tös, ibland är svart helrätt medan andra gånger kan jag bara tänka i cerise och ljusrosa banor.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-18 21:14:15

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-05-18 21:19:15

Jag hade tänkt skriva lite också:) Jag blir också lockad av vissa rosa lack men när jag lackat naglarna tycker jag att det ser helt bedrövligt ut. Jag känner mig utklädd.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-18 21:53:07

Badbomben! Ja, det är inget fel att ha två olika personligheter att alternera mellan! :D



Sminkjante! Exakt så menar jag! Utklädd är ordet!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-05-18 22:32:50

Åh... Sjukt fint lack!!

Postat av: Ina
Publicerad 2008-05-18 22:44:00

lite dallas/falcon crest över det:)

Postat av: Patricia
Publicerad 2008-05-19 02:53:54

Åh så fint

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-19 06:09:37

Rouaa! Nja, jag vet inte...



Ina! Kankse det. Det var ju 80-tal...



Patricia! Jag är tveksam...

Postat av: Linda
Publicerad 2008-05-19 21:29:33

Jag blev också störtförälskad i det där när jag såg det hos Emelie så det är på väg hem till mig tillsammans med ett gäng till :o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-19 22:41:37

Linda! Min kärlek tog snabbt slut. Inte min grej riktigt. Men man kanske ändrar sig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela