Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Seduce Me

Publicerad 2008-05-28 19:52:41 i Naglar i rött,


Okej, idag blir det nagellacksfrossa! Inte nog med att ni fick en megastor notd på gårdagens och dagens OPI DS Royal nej, ni får även nyhämtade och nypålackade Seduce Me från China Glaze!  Kvällens färg! Det här är ett kallt rött krämlack som jag tittat på rätt länge men inte köpt. Istället har andra, poppigare färger hittat hem till mig. Så, en dag, ser jag den på en notd på fantastiska bloggen One Inch Nails och faller för den som en fura! Dessutom har jag den stora turen att Sofia på One Inch Nails inte alls har fallit på samma sätt utan ser färgen som ganska trist och onödig i samlingen. Ett byte sker, Seduce Me mot min extra flaska Vampy från samma märke, och ännu ett rött krämlack har hittat hem till min samling.


China Glaze Seduce Me påminner mig om mitt Viva la Diva i bibliotekarierött, men de är långt ifrån samma. Systrar dock. Båda har en kall, blåröd ton även om Seduce Me är rödare. Jag är en kall brud så färgen passar mig som hand i handske!


Jag gillar ju lack som genast ger full täckning och som är lättmålade. Gissa vad! Seduce Me har båda de kvaliteterna. Ett lager lack ser ni på bilderna och inget överlack. Jag tycker det är enastående bra! Här är ett lack att ta till i krislägen då man har minimalt med tid men ändå vill göra ett snyggt jobb. Jag rekommenderar det verkligen!

Och som en liten parantes så har mitt internet återkommit, men jag vet inte varför. Det borde inte ha gjort det för det funkade inte nyss och elektrikern skulle inte kunna fixa förrän i morgon. Men vi är glada så länge det varar, eller hur!

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-28 20:06:57

Ah, känner helt för såna här färger ida, gillar den kyliga rödheten!

För mig blev naglarna dock rosa:)

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-05-28 20:07:30

Ja just det, va roligt att nätet funkar:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-28 20:10:05

Åååå så snyggt! Passar dej ypperligt!

Jag kanske själv vill ju hellre att det ska vara neutralt eller åt det varmare hållet- men det här på dej är toppen.

Jag älskar röda krämlack. Jag är helt förälskad i ChG Ravishing, Dahling!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-28 20:10:17

Badbomben! Vi får se hur länge det vara... Verkar rätt instabilt. Internet alltså.



Visst är färgen fin! Ett lyckat byte!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-28 20:18:07

Sanna! Ja, jag gillar ju neutralt och kallt bättre då, förstås! ;D

Jo, Ravishing, Dahling ser underbar ut på dina notd! Skulle nog kunna skaffa en miljon rda just nu! Helt inne på rött! Älskar rött! Brunrött, svartrött, blårött, korllrött och orangerött! Yay!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-05-28 20:36:12

Ja och det finns ju en hel uppsjö av röda lack så de tar ju liksom inte slut:)



Pssst- det här är det inte ja som säger så skyll inte på mej:)

På CS har de ju två av "ebay-paletterna" Jag har ju den lilla med 40 färger men det är iaf samma grej.

id=122" rel="nofollow">http://www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm?fuseaction=category.display&categoryid=122

Nu tycker jag ju inte att du behöver mer skuggor men jag vet ju att du är arg på ditt paypal:D

Lite dyrare på CS men den är GRYM!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-28 20:45:02

Sanna! Om du inte vore tjej och alldeles för ung för mig skulle jag tusan i mig bli kär i dig! :D Underbart! Ska genast shoppa!!!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-05-28 22:01:08

Vi är superglada! Snyggt nagellack och beskrivningen av det gör inte att det verkar sämre precis... tur att jag inte är så mkt för röda krämlack, annars skulle jag säkert vlja ha... Nä, istället ska jag ta itu med mina cravings för mörkgrönt i sommar tänkte jag... Vart beställde du recycle? Den är väl inte helt hopplös att få tag på va?

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-28 22:01:34

Det var jag som skrev föregående...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-05-28 22:58:06

Se där ja! Märks på din text att du trivs väldigt bra med det av flera olika skäl, och jag är glad att du inte blev besviken. :) Passar dig mycket bättre också!



För övrigt måste jag faktiskt påpeka att dina NotD:s är skitsnygga nu för tiden. Inte bara för att naglarna ser läckra ut, utan för att dina bilder är snygga och att du alltid verkar hitta rätt ljus för att porträttera dem! Jag beundrar alltid dina bilder nu för tiden, och även dina naglar. ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-29 06:40:41

Emma! Recycle köptes från Amazon. Klart du ska tillfredställa dina gröna begär!Du har väl sätt One Inch Nails Las vegas notd? Slår min med hästlängder, men jag tänkte ta upp kampen och visa mina Las Vegasnaglar snart igen! :D



Chaosophia! Ja, med lite dagsljus blir det en annan sak, eller hur! Att fota nagellack på vintern är svårt eftersom man aldrig är hemma när det är ljust. Nu får man passa på och bara ösa ut notd på notd medan man kan få till rättvisande bilder! Tack förresten! Kul att få beröm för bilderna!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-05-29 09:24:50

Verkligen snyggt! Gillar den lite kalla tonen på det!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-29 10:42:26

Ja, det var det som inspirerade mig att ta itu med mina gröna begär:) Och ditt gästinlägg på nailed! Jag sat faktsikt och pusslade med en korg på cherry culture igår, men det blev inget köp, men det ska det bli. Jag blev helt till mig när jag såg hur mycket roligt nyx hade, för att inte tala om priserna... Jag beställde från strawberrynet igår ist, så jag har nog bränt mina skepp, iaf för denna vecka:)Frakten från amazon var dyr va? Jag har kollat på rescuebeauty, men det kanske är lika illa...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-29 22:19:41

Veronica! Ja, jag gillar också det blå i den!



Emma! Hihi! Ja, det var jättekul att få gästblogga! Första gången faktiskt! Cherry Culture blir nog ett av sommarens shoppingmål för mig också. Frakten från Amazon var svindyr, men jag fick det ju levererat med fedEx också... Jag kollade inte så noga på vad jag sysslade med, var så uppfylld av lacket. ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-29 22:51:44

Och vilket första inlägg som gärsbloggare sen, verkligen en toppenstart:) Ja cherry culture hade mkt fint. suynd att det är så hög frakt. men å andra sidan är ju nyx billigt, så dte jämnar väl ut sig...



Det blir nog till att maila rescuebeauty då och kolla vad de tar för frakten...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-30 06:08:40

Ja, den höga frakten är ett aber. Jag skulle vilja beställa från Nail de royal också men drar mig lite fr det eftersom jag bara vill ha två nagellack och frakten är på $40 typ...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-05-30 16:37:53

40 dollar?! Det är ju skandal! tusan också, jag vill ju också ha från dem, för det är väl de som har nubar? helt plötsligt verkar 20 dollar billigt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-05-31 13:08:35

Emma! Ja, det är i dyraste laget...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela