Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ungdomsminnen

Publicerad 2008-03-08 14:20:49 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Hade inte tänkt ha något smink idag. Är trött och hängig. Det är då något färgglatt behövs, så jag ändrade mig. Idag är det Urban Decayskuggor från De Luxe-paletten, precis som i gårkväll. Grunden är Dignity från Face. Ovanpå den lade jag rosalila Fishnet på hela ögonlocket ut mot tinningen. Därefter Honey i gult som highlighter. Under ögat Urban Decay-pennan Covet i grönt. Ovanpå den är det lite Grafitti som också dragits upp i inre ögonvrån och en bit i på globlinjen. Lite svart skugga, Zero, längs övre fransarna. Det blev ojämnt ser jag nu, men det spelar inte så stor roll. Det syns ju bara om jag skulle sitta och blunda hela tiden...Mascara, Hypnose, och det var det.
 
Lite roligt med färg och det här påminner en del om mina tidiga make-uper på det ljuva 80-talet. Så det musikaliska temat är alltså vad? Lite 80-tal men även en skvätt av det jag lyssnade på som liten tjej!

Och eftersom det är lördag kanske även detta? ;-)

Kommentarer

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-03-08 15:12:40

Alldeles underbar sminkning! 80-talet rockar!:)

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-03-08 15:28:50

Men du vad läckert!! Lyssnade iof inte på samma sorts musik som du men förstår din inspration. :-)

Postat av: Aila
Publicerad 2008-03-08 16:07:02

Läckert!!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-08 16:34:08

Annorlunda och fantastiskt snyggt.

Postat av: JEssica
Publicerad 2008-03-08 17:12:21

Fint

Kolla gärna in min blogg också!

www.pessicaz.blogg.se

Postat av: Linda
Publicerad 2008-03-08 18:02:13

Häftigt,lite regnbåge över det.
En piggelin sminkning, verkligen.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-08 18:14:04

Galet snyggt! Underbart! WOW WOW WOW!!! Fantastiska färger du har använt! Hoppas du piggnade till ordentligt av denna sminkning, det gjorde jag!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-03-08 19:00:29

Men ÅÅH! Oj! Ah, stående ovationer till dig! Helt säkert, jag tyckte så mycket om den här. Otroligt snyggt! Jag ska kolla länkarna nu - jag gissar på att någon av dem är Cyndi Lauper och kanske någon Katrina & the waves!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-03-08 19:01:42

Yeee-es, både Pistols och Kennedys! Wow, utmärkta val! Och var det inte lite Cyndi också, ja nu är jag nöjd!

Postat av: Caroline
Publicerad 2008-03-08 19:03:00

oj vilken sminkning! inget jag själv skulle våga bära, men coolt på bild!

Postat av: Ninah
Publicerad 2008-03-08 19:09:04

Ha en trevlig internationella kvinnodag

Postat av: Emma
Publicerad 2008-03-08 19:50:23

Sminkar du dig så här mycket under dagen också? Modigt i såna fall :)

Postat av: Julia
Publicerad 2008-03-08 19:56:30

Du sminkar så otroligt fint! Tänk om man kunde vara så händig! Kram

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-03-08 21:38:38

Underbart! Själv är man ju född på 80-talet :)

Postat av: Nadja
Publicerad 2008-03-08 21:39:18

hej! jag älskar din sida.
första gången jag kikar in den.. men ska bevaka den varjedag. skulle vilja fråga en sak, jag undrar om du kunde ta steg för steg hur man sminkar sig? så man lär sig och kan även använda det. för jag skulle gärna vilja lära mig steg för steg hur jag sminkar mig så till fester osv.

pusspuss, och fortsätt va lika duktig på att sminka!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-08 22:14:31

Lovely Sminkan! Bra att du valde att sminka dig idag! det blev verkligen himla fint med de olika färgerna och jag håller med dig, man känner sig betydligt piggare när man har fixat sig lite... det är lite konstigt, men det brukar funka:)

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-03-08 22:33:24

oj vad coolt :D

Postat av: Lina
Publicerad 2008-03-08 22:56:51

otroligt snyggt och otroligt coolt!
hoppas du har en bra kväll (:

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-09 14:00:39

sjukt snygg kombo!!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-03-09 14:42:11

Åh vilken färgprakt - mycket snyggt, och visst blir man uppåt av den!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-09 14:43:05

Nasse! Tack! Vad kul att du gillade den! Jag minns mitt 80-tal med stor kärlek. Tycker det är trist att man alltid ska håna 80-tals modet, det var ju mycket som var kul och snyggt!

Fåfängan! Nej, det var inte många som lyssnade på samma musik som jag. Men roligt att du gillade sminket!

Aila! Tack! Länge sen jag såg din signatur! Har saknat dig!

Sminkjante! Tack! Roligt att du gillade den!

Jessica! Tack!
Jag är jättedålig på att besöka andras bloggar, jag hinner helt enkelt inte. Jag nöjer mig med mitt nätverk på Pret-ty.

Linda! Ja, lite regnbåge! Jag brukade göra en "riktig" regnbåge förut och kallade den looken "Gay Pride", men det är nog ett par år sedan jag hade den. Min kompis W brukade skämmas för mig när vi gick på stan. ;-)

Veronica! Japp! Piggnade till! Färgerna är fina, det tycker jag med. Speciellt Honey...

RQ! Vad roligt! Du gissade nästan rätt också! Katrina och jag har dock aldrig funnit varandra. vet inte varför. Cyndi är så ofattbart läcker och cool att man bara måste älska henne!
Vad kul att du gillar Kennedys! Det är det inte många jag känner som gör...

Caroline! Tack!

Ninah! Tack detsamma!

Emma! Det var ju dag när jag la upp den. Typ mitt på dagen. :-)

Julia! Tack så mycket! Bara att öva. Det krävs ingen speciell talang, tror jag.

MUML-Sanna! Ja, det sant, du, RQ och Rouaa är ju så himla unga! ;-)Ni får uppleva en massa i andra hand, men så blev det för mig med. Var ju aningens för ung för att hänga med i punkens tidiga början. 4 år typ... :D

Nadja! Kul att du gillar bloggen! Välkommen hit! Det ligger några tutorials med steg för steg bilder under kategorin Tutorials. Du hittar dem i högerlisten. Det tar så lång tid att jag ofta inte hinner göra tuorials, men självklart ska jag försöka göra flera någon gång i framtiden. Jag försöker dock i ord beskriva så noga jag kan ur jag gjort.

Emma! Ja, fast det känns lite fånigt ibland att ha värsta partymejken och sitta hemma i mysbrallor! Igår var jag rätt trött så jag gjorde inte så mycket. Men jag var snygg när jag slappade!

Jenny! Tack!

Lina! Tack!

Rouaa! Tack! Jag gillade den också. Känns väldigt 1984...

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-03-09 15:01:23

Tänker verkligen 80-tals disco när jag ser den här sminkningen. Trots att jag knappt var med på 80-talet alls haha. Fishnet är verkligen en blickfångare.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-09 15:16:39

Emelie! Ja, Fishnet ser bra ut, men bara en kort stund, den bleknar snabbt. Tyvärr...

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-03-09 16:27:36

Haha, ja det blir lite andrahand för mig. Men jag gillar second hand så det gör ju inget! ;) Sambon är ju född samma år som du och är en riktig gammal rispunkare så han kan alltid uppdatera mig om det är något!

Jag älskar också Cyndi, hur härlig får man bli! Hon är underbar!

Jo, Kennedys har gått varm både en och hundra gånger här hemma. Hur är det med UK Subs, kan det vara något för dig? Jag gillar dem!

Vad synd att Fishnet bleknar så snabbt! Hur är den i tonen i jämförelse med Babydoll från MUS?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-09 17:16:19

RQ! Ja, vi 73:or är finfina exemplar! Skönt att du har en hemma! ;-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-09 17:18:51

RQ! Glömde säga att UK Subs var ett av favoritbanden för killen som sitter vid mina fötter på bilden jag la ut i "ditt" inlägg. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela