Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

TVÅL

Publicerad 2008-03-17 20:13:00 i Hud och hand,

image4053
Jag kämpar vidare med mina kroppslotioner av olika slag. Idag är det dags för en utvärdering av TVÅL Whipped Shea Body Butter. Jag fick ju byta min Gingerbread mot den oparfymernade Clean. Min idé om doften var att den skulle lukta lite som apotekets oparfymerade produkter. Det gör den inte. Den luktar Milda Culinesse, för er som är bekanta med det flytande lättmargarinet. Och den känns lite grand som Milda Culinesse när man smörjer in sig med den... Doften är alltså lite unken, lite smörig, lite ofräsch. Känslan på krämen är ganska fet och oljig. Den lägger sig ovanpå huden och tar extremt lång tid för att sjunka in. Möjligen sjunker den inte i alls utan ligger kvar som en hinna som man torkar bort mot kläder och lakan. Att den lägger sig ovanpå huden märks inte minst på de otaliga små kvisslor jag numera har på spännande ställen som axlar, under nyckelbenet, på låren och så vidare. Jag har aldrig finnar och kvisslor normalt sett, inte på kroppen. Jag kan ha enstaka kvisslor i ansiktet, alltid runt munnen, men det är en gång om året eller så. Nu har jag säkert fem plitor på kroppen... Tack och lov har jag inte använt den här i ansiktet, jo, på läpparna, och den ska ju naturligtvis inte användas i ansiktet heller, men man kan ju vilja ha hud utan finnar även på kroppen.
För mig funkar den bäst på händerna men man skulle ju kunna tro att den skulle vara maximalt återfuktande eftersom den är så oljig. Dessvärre är den inte det. Har ni upplevt samma sak som jag, att en oljig produkt torkar ut mer än mjukar upp? Så känns det lite här. nagelbanden är lika torra men tangentbordet börjar bli väldigt flottigt...

TVÅL blir inte min melodi i framtiden. Det är inte en dryg produkt, den går åt försvinnande fort, och dessutom gillar jag varken lukt, konsistens eller effekt. Faktum är att effekten är det jag gillar minst. Nej, den här går bort, men jag ska nog testa det där nagelbandsgucket från TVÅL som Santa Carolina tipsade om!

Kommentarer

Postat av: sara
Publicerad 2008-03-17 20:27:23

Jag hade tänkt testa body buttern från tvål, men nu vart jag avskräckt..Tur att den tog slut fort iaf...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-17 20:32:25

Sara! Vi är ju alla olika så du kan ju gilla den även om inte jag gör det. Men prova först i en butik i alla fall, för säkerhets skull. ;-)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-18 09:33:59

Hmm, Milda Culinesse låter inte som ett gott tecken... Tråkigt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-18 17:18:32

Veronica! Nej, det är ingen riktigt fräsch känsla. Men jag tror den är effektiv om man behöver ta bort målarfärg...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela