Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Svart

Publicerad 2008-03-05 19:11:31 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


Inte alltid man vill vara så himla sofistikerad och ha en massa tjusiga skuggor. Ibland vill man vara svart. H&Ms svarta skugga och svart kajal är allt som behövs ibland. Dignity är basen. Mascaran är sparsam. Jag kan gilla det här så enormt mycket. Enkelhet. Det enda är att jag gjort ett assymetriskt avslut inne vid näsan och inte låtit kajalens utdragna streck följa ögonskuggans form. Det är alltså med flit jag gjort så. jag vill att det ska se lite "slarvigt" ut. Lite råa kanter. Det ska se ut som man smetat på lite ögonskugga med ena fingret utan att titta i spegeln, typ. Och eftersom jag har lite musiktema på bloggen just nu så ska ni få en låt som jag lyssnade på när jag gjorde just den här makeupen. Varsågoda! Och så till något helt annat som jag också lyssnar på just nu.

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-03-05 21:40:48

Den där svarta verkar inte gå att få tag på längre :/ jag hittar bara en svart med glitter i. Tyiskt!

Var beställer du dina nubar förresten? Fick svar av helena i en tråd men fick inte klarhet över var det var ändå.

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-05 21:43:35

älskar det råa. det get ett personligt uttryck. Livet är verkligen inte bara pastellfärgat ut, som många verkar tro. Man måste göra plats för den stora svarta delen också. För vissa är den mindre, men oftast så är den delen ganska stor i förhållande till pastellrosa.

Du förstår min tanke. :)

skitsnyggt!

Postat av: Farelyne
Publicerad 2008-03-05 22:05:01

Finfint! VILL OCKSÅ! Men jag ser ut som ett spöke i sånt där haha.

Postat av: Marie
Publicerad 2008-03-05 22:21:11

Joy Division är grymma! Det är skönt ibland med lite enkla grungiga makeuper..

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-03-05 22:22:40

Fint!

När jag känner sig tveksam inför dagen/kvällens makeup kör jag på svart svart svart, det kan liksom inte bli fel (nästan iallafall)

Brukar inte våga mig på så skarpa kanter men du inspirerar mig till att just våga! ;) tack för det!

Postat av: Peter
Publicerad 2008-03-05 22:32:20

Köpte på mig ett OPI-lack idag igen, det blev Royal Rajah Ruby från Indian Collection, mörkaste lila du kan tänka dig med skimmer/glans i, testat det?

Postat av: Ifrith
Publicerad 2008-03-05 22:37:57

juste. En favorit är Face eye dust Status när jag kör sotat, testat den? Den är liksom inte "svart svart" utan mer mörkt grafitgrå med lite silverskimmer. Men på min ljusa hud ser den supersvart ut, me like.

Fridens liljor!

Postat av: Jean
Publicerad 2008-03-05 23:03:13

BARA svart, är helt enkelt så klassiskt jävulskt kvinnligt. Ett par blodröda läppar till det, och mannen är fast hehe...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-06 06:23:39

Emelie! På http://www.nailderoyale.com/catalog/default.php
fick jag tag på Nubar!

Nej, jag såg den inte heller när jag var på HM senast. Men Paula Dorfs Twilight är ett bra, om än dyrare, alternativ!

Rouaa! Förstår precis din tanke, och det är så snat. Och både mörkt och ljust måste få plats. Det är bara att hoppas på att blansen dem emellan blir så bra som möjligt.

Farelyne! Det tror jag inte alls att du gör. Du får experimentera lite! Det blir bra om du hittar din form bara.

Marie! Joy Division är mer än grymma, de är livsluft! Och visst är det härligt att gå tillbaka till basen!

Ifrith! Ja ghar en "skarpa kanter period" just nu. Det är snyggt om man vill vara lite hårdare i uttrycket. Kul att jag inspirerar lite! Och svart kan aldrig bli fel! Jag har dock inte testat Status från Face. Ska kika på den nästa gång jag går in på Face!

Peter! Om du tittar under Nagel-kategorin så hittar du en notd från för några veckor sedan. Det är ett fint lack. Men lila skulle jag inte kalla det. Det är väl en brunröd färg?

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-03-06 07:14:30

Otroligt läckert! Fantastiskt snyggt! En favorit.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-06 08:20:18

Detta älskar jag!!! Så häftigt att du skiljt på
skuggan och eyelinern, det ger helt klart en extra dimension på sminkningen utan att använda färger!

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-03-06 08:31:08

Såå läckert. Jag gillar oxå det råa.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-06 10:41:42

Snyggt och rättframt ... jag gillar att dina streck syns, alltså att de går ut ur den svarta skuggan. Läckert.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-06 14:03:53

Jag gillar skarpa och råa kanter. Svart är snyggt men jag är lite feg så jag vet inte om jag vågar ha bara svart. Fast å andra sidan gillar jag att utmana mig själv så jag måste ju testa någon dag. Sorry för allt svammel & tack för inspirationen:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-06 18:14:57

RQ! Tack! vad kul att du gillade den!

Veronica! Vad kul att du också tyckte att det blev en liten extra twist på det med eyelinern. Jag gillar det här med att fälten skapar spänning när man inte använder färger.

Goddess! Ja, ibland är det verkligen skönt att bara vara svart!

Emma! Ja, jag ville skapa spänning på det sättet så att makeupen inte blir så platt. Tyckte själv att det blev jättebra och kommer nog göra så i fortsättningen i vissa makeuper.

Sminkjante! Åh, kom igen! Det vore så roligt att se din tolkning av den här makeupen! Jag utmanar dig!! ;-)

Postat av: S A N N A ♥
Publicerad 2009-10-10 10:17:31

Den gillade jag :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela