Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Naglar i svart och silver

Publicerad 2008-03-04 09:03:36 i Naglar - glitter för layering,


Bilden tagen med blixt.
Två manikyrer i svart och silver. Först har vi svarta Wishing on a Star från Misa som bas. Det är ett vackert, silverskimrande svart lack som är lite transparent efter ett lager men heltäckande efter två. Det är första gången jag använder Misa-lack och jag är positivt överraskad av lackningsegenskaperna. Det är lättmålat, bra pensel och torkar snabbt. Färgen är lagom glammig för att jag ska uppskatta den. Det gnistrar men ganska diskret ändå. Namnet är passande, man ser verkligen en stjärnhimmel framför sig. 
På tipparna har jag använt Zoya Trixie. Det bästa silverlack som finns! Det är flytande metall och det täcker direkt! Färgen är ren, blank, metallisk silvervit. Jag älskar Trixie! I silvret finns ett litet skimmer dessutom så det får en fantastisk lyster! Som en alliansring i vitt guld! Ah!  

Lite oskarpa dagsljusbilder, men dessvärre tagna precis när skymningen föll så de blev inte så bra.

Sedan hamnar vi  i  Star Trek-världen. Nubars glitterlack Martini exploderar över Viva la Divas svarta lack som en isig vintergata över den svarta rymden. Beam me up, Scotty och Engaging warp drive känns som naturliga saker att säga när man lackat naglarna med dessa lack!

Nubars Martini har glitterkorn i olika storlek. De är runda allihop, men går från microsmå skimmer till paljettliknande jätteflingor! Glittret sprider sig lite ojämnt över nageln. Ett lager gav ett stjärnbestrött intryck, men jag var ju tvungen att se vad som hände med två lager. Jag kunde ha stannat vid ett...
Nackdelen är att de stora pljettlinande flingorna vill fastna på varandra och bilda små kluster av bling. Jag skulle vilja ha en mer jämn spridning av dem. Det är roligt med det lite spontana sätt lacket beter sig på, men min känsla för symmetri får sig en törn. Men det är vilt och galet som en klingon! Jag tror inte att dessa naglar hade fallit min gamla favorit Worf i smaken, men det hade matchat det där bältet han hade över axeln i alla fall.  Och det hade definitivt matchat utsikten från The Starship Enterprise.

Här kan man njuta av hela galaxen på en gång!

Och eftersom jag kom att tänka på the Starchild när jag nu är inne på vintergatan, ja, då måste jag ju bjuda på en liten video... Man måste ju älska det här! Och visst hade mina Nubarnaglar sett fina ut på Paul? ;-)

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-04 09:18:56

Snacka om udda lack, Martini! Det var verkligen en hel galax! Häftigt!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-04 09:56:32

Vad läcker det var med silvertoppar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-04 18:35:15

Veronica! Du anar inte vad det glittrar! Jag är fascinerad av naglarna hela tiden. Kan inte sluta titta. Sen är det ju långt ifrån elegant eller sofistikerat, men såååååå roliga!

Sminkjante! Ja, det var ju lite roligt i alla fall. Men jag skakade så på handen så man får inte titta för nära.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-03-04 18:40:07

Jag ÄLSKAR den låten med KISS! Ja, jag älskar KISS överhuvudtaget. Och du har fått till den snygga länken, bra jobbat!

Dina manikyrer är helt underbara! Helt fantastiska! Jag älskar everything about them!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-04 19:01:55

RQ! Ja! Tack vare dig fixade jag fina länkarna! Jag är jätteglad! Och Kiss... Jag har alla LP-skivorna fram till den här. Det var nog sista jag köpte. Älskar också den låten. Och Kiss sitter kvar i full make-up på insidan av min garderob som inspiration!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-04 21:25:26

Åh gud så snygga! jag vill ha lack från nubar! Var köper man dem och är det ett bra företag att handla från? Jag älskar dina silvertippar! Jag har spanat på trixie och du övertygade mig precis om att jag måste ha det, jag saknar verkligen ett bra silverlack...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-04 21:35:28

du behöver inte svara på var, jag hittade, nail de royale, vilket paradis! nu blev jag uppåt, da har ju zoya med, jippie! fast du får gärna svara på ifall det var bra...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-04 22:38:13

Emma! Jag köpte mina från http://www.nailderoyale.com/catalog/default.php
och det funkade bra! De har Zoya också, och en del annat kul! Äh, nu ser jag din andra kommentar... Ja, du har hittat själv alltså! Och som sagt, det funkade fint! Kom hem i brevlådan väl inslaget och med presenter med! Strasstenar för naglarna. Kan ju vara kul om man orkar pilla med det.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-03-05 06:50:08

Jippie, vad kul att du fick till länkarna! Visst är det lätt när man kan det! Vill du ta bort en länk klickar du bara på knappen bredvid som bryter kedjan, men det kanske du sett redan!

Åååh, så underbart! Min andra hälft har lite KISS, men det är mycket skrammelpunk på LP:na annars. Som tur är har han en del att välja på! Åh, vad härligt att du har posters kvar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-05 15:08:11

RQ! Jag hade listat ut "brutna länken" själv! Stolt!!
Jag är ingen KISS-älskare överlag, men jag gillade kostymerna och sminket. Det är lite kul. Samma med Alice Cooper. Och idag lyssnar jag på Marilyn Manson av samma anledning. Fast vissa av KISS låtar är ju grymma!
Skrammelpunk är inte fel!

Postat av: Astrid
Publicerad 2008-03-08 17:39:04

Det svart glittriga var ju ursnyggt!
Ser ut som små stjärnor


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela