Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Goldfinger

Publicerad 2008-03-28 09:03:05 i Naglar i guld, koppar, brons,

image4049
Guldlack från H&M

 Det här är inte ett aktuellt inlägg, tjejer. Jag har svarta Goth på naglarna just nu, men jag sparar den notd:n lite och bjuder istället på den här gyllene varianten! Det här är H&M guldlack, Gold, och jag måste säga att jag gillar det! En härlig, skimrande guldton, täckande och utan att bli strimmigt. Riktigt snyggt! Nu är inte guld min färg, men om vi struntar i de rosa fingrarna och istället fokuserar på färgen på lacket så ser ni att det är en ton som inte går åt vare sig brons eller orange. Det är en gulaktig guldfärg som känns väldigt metallisk i glansen. Jag fick färgerna Gold, Silver, Playtime(orange) och Glamarama(lila) av Christian för inte länge sedan och jag måste säga att de alla är snygga! H&M har verkligen fått till en hel rad snygga lack till billigt pris!

Här kan man ju inte låta bli att länka till den här låten...

Kommentarer

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-28 11:23:01

Det ser väldigt glittrigt och snyggt ut! Har tittat på det i butiken men låtit bli, guld är inte min färg, jag är mer silver. Men visst är H&M´s lack prisvärda, och de håller riktigt bra! Fuskar idag och har H&M´s Champagne på naglarna på jobbet, det är ju ändå fredag =)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-28 12:58:22

Jag har lyckats låta bli att köpa en massa nagellack. Tycker det är så jobbigt när det faller av. Ge mig ett lack som håller i evighet och som man bara måste byta när man känner för det. Ibland vill jag ha grönt i 2 veckor och då känns det onödigt att behöva måla om. Förlåt, det var inte meningen att dumpa detta på dig. Behövde skriva av mig.

Fint guldigt lack:)

Postat av: MakeupMyLack- Sanna
Publicerad 2008-03-28 13:37:19

ser fint ut.
jag är mer guld är silver, även om jag kan ha silver med

Postat av: Marie
Publicerad 2008-03-28 14:11:56

Det såg snyggt ut! :)

Jag har några funderingar angående lösögonfransar.. och eftersom du brukar ha det då och då känns det som jag vänder mig till rätt person! :) Jag har liten erfarenhet av dom nämligen.. och imorgon ska jag ha mina nya från ardell jag köpt, ska man ha på mascaran före eller efter att man satt dit dom? Dum fråga kanske men inte helt självklart för mig, haha.. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-28 14:58:05

Veronica! Ja, guld är inte min färg heller, men ibland så... Jag gillar HM-lacken, i alla fall de jag provat. Och klart du ska ha nagellack en fredag! ;-)

Sminkjante! Jag förstår vad du menar. Jag vill ju byta varje dag, vilket inte heller går, men självklart förstår jag ändå hur du tänker. Det är väl inte mycket att göra. Tv veckor håller nog inget lack på naturliga naglar. En vecka borde det dock hålla. Eller? beror väl på nagelkvalitet och slitage också.

Sen måste man ju inte ha nagellack. Jag var utan i fem år utan at sakna det alls. Nu är jag sugen på lack igen, men det ändrar sig väl om ett tag.

MUML-Sanna! Just det här guldlacket var ändå rätt neutralt, vilket var bra för mig. Ska prova silverlacket sen. Du är fin i alla färger! ;-)

Marie! Du kan böja fransarna innan du fäster lösfrallorna om du vill, men mascara tar du efter. Det binder ihop de lösa med dina egna så du maskerar övergången.
Lycka till med fransarna och ha så kul!! Tänk på at tinte limma fast dem innan limmet hunnit sega till sig! Vänta alltså minst 30 sek innan du fäster fransen efter att du lagt limmet på raden!

Postat av: beauty by me
Publicerad 2008-03-28 15:34:13

Läckert!!!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-03-28 22:06:15

Hej igen!

Tack för ditt svar, uppskattar det! Ok, mascaran efter, jag misstänkte det men var osäker.. :) Jag ska göra precis som du säger, tack igen! :)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-03-29 09:12:12

Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar det här nagellacket faktiskt. Men jag behöver inte bestämma mig än för det finns ändå inte hos H&M här hos mig. Det orangea gillar jag dock :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-29 09:17:44

BmB! Ja, ganska!

Marie! Hoppas det gick bra!

Emelie! Va? Har de inte samma sortiment överallt? Du är i Eskilstuna va? Jag med just nu! ;-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-09-25 15:13:58

snyggt snyggt, det ska jag köpa! Stackars mitt köpstopp, det har flugit åt helsike denna vecka, men ibland måste man:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela