Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Covet

Publicerad 2008-03-12 16:36:02 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,

image3887
Lite lek innan jag lagar middag. Superenkel makeup med Artifact som bas. Det är en vinröd paint pot från MAC. Den ligger tjockare på ögonlocket och uttunnad upp mot brynet. I en tjock linje längs globlinjen ligger sedan en brungrå skugga från H&M's Smoky Eyespalett. Det är den som är sist på andra raden. Under ögat en kraftig linje av Urban Decays penna Covet både under och innanför fransarna. Hypnose mascara.

Jag gillade den här! Färgerna passade mina ögon. Jag ser väldigt klarögd ut. Sen skulle jag nog ha kammat fransarna innan jag fotade...

Musiken får bli det jag lyssnade på när jag sminkade mig... En av mina favoritlåtar. Och så den här också, fast den lyssnade jag inte på idag. Jag gillar den väldigt mycket och brukar ofta tralla på den när jag irrar runt i diverse varuhus...

Och ni som missat att spana in NYX Las Vegas, mitt nya gröna nagellack, kan få en liten bild här!

Fler bilder finns i inlägget NYX Las Vegas och jag har idag lagt in bilder tagna i dagsljus. Så ni vet! Observera att jag matchar Covet helt perfekt!

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-12 17:19:32

Vilken makalös kombination. Gillar UD pennans färg mot det bruna:) Har jag skrivit att jag gillar dina musiklänkar? Det blir välidgt kul att läs och kolla på bilder med musiken samtidig.

Postat av: Farelyne
Publicerad 2008-03-12 17:21:17

woho the clash!:)

Snygg sminkning, jag älskar pennan från urban decay!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-12 18:54:46

Sminkjante! Tack! Jag gillade också den här. Var lite kul att leka fram något på fem minuter och få det snyggt! Och vad roligt att du gillar musiklänkarna. Jag inser hur omodern jag är när alla länkar är från 70- och 80-talet... Men det kan ju bli en nostalgitripp!

Farelyne! Ja! The Clash! Det är så tokbra att jag blir alldeles knottrig!

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-03-12 18:59:24

klart naglarna ska matcha ögonpennan :)!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-12 19:04:22

GQ! Ibland i alla fall. Inte kanske de gånger man har orangeröda naglar. Skulle inte klä mig med den färgen på pennan. Men dans_th skulle nog klara av det! :D

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-03-12 20:31:33

Du är så vacker idag!:)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-13 01:47:33

tack till dig Sminkan, du underbaraste, vackraste och godaste människa! tack för paketet! :D
Tack för att du alltid överraskar och slår mig med häpnad! Och du vet att jag finns här, som jag sa innan!

Puss!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-13 06:37:03

Nasse! Tack raring!

Rouaa! Varsågod! ;-)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-13 10:02:47

Snyggt! Covet och Las Vegas var verkligen ett bra par!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-03-13 11:32:07

:*


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela