Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Bronserad

Publicerad 2008-03-07 19:56:29 i Eotd i svart, Sminkans EotD,

image3854
Fredagskväll och Urban Decayskuggorna Shag och Zero från de Luxe-paletten har kommit till fram och lekt lite. Jag har helt snöat in på Urban Decay just nu, men tyvärr är inte de här skuggorna särskilt hållbara. Alla de Luxeskuggorna försvinner efter ett tag, förlorar i intensitet och blir urblekta kopior av sig själva efter några timmar. Bara Honey håller vad den lovar! Här ligger Shag i brons och Zero i svart över Dignity från Face. Shag över hela ögonlocket upp till brynet och Zero precis över globlinjen och utdraget i en lång spets till hårästet. Under ögat samsas två pennor från Urban Decay, Lucky och Zero. Innanför fransarna ligger en grön kajal från Gli Amati. Mascara Hypnose på fransarna.

Återigen en hel del inspiration från hur jag såg ut som tonåring och fortfarande gärna ser ut till fest eller privat. Sällan jag har "snibbarna" på jobbet. Kanske är dags nu. Jag gillar dem!
Hoppas ni fick en liten Cleopatravibb. Oavsett det så är detta dagens musiksnutt! Eller så kan vi lyssna på det här om vi hellre vill det. Eller så blir det den här låten istället.

Kommentarer

Postat av: Marie
Publicerad 2008-03-07 20:01:50

Jättefint med snibbarna! Jag brukar köra lite bredare när jag väl har dem. På jobbet har de vant sig nu... *s*

Postat av: christine
Publicerad 2008-03-07 20:07:14

Du är så sjukt duktig! :) Alltid lika snyggt och jag är alltid lika avis. Men, en "bas"? Vad menar du med bas? En bas bara till ögat? Varför använder man en bas? :) Hoppas du får en bra kväll!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-03-07 20:18:56

Fantastiskt snyggt med "snibbarna". Roligt med nya tekniker, väldigt inspirerande.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-03-07 20:36:08

Läckert, du är verkligen fredagssnygg! Coolt med "snibbar"... Kul att den liksom går parallellt i globlinjen och från ögonbrynet, det gillar jag!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-03-07 22:52:06

Det här gillar jag verkligen. Som ett konstverk jag som gillar att analysera bilder/färg och form! Jag gillar hur du "delar upp" och skapar tre linjer som möts. Under ögat, globlinjen och ögonbrynet. Färgerna ger kontrast till varandra. Näe nu ska jag inte babbla mer- jag slocknar snart :)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-03-08 08:37:54

Det här tycker jag var riktigt coolt! Snibbarna var jätteläckra! Inget för mig, men på dig var det ursnyggt! Och tack för att du påminde om Ofra Haza, det var åratal sist!

Postat av: leonie
Publicerad 2008-03-08 10:48:28

WEOOOW!!Ja som du vet så är jag extra svag för dina helgsminkningar och denna är lika fantastisk den. Färgvalen och det konstnärliga uttrycket med linjerna och formen, och att ögonbrynen byggs in i och blir en del av maken är en detalj med finess -
suveränt snyggt!Underbart!Synd bara att UDskuggorna håller så låg kvalité.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-08 11:55:24

Marie! Jag har också bredare ibland. Beror på humör. På min förra skola var de också vana, men jag har varit lite mer nedtonad på den arbetsplats jag har nu. På alla sätt. ;-)

RQ! Ja, de två fotd:erna är grymma! Jag tyckte mest jag var lik den jag gjorde en lördag med lösfrallor. Samma färger typ, och snibbar hade jag då med, fast breda.
Ofra är inte fel! Älskar hennes jemenitiska folksånger. Hade några LP-skivor, men de går ju inte att spela utan grammofon...

Christine! En bas är en krämig ögonskugga som ger de andra skuggorna fäste och intensitet. Eller en primer om man föredrar det. Jag har en krämskugga som bas.

Sminkjante! Tack! Jag har alltid gillat snibbar! Får man se dig i snibb? :-)

Emma! Ja, snibbar är alltid fint!

MUML-Sanna! Kul att du såg tanken där! Roligt att du gillade den!

Veronica! Varsågod! Ofra var bra, men jag håller med, det var länge sen sist. Nu blir et mer av Natasha Atlas när jag är på orientaliskt humör. Varför inga snibbar på dig? Det behöver ju inte vara så långa snibbar! ;-)

Leonie! Ja, detaljen med ögonbrynen gilar jag med! Jag trivs så här, det känns bra! UD-skuggorna i den nya paletten, Ammo, är mycket bättre än de i de Luxe-paletten, så slutsatsen är nog att man ska skippa de Luxe-skuggorna...

Postat av: Annie
Publicerad 2008-03-08 23:52:27

Snyggt! Du är duktig!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-03-09 14:47:04

annie! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela