Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Trixie

Publicerad 2008-06-22 09:53:51 i Naglar i svart, grått, silver,


Zoya Trixie är ett rent silverlack med ite gnister i. Det är snabbtorkande, det är täckande och det flagar på en dag...
Nej, hållbarhet är inte dess starka sida, men vad gör väl det? Se så vackert det är i både sol och skugga, inomhus och utomhus! Ett fantastiskt lack at ståta med en kväll eller så, men som sagt, trots Creative Stickey under så flagar det innan det suttit 24 timmar. I alla fall på mig.

Lacket är i alla fall täckande. Två lager här, men ett lager räcker. Jag hade alltså Creative Stickey under och så har jag Poshe överlack över. Jag ska nog testa med något annat över och under för jag vet att zoya kan vara väldigt känsliga för sammansättningar av under- och överlack. Zoya är ju "big3free" och tål tydligen inte att blandas med de kemikalierna utan försämrad hållbarhet. Andra Zoyalack har funkat bra för mig men då har jag använt China Glaze Strong Adhesion och China Glaze Fast Forward istället. Ska ge Trixie samma chans!

Visst är hon vacker! Så rent silverfärgad! Perfekt mot solbränd sommarhy, men också mot bleka händer. Naglarna ser välformade ut och hon ger ett högmetalliskt intryck!

Ett minus är att man kan ana penseldragen om man slarvar vid appliceringen. Jag tycker dock inte problemet är så speciellt strot. Jag har varit med om värre. De små glitterkornen kan dessutom maskera en del missar.

Ni ser villka åskmoln som byggdes upp när jag fotade! Nej, det blev inte så mycket regn, bara 5 mm, men himlen såg verkligen dramatisk ut ett tag. Jag var inte ens ute "på riktigt" för jag var rädd att kameran skulle hamna i en störtskur, så jag tog bilderna på min altan. Och några inne i mitt badrum för att visa olika ljus! För jämförelse kan ni kasta ett öga på One Inch Nails underbara notd med Rínse Charming från OPI. Snyggt! Det var det som utlöste mitt begär efter silver...

Kommentarer

Postat av: LipGloss Bitch
Publicerad 2008-06-22 10:55:22

Läckert! Gillar att känslan är lite matt sådär mitt i allt gnister.

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-06-22 11:05:13

superfint...å jag måste säga att dina bilder är ju bara nått utöver det vanliga, underbara!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-22 11:34:07

Vilka fantastiskt härliga bilder!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-22 11:58:41

Snyggt lack och du visar fantastiska bilder!!! Vilken är den ljuvliga rosen som visas på sista bilden? Den måste jag försöka skaffa!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-22 12:07:01

Otroligt läcker färg och minst lika läckra bilder!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-22 12:43:06

Alldeles underbart..!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-22 12:52:33

LGB! Ja, det är en vacker färg som både ser ut som folie och har gnister!



ItM! Tack! Vad roligt att du gillar dem!



Sanna! Bara för din skull! ;-)



Veronica! Det är myskrosen Ghislaine de Feligonde.



Sanna! Tack!



Linda! Tack!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-22 13:55:10

Woah! Det är ju ännu snyggare än mitt Rinse Charming från OPI! Läckert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-22 14:24:46

Chaosophia! Det var Rinse charming som inspirerade att ta fram det här lacket! ;-) Nej, de är nog lika vackra. Silver är fint!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-22 23:13:17

Trixie känns som det ultimata silverlacket, så snyggt! Men trist om hållbarheten är så dålig, lite mer förväntar mna sig ju av zoya, och jag vill inte måla om naglarna varje dag:(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-23 13:20:56

Emma! Jag tror hållbarheten påverkades mest av att jag hade fel under- och överlack. Zoya brukar hålla bra på mig annars.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-23 23:16:19

Ja okej... Ja jag ska nog ha det ändå, för det är dte snyggaset silvret! Vet du om man kan köpa nubar lack från deras egen hemsida? Jag är inte så pepp på att beställa från nail de royale...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-24 08:31:12

Emma! Jag har bara köpt Nubar från Nail de Royal. Hittar du ett bättre sätt så säg till!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-24 13:05:53

Jag mailade bynubar-sidan i söndags, men har inte fått svar. blir nog till att pilla iväg ett mail till. jag återkommer när och om jag får svar...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-25 09:29:48

Emma! Gör det! Jag har måååånga Nubar på min lista men är inte så sugen på fraktkostnaden från NdR!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela