Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: Vad tar du med när du reser?

Publicerad 2008-06-24 08:31:46 i Veckans bloggtema,

Resetips - vad tar ni med er då ni lämnar hemmet för en semester eller resa? Det är Frajdas förslag till bloggtema denna veckan på Pret-ty.


Ja, det här är ju en ganska svår fråga att svara på. Låt mig säga som så, så lite som möjligt.

Senast jag var iväg på en weekendresa så hade jag inte med mig något smink alls. Jag satt osminkad på restauranger och barer. Spelar roll, liksom.  Att kunna vara osminkad och känna sig vacker ändå är viktigt, tycker jag. Jag orkar sällan bära med mig en massa smink på resor över huvud taget. På senaste utlandssemestern hade jag med Max Factor Facefinity (Den är mitt solskydd för ansiktet. Ja, jag vet, det ska på massa krämer och jox enligt er, men jag gillar inte det. Jag är nöjd med MF Facefinity)och en kajal och mascara. Läppstift i neutral färg. That's it. Man behöver inte mer när man är på semster. Så slipper man släpa alla penslar och burkar och jox. Det räcker ju med kontaktlinsgrejerna. Fast man måste ju inte ha med dem heller. Det är snyggt med glasögon också! Ett måste är dock Nivea Soft. Bra till både händer och ansikte! Just ja, jag tar aldrig med remover. Det brukar ju finnas tvål på de flesta ställen. ;D

Svaret är alltså att det som följer med är detta:

På bilden ser ni Nivea Soft, Hypnose mascara, kajal i svart från MUS, läppglans från L'Oreal, foundation Facefinity från Max Factor samt OPI Natural Nail Strengthener och OPI KOala Bear-y.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-24 10:46:37

Haha, du är så avslappnad, det är så skönt! Min necessär brukar bli TUNG! Beror iofs på hur länge jag ska vara borta. Sist jag var på weekendresa hade jag lätt packning, anser iaf jag:) men krämer, smink o dyl hade jag minsann... Men ingen remover! hehe, sanningen är dock att jag reste med mamma och att hon hade remover:) Jag borde nog öva på att känna mig vacker utan smink...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-24 11:16:28

ser ungefär ut som mitt pack:D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-24 12:38:41

Emma! Smink är kul men inte viktigt! ;-)



Sanna! Ja, lite lagom mycket grejer, tycker jag.

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-06-24 18:13:31

Gumman, du är bara för härlig! sÅ avslappnad relation till make up, och ändå är du en sådan smink-junkie! Det är det jag gillar mest med dig, du har en alldeles ljuvlig attityd!

Vad är det för solskyddsfaktor på Facefinity?

Krm, kram, kram!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-25 09:25:07

Creme-idiot! Det är spf 15 på Facefinity.Så här i vanliga fall, när jag inte sminkar mig, har jag inget solskydd alls. Illa, illa. I ansiktet alltså.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela