Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Give me a Coral Sometime

Publicerad 2008-06-09 15:52:03 i Naglar i korall&persika,


Väl medveten om att det här är ett mycket skirt lack som kräver oändligt tålamod och lager på egen hand så lade jag helt sonika ett enda lager och det ovanpå ett annat lack, mitt nya, fina Atelier Tulle från China Glaze!  Det är den perfekta färgen att ha under Give me a Coral Sometime. De är ganska lika i nyansen. Atelier Tulle drar mer åt korallrosa än orange, som GMACS, men det funkar väldigt bra att använda dem ihop. Atelier Tulle ska jag även prova under Calendar Girl tror jag. Vill ni se en vacker notd med bara GMACS titta här!



Med bara ett lager av GMACS så får man ändå skimret och tvåtonseffekten i retro fun-lacket. Det har nämligen en korallig, orange basfärg med rosa och persikofärgade skiftningar. Det är tydligare i flaskan än på nageln men i solljuset kan man se färgspelet och det är riktigt fint!

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-09 16:58:49

Thank lord (eller nån annan) for layering:D

Ser skitsnyggt ut!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-09 18:26:11

Härlig röd, inte för orange men litet somrigt korallröd ändå! De ser fina ut tillsammans!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-06-09 19:17:19

Tack för Viva la Diva lacket! Paketet kom idag. Underbar lila nyans! Ditt Rimmel-lack kommer bara jag hinner till posten.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-09 21:20:11

ser man på, det blev ju riktigt bra:) kul att du funnit ett användningsområde för retro... men tycker du att tre lager är så himla farligt? Det är ju rätt vanligt ändå...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-09 22:21:59

Sanna! Japp! Exakt så! Layering är en underskattad konst!



Badbomben! Ja, det blev ganska trevligt!



Ika! Kul att du gillar den! Och kul att få ett Rimmel-lack! ingen panik, jag har lite lack att testa!



Emma! Tre lager om jag vet att det blir täckande är okej. Tre lager då jag misstänker att jag kommer se kanten mellan nagel och nageltipp är inte okej. Jag vill inte hamna i femlagersfällan som Sofia på One Inch Nails...

Egentligen gillar jag bäst de lack som inte kräver mer än två lager. De som behöver bara ett är ju fantastiska!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-09 23:30:24

Nej, det kan jag iofs förstå. Jag tycker inte att det gör så mkt på dne typen av lack, men det är ju så himla olika vad man tycker... Nej hu så hemskt, fem lager är verkligen tre för mkt... Två tycker jag är normalt, det räknar jag med. Ett är en bonus, tre ett minus... Men så långe det bara är ett minus så visst:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-09 23:48:00

Emma! Jag ser din kommentar även om den inte syns här så jag hoppas att du ser mitt svar.

Jag håller med om det du säger och jag lackar också i tre lager ibland. Har bara min irrationella avresion mot nagelkantsskådning...



Ditt Glamarama postas i morgon! Det räcker med två lager av det. Eller tre kanske. ahr aldrig använt det förutom till swatchen...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-10 10:42:41

Nu ser jag min kommentar också, det tar lite tid bara... Första gången var det dock väldigt frustrerande:)



Visst är det roligare när lack täcker direkt, men retrolacken räknade jag med att de skulle vara sköra så då gör det inte så mkt... sen tycker jag det är ganska kul att man kan använda dem till layering också. Det låter kanon! Det räcker säkert med två lager, det gör det med fashionista... tack så mkt, du är supersnäll! Hoppas bara att jag står med något som du vill ha nån gång...

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-10 11:35:44

Jättefin färg även på GMACS!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-10 18:07:49

Emma! Ja, jag orde tänka som du, men jag står ju inte ut med den lilla hinen av skarv mellan nagel och vit tipp. Hu! Layering är fantastiskt, och färgerna man "skapar" kan vara riktigt läckra!



Veronica! Jo, det är det! Och fint skimmer!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela