Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

NY Summer Amaranth

Publicerad 2008-06-29 09:02:03 i Naglar i grönt,


Gårdagens lack är en Favorit i repris, igen. Jag som har så många nya lack borde ju inte plocka upp mina gamla, men ibland är de oemotståndliga! Denna härliga gröna färg är en favorit och den kändes underbar på fredagen när jag väl kommit hem och satt mig att fika på uteplatsen. Som kuriosa kan jag berätta att det här är det enda nagellack min far burit, dock bara en kort stund. Och nej, det var inte jag som lackade i smyg. Han valde själv och han målade helt frivilligt. Sen kan jag säga att min pappa verkligen har gröna fingrar "på riktigt" men då i bildlig bemärkelse. ;-)


Ett ljuvligt grönt krämlack som behöver lite överlack för att få den här superblanka ytan. Med lite ChG FF över så får man en närmast plastig känsla på lacket. Väldigt läckert! En grönare grön får man leta efter och det utan att den tiltar in i neonträsket. Det här är en makalös knallgrön med kall bas. Fantastiskt fin!

Bjuder på en bonus. Naglarna fotograferade i skuggan. Ni ser att man fortfarande ser att lacket är grönt. Men fokus ligger naturligtvis på rosen som heter Winchester Cathedral. Perspektivet beror på att jag lutar mig över altanräcket.

Kommentarer

Postat av: Sara
Publicerad 2008-06-29 09:19:01

Den är verkligen jättefin! Dina naglar ser ut som smaragder. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-29 09:27:12

Sara! Det är verkligen ett lack jag gillar! En väldigt läcker krämgrön!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-29 10:12:31

Så härligt!

Jag har inget emot att se "samma" notd flera gånger, tvärtom!

Jag gillar det där mer o mer faktiskt

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-29 12:33:09

Superfint lack! Jag är ju inte så mkt för krämlack, men detta gillar jag helt klart... kanske börjar vänja mig. Kul att din pappa också ha testat:)Och rosen var verkligen fin, jag tror att även du har gröna fingrar i bildlig bemärkelse:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-29 12:41:01

Sanna! Jag gillar det också mer och mer! Det är en ärtgrön liten pärla!



Emma! Jodå, pappas gener har slagit igenom så jag har nog ganska gröna fingrar. Kanske därför jag gillar gröna lack? Jag tycker också det är roligt att min pappa, som är 65, testat det. Och du skulle sett grannens min när han kom över och pappa stod med knallgröna fingernaglar!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-29 22:55:22

Haha, jag kan tänka mig minen:) Jag har länge försökt få måla min pappas naglar, men han vägrar. hur som helst så är det fint med gröna fingrar och din pappa passade säkert också i det:) Jag tror att jag lyckades få till en vettig bild på naglarna förresten. ska be min sambo hjälpa mig att beskära bilden så ska jag lägga upp den för allmän beskådan sen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-30 08:53:45

Emma! Jag ska hålla utkik efter dem! ;D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela