Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Mörk i sommarljuset

Publicerad 2008-06-18 09:44:12 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


Svartsotade ögon är försommarens melodi för mig i år. Jag kan inte minnas att jag var lika svart förra året, men det är ju lätt att se i och för sig, genom en blick i arkivet... Just nu är melankolin ännu vilande över mina axlar, i alla fall stundom. Så blir det ofta på våren och försommaren. Dessutom börjar betänketiden vad gäller vilken tjänst jag vill ha krympa ihop. Jag är nog ganska klar med mitt beslut nu men ska ge mig själv ytterligare en dag eller två. Vemodet ligger på lur, för vilket jag än väljer förlorar jag något som jag tycker om och vill ha.

Det här är bara en vidareutveckling av min dags-look på dagen igår. Lite lek med andra ord. Jag började min sminkning med Dignity på hela ögonlocket upp till brynet. På ögonlocket lade jag även lite av Indelible Gel Eyeliner Black Cherry. Sedan drog jag en linje runt hela ögat med en svart kajal från MUS. Därefter svart ögonskugga från Paula Dorf på ögonlocket upp på brynbenet. Jag lade även svart ögonskugga under ögat i en bred, halvsuddig linje. Det ska se lite slarvigt ut, som om jag gnuggat mig i ögonen ungefär. Den svarta skuggan suddades ut i en brunbronsig skugga och slutligen i en benvit. De båda ögonskuggorna ur en IsaDora-palett. Mascara.  Brynskugga. Ingen foundation. Lite Saint Berry  från Lipstick Queen på läpparna.

Kommentarer

Postat av: ee
Publicerad 2008-06-18 10:44:18

Fint! Fördelen med att köra diskret eller osminkat på dagen är ju just att man kan bygga på och leka framåt kvällen:)Kul att se att du kör ordentligt svart tycker jag. Själv försöker jag bestämma vad jag ska hitta på till midsommar...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-18 10:45:12

Ja och dte var jag som gled på tangenterna där ovan... Var inte meningen att jag skulle skicka, men kom emot enter av misstag...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-18 10:51:56

Jag tycker svart är snyggt året runt.

Postat av: Ina
Publicerad 2008-06-18 11:21:11

Ursnyggt - kanske lånar den looken nån dag;)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-18 12:02:49

Åh, så vackert! Jag hoppas att melankolin lyfter från dig snart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-18 13:36:43

Emma! Midsommar ja, det påminner mig om att jag ska posta veckans bloggtema...



Sminkjante! Tycker jag med!



Ina! Varsågod att låna!



RQ! Den är på väg bort men tiden runt midsommar är melankolisk. Tänk bara på visorna man sjunger!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-06-18 13:58:17

Übersnyggt!!! Love it, men det visste du nog redan ;)

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-06-18 14:58:39

Vackra du!

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-06-18 18:23:16

Önskar att svartsotade ögon skulle klä mig, men tyvärr inte. Men snyggt som attan på dig! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-19 09:55:01

ItM! Ja, de är lite klassisk Sminkan det här. Jag gillar det själv! Badbomben! Tack! Du var ju helt ljuvlig själv här i dagarna! Johanna! Alla klär i svartsotat. Det är bara en vanesak. Innan man vant sig tycker man att man ser galen ut. :D

Postat av: linda
Publicerad 2008-06-19 12:40:06

Mycket snyggt :o)

Postat av: Jessica
Publicerad 2008-07-19 23:44:27

as fint sminkat :) kan du inte ta bild och visa hur man ska lägga upp ögonskuggan?:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-20 08:36:21

Jessica! Kul att du gillade looken! Det finns tutorials i den kategorin som överensstämmer med den här makeupen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela