Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Sepia Stained Cotton

Publicerad 2008-06-25 12:27:49 i Naglar i brunt,greige,beige,


Misa är ett nagellacksmärke jag verkligen gillar! Lättmålade lack med fin glans och snabb torktid. Det här lacket heter Sepia Stained Cotton och är sepiafärgat med frostning i guld. Det är nästan lite rosabrunt i vissa ljus och kan sedan få en kopparton i andra ljus. Lacket är enormt lättmålat. Två lager täcker perfekt och appliceringen blir jämn och fin direkt.

På bilderna ser ni två lager lack utan överlack. Det är i morgonsol jag fotograferat. Bilderna är väldigt rättvisande för färgen, tycker jag själv. Trots att jag är en kall flicka med mycket rosa i min hy så tycker jag lacket är ganska trevligt. Jag var orolig att det skulle skära sig alldeles förskräckligt, men det funkar rätt bra. Självklart ser jag ännu finare ut i en kall färg, men man vill ju ha variation!

Misalacken jag använt har alltid varit hållbara nog för mig. Nu lackas mina naglar nästan alltid om innan något normalt lack hunnit flaga, så också denna gång, men de gånger jag testat nagellack flera dagar i rad har jag varit nöjd med Misa. Sen är det svårt att avgöra var den svaga länken är ibland. Är det lacket, underlacket eller överlacket? Det här lacket blev en endagsgrej, men inte för att det inte skulle ha hållit ett par dagar till. Nej, det berodde bara på att jag fått så många fina lack nu som jag vill prova och visa. Det här fick vika för ett grönt Nfu-lack. Men jag kommer använda det igen. ;-)

Rosen på bilden heter Ghislaine de Feligonde och den klättrar in över mitt altanräcke. En myskros med ljuvlig doft och söta, aprikosa små blommor. Det karminröda som anas är en Austinros som heter Othello. Den kättrar också utanför min altan. Sanna ville se mer bilder från trädgården. Okej, här är en bild på just min altan!

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-25 12:50:29

Vilket himmelrike! Åh!

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2008-06-25 13:37:28

Lacket var väldigt snyggt och jag kan inte annat än att instämma att Misa som lack är väldigt bra!

Men WOW, vilken UNDERBAR trädgård!

Fantastisk fin färg på den rosen!

Vad är en trädgård utan rosor? ;)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-25 13:44:36

Åh, vilket paradis! Rosorna är underbara och Misa är inte så tokigt heller!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-25 16:05:50

Vem tittar på lacket när din trädgård är späckad med så fina saker? Lite väl diskret nyans för min smak, till gränsen på nästan tråkigt till och med.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-25 16:10:01

Underbar ros, den ser sådär perfekt ut, nästan oäkta! Naglarna är också fina, men jag är tyvärr idag helt fast vid rosen. Nu ska jag försöka finna den någonstans också =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-25 16:13:16

Badbomben! Ja, jag gillar min trädgård. Och den är stoooooooor dessutom!



Sanna! Tack! Trädgården är min ögonsten!



RQ! Rosorna har sin höjpunkt nu. Inte de som syns på bilden, men alla mina gammaldags rosor blommar för fullt just nu. Du skulle se det!



Chaosophia! Ja, jag förstår hur du menar. Men jag kan gilla omväxlingen. För att vara ett så pass ljust brunt lack så tycker jag et var väldigt fint. När jag känner mig lite diskret blir det bra med det här! Dessutom skiljer det sig från alla mina andra lack!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-25 18:09:41

Underbara rosor. Här är det 10 grader varmt och blåst, man blir inte direkt sugen på att vara ute. Nu blir jag sugen på att prova misa också:)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-25 18:56:30

Det ser fint ut. Vad långa naglar du har fått:)

Och vilka underbara rosor<3 Trädgården ser urmysig ut

Postat av: Jean
Publicerad 2008-06-25 21:20:54

Härliga rosor må jag säga!! Är det Ert sommarställe?

Har ni långt från hemmet eller är det nära?



Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-25 21:41:48

Sminkjante! Klart du ska prova Misa! Billiga är de också!



Sanna! Eller hur! Jag är så glad och tackar OPI för Natural Nail Stengthener varje dag!

Jag lovar mer trädgård vid tillfälle. Fotat lite trädgård till bloggen igår och idag. Det kommer mera, alltså!



Jean! Japp, mitt sommarställe! Ungefär en timme och tjugo minuter från lägenheten i Stockholm om man har bil. 12 mil tror jag det är.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-25 22:11:38

Åh vad härligt ditt sommarställe är, ett sånt där jag önskar mig en gång..

Och lacket va också jättefint, ett sånt där "lagom lack"!!

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-06-26 00:08:14

Vilka underbara rosor du har!! Jag blir sååå avundsjuk! Men, varför har du inga problem med bladlöss eller andra parasiter/sjukdomar? Jag har grävt upp alla mina rosor eftersom de bara blev dåliga varje år. Ska sätta nya (de andra var gamla) och samlar info för att bestämma vilka sorter jag vill ha. Har du något tips för att hålla dem så friska och underbart fina som dina???

Postat av: glamqueen
Publicerad 2008-06-26 01:10:50

vilken fin färg! dina naglar ser ut som vindruvor, den är nog lite kall iaf, färgen. tycker alla färger blir lite lättare när man lyckats gå från kritvit till hudfärgad :P och men åååå, vilken trädgård! underbara blomster, alla lack blir så otroligt snygga mot trädgården, väldigt inspirerande!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-26 09:22:23

Linda! Visst är det ett trevligt lack. Lite skilland från mina vanliga gröna och blå.



Creme-idiot! Bladlössen äter blåmesarna upp. Det såg hemskt ut före midsommar, fullt av löss, men sen försvinner de när fågelungarna och nckelpigelarverna ska ha mat. Vissa rosor får angrepp av svartfläckssjuka, men de flesta av mina rosor är rätt okej. Jag gödslar inte med konstgödsel. Jag gödslar rätt lite över lag faktiskt. Låter rosorna sköta sig själva, liksom. Det är mitt tips. Och mycket blommor mellan rosorna!



Glamqueen! Kul att du gillar min trädgård som bakgrund! Visst blir lacken snyggare mot grönskan!

Postat av: Jean
Publicerad 2008-06-26 23:58:23

Vad underbart att kunna ha både puls i storstaden och stilla Lisa för själen...avundas dig en aning! Mest på pulsen då:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-27 14:57:48

Jean! Ja, jag är lyckligt lottad, utan tvekan!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela