Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Earthward II

Publicerad 2008-06-27 14:48:47 i Naglar i brunt,greige,beige,


Det blir mycket nagellack nu är jag rädd. Inte så mycket smink att visa och naglarna lackas ju fortfarande varje dag. Och nytt i nagellackssamlingen inkom idag också! OPI Romeo&Joliet, Misa Shady Lady och Rimmellacket i tokturkos, Green with Envy! Tack Anja, Sofia och Ika! Bilder kommer!!! Till bostadsföreningsmötet hade jag det här lacket. Misa Eartward. Det är en av mina favoriter bland nagellacken. Jag har skrivit om det förut, men det skadar aldrig att visa upp det igen. Vilken underbar färg! Mörkt brunt i en kall, lite gråskiftande nyans. I mina ögon är det superelegant och sofistikerat! Formulan ökar den känslan. Lättmålat och tunt men ändå täckande. Perfekt!


Två lager ger samma färg som i flaskan och det torkar som sagt snabbt. Här ser ni det med China Glaze Fast Forward som överlack och då blir ytan spegelblank. Den är blank annars med, men mattas efter ett par dagar. Nu har jag sällan lack så länge men om man har det kan man alltså använda China Glaze Fast Forward som överlack och slippa det lilla minuset. Jag älskar den här färgen! Jag älskar det här lacket! När jag har bråttom eller vill se lite affärsmässig och strikt ut använder jag det här lacket. Det är stramt, det är allvarligt och det är ändå spännande men på ett jordbundet, lugnt sätt.Ett lack med plikttrogenhet, lojalitet och trygghet i sig, men inte tråkigt för det. Lite som jag! ;-) 

Kalla bruna nyanser är inte helt enkla att hitta. Jag är väldigt glad över det här lacket. Det grå i den bruna färgen älskar jag! Det är bark och jord och sten! Lugnt och stabilt. Harmoniskt!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-27 15:20:59

Jättefint lack! Och vilken fin bakrund du har till bilderna! Jag försökte ta bilder på mitt nagellack innan, men det är ju så herrans svårt att få det bra. Jag skulle vilja lägga ut en NOTD på pret-ty, men vi får väl se om det blir några användbara bilder...

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-27 15:36:18

Du har fått så jättelånga naglar, och de passar så bra i det lack du använder här!

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-06-27 15:38:18

Super, ser nästan brunsvart ut på bilderna...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-27 15:48:30

Emma! Klart du kommer få till en notd! Det är enklare att fota nu i det fantastiska ljuset! Man blir glad! Men eotd är svårare för det är nästan för ljust...



Veronica! Eller hur! De är jättelånga för att vara jag!



IntheMake! Ja, lite brunsvartgrå sådär! Helt fantastisk färg!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-27 15:53:40

Men det är så svårt att få fram att det är lila, det ser bara blått ut:( Äsch jag bara gnäller, ska försöka igen sen...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-27 16:10:04

Alltså det är ju grymt snyggt så jag fattar inte varför det slinker ur mitt beställningspaket hela tiden. Väldigt fint äre ju!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-27 16:14:32

Ja, ja, ja! Ser ut att vara en fullpott. Ser dessutom väldigt jämnt och fint ut och som om du inte hade några problem alls med att få till det perfekt på naglara! Jag gillar starkt.



Och varsågod. :)

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-06-27 18:08:22

Sofistikerat javisst, men jag tycker det drar tankarna åt hösten. Jag måste definitivt handla fler lack från Misa, har bara ett par stycken ännu.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-27 20:57:58

Sofistikerat,elegant och tjusigt! Röda läppar till och och en enkel ögon make med bara lite mascara-ursnyggt :D

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-28 08:14:57

Det är vackert, på ett lugnt sätt. Jordnära och fin, som du säger!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-28 09:29:36

Emma! Jag förstår vad du menar.



Sanna! Det är en sådan färg man inte tröttnar på!



Chaosophia! Deär ett suveränt lack att jobba med! ska bi spännande att testa Shady Lady!



Emelie! Ja, jag vet. Jag är inte så sugen på sommarfärgerna ändå... Ska skärpa till mig lite.



Linda! Japp! Så tänker jag med!



Badbomben! Visst är det! Och så trevligt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela