Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Misa Decadent Drifter, igen...

Publicerad 2008-06-12 23:20:30 i Naglar - duokromatiska,

image4799
Okej, ett annat försk med Decadent Drifter. Den funkade inte över vitt lack och nu vet jag att den inte funkar över svart heller. Det här är dock ett experiment jag gjorde för några veckor sedan med DD över ett turkosblått. Här är det ett lager Decadent Drifter ver ett turkosfärgat lack från H&M. Jag inser att Decadent Drifter är väldigt mycket mer täckande än jag tror från hur den ser ut i flaskan. Man anar inte vilken färg underlaget har här. Istället får man Misa-lackets guldskimrande aquaton. Snyggt, men lite blekt i min smak.

Jag känner att jag nog föredrar lite mer färg på naglarna än man får av det här lacket. Men färgen är väldigt fin i flaskan! Vad tycker du? Vitt, svart eller turkost under? Ska nog testa med andra färger också! Min personliga favorit är dock denna. Den med vit bas ser ut som plast och den med svart bas som en bronserad spya. Fult. Det här är i alla fall lite sommarkänsla.
image4805

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-13 06:12:31

Den här är bäst! De andra gillade jag inte så mycket, färgen kommer inte fram så bra. Love this!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-06-13 06:21:22

passar dina händer helt perfekt!



vilken turkosblå från H&M?!

:O

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-13 07:12:52

Jag gillar också denna kombo bäst.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-13 07:47:00

Åh jag säger turkost direkt, tyckte detta blev jättefint! Men vilken udda färg med sådana skilda resultat beroende på underlag!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-13 10:47:19

Ja decadent drifter var verkligen speciell- detta resultat var verkligen bäst, men kanske inget jag skulle trivas i dock. Jag skulle inte kunna låta bli att franka med det hehe:)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-06-13 15:24:26

Jag gillar också den här turkosa versionen bäst. Jättefint lack. Har börjat bli sugen på att beställa lite Misa-lack nu, du har frestat mej med så många fina Notd :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-13 16:34:54

RQ! Jag vet inte om jag gillar någon av dem, men man får väl fortsätta prova sig fram. ;-)



Rouaa! Ett gammalt från när de hade Steel som märke. Ljusturkos med lite grön ton.



Sminkjante! Den är rätt given, eller hur.





Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-13 16:37:11

Veronica! Ja, det är väldigt udda. Men kanske hittar jag rätt med det till slut.



Sanna! Jag har faktiskt frankat med det jag också. Men man får rätt mycket i en Misa-flaska... Nä, jag gillar inte heller någon av kombinationerna speciellt mycket. Men man får väl prova vidare. Nu ska jag dock satsa på ett säkert kort!



Ika! Misa ar jättebra lack! Prova absolut! Kanske inte detta dock...



Postat av: Sigrun
Publicerad 2008-06-14 10:58:43

Hej, denna var jättefin. Har du funderat på att lägga den över China Glaze Recycle (häftmassegrå)? Jag håller på och experimenterar rätt mycket med den nu har hittat några riktigt lyckade combos, t.ex ett lager Recycle och 2 lager OPI "stars in my eyes" ger en riktigt metallisk silver (Stars in my eyes är ett glitterlack som ser grått ut i flaskan man bara blir vitt på naglarna, jag trodde att det skulle vara silver när jag köpte det,men det var det inte). En anna fantastisk combo som jag är skitnöjd med är recycle först och sen ett lager Zoya Tama. Tama är ganska skrikigt ceriselila och lite jobbigt påegen hand. Med Recycle blev det väldigt snyggt djup plommonlila.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-14 11:37:46

Sigrun! Vad kul med en till nagellacksfrälst! Jag gillar också att experimentera med olika färger och layering. Tama bär jag dock gärna på egen hand. ;-)

DD ska jag försöka lägga över Dating a Royal och kanske ett grönt innan jag ger upp helt. Måste säga att det är en riktigt skum färg det här...

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-06-15 11:48:42

Sminkan ahaaa... hehe. för på deras bilder i butik så ska ett turkost lack vara med för ett tag sen, men inget sånt är med alls.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela