Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Max Factor Masterpiece Beyond Length

Publicerad 2008-06-14 13:05:42 i ,


En mascara jag provat ett tag är Max Factor Masterpiece Beyond Length mascara i svart och brons. Den svarta delen använder jag rätt ofta och gillar dessutom rätt bra. Bronsdelen däremot är kanske inte den jag plockar fram varje dag... Jag köpte den här mascaran mest för att jag var nyfiken på hur det skulle se ut med bronsfransar och för att den var billig. De hade kampanjpris på Lindex och jag högg den på ren impuls. Sen blev den liggande. Nu har jag börja använda den lite grand och jag har upptäckt att själva mascaran är helt okej. På bilden nedan ser ni hur mina fransar blir av ett lager Beyond Length.

Det som är bra är att mascaran är svart. Inte brunsvart eller gråsvart eller blåsvart. Rent svart. Den vanliga Masterpiecen är inte lika svart i mina ögon, men jag kan ha fel. I övrigt tycker jag den här och Masterpiece Max är ganska lika. De separerar fransarna lika bra, man har samma plastborste, men den här stoppar jag mer sällan i ögat av någon anledning. Borsten hos Beyond Length och Masterpiece Max är identiska. Jag tycker fransarna blir lite fylligare med Beyond Length, men längden är väl ungefär samma som med Masterpiece Max eller andra mascaror. Den slår inte Hypnose, men den ligger ändå bra till, tycker jag.  Fylligt, svart, separerat och utan klumpar med ett drag är helt okej! Dessutom fäller den inte under dagen och är ganska enkel att få bort.  Man behöver i alla fall inte gnugga ihjäl sig.

Den bronsfärgade delen är dock helt bortkastad på mig. Här nedan ser ni ett lager brons ovanpå det svarta. Det syns knappt och om det syns så är det mer som att det skulle vara gluggar i fransraden eller som om fransarna är jättekorta. istället för att framhäva med bronstouchen så döljer man fransarna. Jag har testat mot en helsvart bakgrund och mot ljusare makeuper och den gör sig definitivt bäst mot en ljus bakgrund. Den kan ju vara kul att testa som effekt ibland, men knappast någon oumbärlig del i mitt sminkförråd. Den svarta delen däremot vill jag inte bli av med. Betyg: 3.5/5.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-14 19:20:23

Jag har den med svart och rosa och upplever den ungerfär som dig. Den rosa syns nästa inte alls.



Jag har dock funderat på om man kunde använda den rosa delen med tillsammans med den vita delen på L'oréals beauty tubes. Alltså först svart den vita och sedan den svarta men att man lämnar vit ute på toppen och tar den rosa eller bronsiga där. Tyvärr låter det så meckigt så jag har inte orkat prova.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-15 15:27:46

Sminkjante! Man funderar ju hur de tänkt med den färgade delen. Verkar inte funka på någon av färgerna...

Postat av: Jean
Publicerad 2008-06-15 15:47:19

Jag gillade oxå Beyound length - tills den torakde ganska snabbt. Fast mest beror det nog på att jag fick ett ex av Too Faced Lash Injection och jämför jag de två så är ju Too Faced underbart bra! Ger tydligt med svärta och sitter fint, lätt att tvätta bort tycker jag även!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-15 16:34:12

Jean! Ja, det finns rätt många likvärdiga mascaror idag. Bra i och för sig, då man har en del att välja på.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela