Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

MAC Naughty Nautical

Publicerad 2008-06-01 19:22:54 i Naglar i blått,


Dagens shopping förde mig ju, som jag berättade i inlägget nedan, till MAC-disken. Där skulle jag köpa ett nagellack som jag tänkt på sedan de första notd:erna kom ut med den. Ett supersnyggt nagellack, blått med lila bas och massor av skimmer utan att bli glittrigt! En blå som nog kan ta sig in på favoritlistan utan större problem! Vilken färg! Jag hoppas alla blåälskare därute rusar till MAC och köper sig ett av detta för annars kommer ni ångra er! Glansen, djupet i färgen! Oh!

Lacket är väldigt tjockt till konsistenen. Det känns klumpigt att måla med. På plussidan gäller att det räcker med ett enda lager. Det är vad jag har på bilderna. Ett lager, men det är ett väldigt tjockt lager. Hur man än försöker får man det inte tunt och det är segt att "breda ut" med penseln. Jag förlåter det dock allt när jag ser mina gnistrande blå naglar reflektera ljuset! Det är så vackert!

Den tjocka, tröga konsistensen leder till lång torktid. Självklart sabbar jag naglarna innan alla hunnit torka. Här krävs lite tålamod. Men även det är jag beredd att bjuda på! Det är enastående vackert!

Kommentarer

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-01 21:26:54

Åh underbar färg!!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-01 21:55:01

Herregud. Vackert och glansigt så det förslår!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-01 23:21:57

toppesnyggt! vet inte om det kan bli nåt inköp dock... dels har jag taskigt med pengar och dels är det långt till mac... jag har dessutom redan en väldigt lång vill ha lista nästa gång jag kommer till gtbg eller malmö. men snyggt är det!

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-06-02 00:22:34

Undrar om det är tur eller fruktansvärt synd att jag inte alls har tillgång till någon MAC-disk egentligen.. Finns det kvar nästa gång jag är på Åhlèns i Stockholm så måste jag nog skaffa det! Grymt snyggt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-02 06:19:21

Linda! Visst är det!!



Badbomben! Japp! Helt underbart!



Emma! Nå, man kan inte få allt här i världen. Hade jag haft ett presentkort till hade jag köpt ett åt dig! ;-)



Chaosophia! Ja, det är så vackert. vackrare än bilderna visar. Det är ett lack som är värt att äga.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-06-02 11:48:35

Ja...den var underbart fin :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-02 18:52:12

Fåfängan! Den är vackrast av alla blå!

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-06-02 20:03:07

Du är en riktig raring! Jag får ju nöjet att se duna bilder iaf... sen tänkte jag på en sak. har du swatchat några lila nagellack? Alltså på en och samma hand så att man kan jämföra...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-02 20:03:50

Du är en riktig raring! Jag får ju nöjet att se duna bilder iaf... sen tänkte jag på en sak. har du swatchat några lila nagellack? Alltså på en och samma hand så att man kan jämföra...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-02 21:43:01

Emma! Nej, det har jag nog inte. Vi får se om jag gör det framöver. ajg vet att jag lovat swatcha Hope och Glamarama, men jag har inte riktigt orkat ta tag i det. Jobbigt att lacka om flera gånger i rad.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela