Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Midsommarmakeup

Publicerad 2008-06-21 09:11:39 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


Lite i efterskott kommer gårdagens makeup. Midsommarens vemod har mig i sitt grepp. Snart vänder ljuset och mörkret kommer åter. Snart är den mörkögda augustinatt Karlfeldt skrev om här och semestern är slut. Hösten, som jag i och för sig också älskar, sveper in oss i sin dimmiga mantel av färgsprakande lönnlöv. Men ännu är det sommar. Ännu är nätterna ljusa och skogsrån står i skogsbrynen med handen vilande på rådjursbockens bog medan schersminen sprider sin väldoft över ängen utanför mitt hus. Just i gryningen kan man ännu smyga ut och hinna skymta älvornas dans i det daggvåta gräset. De har lånat sina kjolar från aklejorna i rosraden och deras skratt är som silverklockor. Midsommarmagi. Känns det inte som att hjärtat ska rämna av den smärta som kommer av skönhet? Av skönhet och av vetskapen om all förgänglighet. Aldrig är väl tanken på mörkret så närvarande som i ljuset?

Gårdagens makeup var gjord med Dignity som grund. Samma benvita glans som mångubben har alltså. Över den lade jag på ögonlocket kajalen Dusty Smoke från MUS och sedan drog jag även in en linje under ögat med samma penna. Därefter skuggade jag varsamt in lite Twilight av Paula Dorf på yttre halvan av ögonlocket. Haunted, en ljus, midsommargrön, skugga från Fyrinnae lades på inre halvan av ögonlocket och upp mot brynbenet där den slutar i ett möte med Shinkirou, en benvit highlighter från Fyrinnae. Mascara. Brynskugga. Klar. Läpparna målades naturligtvis också. Det blev Saint Berry från Lipstick Queen.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-21 14:30:55

Så fint skrivet och så fint sminkat:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-21 15:59:31

Verkligen fin make och jag ser älvorna dansa i fjärran! Hoppas din midsommar varit härlig!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-21 22:49:22

Åh, du är en sann poet! Och en konstnär som jag beundrar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-22 09:55:18

Sanna! Tack!



Veronica! Ja! Den var härlig!



RQ! Tack! Nu rodnar jag!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-22 12:42:03

Blir också lite vemodig av att vi nu går mot mörkare tider..man hinner inte förstå att sommaren är här förrän det börjar vända igen..galet.

Vacker midsommar make up, hoppas du hade det härligt :o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-22 12:53:41

Linda! Ja, det är allt lite sorgligt. Men finns inte en skärva av smärta med så blir det nog inte lika vackert heller...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela