Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Handy Gurugu

Publicerad 2008-06-24 12:48:59 i Hud och hand,

Handy Gurugu är en handkräm från LUSH späckad med Sheasmör och olika oljor. Bland annat finns det jordnötsolja, mandelolja och även cashewnötolja. Även rosor, kamomill och citron finns med bland ingredienserna. Citron har jag använt som huskur på händer och armbågar med gott resultat och rosenvatten blandat med glycerin är en bra fuktgivare för händerna. Ingredienserna till den här handkrämen är alltså något som i alla fall jag tror gott om!

När man smörjer in händerna blir det en len, skön olja av krämen. Den tränger inte in snabbt, men snabbare än t.ex Lemony Flutter. Den lämnar en skön, len känsla på huden och en örtig doft som jag får Yves Rocher-vibbar av. Kan det vara deras handkräm med arnica jag tänker på? Doften är diskret men örtig och väldigt speciell. Typiskt Lush-ig.

image4154
Handy Gurugu är ingen dålig handkräm. Den är faktiskt bättre än t.ex Smitten som jag skrivit om tidigare här på blogen. Jag använder dock inte Handy Gurugu speciellt regelbundet. Dels är det doften, den är inte påträngande men heller inte så lockande, dels är det oljigheten. Man kan inte göra något på bra länge efter att man smort in sig med den här. Men vill man mjuka upp nagelband och händer maximalt en natt eller så, då är den väldigt trevlig. Jag skulle säga att det här är mn favorit av Lush handkrämer. Med den här krämen så behöver man heller inte investera i t.ex Lemony Flutter som nagelbandsprodukt. Den här krämen är bättre på mina nagelband än LF. Lätt! Dessutom slipper man den kväljande citrondoften hos LF.

Handy Gurugu, under hundra kronor på Lush och man har en oljerik handkräm med örtig doft och uppmjukande egenskaper. Helt okej, men inget slår Nivea... ;D

Kommentarer


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela