Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Drama Queen

Publicerad 2008-06-04 06:12:46 i Eotd i svart, Sminkans EotD,


Dagens make up går i svart och rosa och lila. Grunden är Pain Pot Rubenesque från MAC. Därefter MUS svarta kajal längs nedre fransarna. På yttre tredjedelen av ögonlocket ut i en rundad spets (låter helt galet, men ni förstår vad jag menar) och längs globlinjen lade jag Twlight från Paula Dorf. Den suddades även i ni kajalen under ögat.

På ögonlocket och upp längs näsroten mot brynet lade jag sedan Drama Queen från MAD Minerals. Den ser lila ut i burken men blir bara en sorts neutral gråsilvrig sak med mycket skimmer när den kommer på huden. För att få lite färg valde jag att även använda en rosa skugga från MAD, Camisole. Den lade jag under brynet på den yttre hälften.

Längs övre fransraden drog jag en linje med Stila Smudge Pot i färgen grå. Linjen suddades sedan ut med en pensel för att ge ett mjukt intryck. Ögonbrynen målades med Face Myrrah och på fransarna använde jag idag mascaran Double Extensions Beauty Tubes från L'Oreal.



På läpparna blev det MAC Russian Red. Det är en riktigt snygg röd färg. Lika snyggt och väldigt likt mitt Red Sinner från Lipstick Queen. Russian Red blir inte lika rosa på mig.

Kommentarer

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2008-06-04 07:03:50

Snyggt! Jag blev helt kär i det matt röda läppstiftet, det var verkligen urläckert!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-04 07:53:47

Åh makalöst fint, både ögon och läppar!!!

En drottning idag ;o)

Postat av: EyeOnBeauty
Publicerad 2008-06-04 08:13:16

Väldigt snyggt:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-04 08:26:08

Läppstiftet lyser verkligen! Så snyggt till de där ögonen!

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-06-04 08:44:39

Oh älskar färgen på läpparna! Du är verkligen en Drama Queen idag! s

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-04 09:39:39

Åh, om du bara visste hur fantastisk du är! Den här makeupen är helt underbar! Vad snygg Drama queen är förresten, jag tycker att den passar så bra ihop med det övriga.



RR är en så snygg färg, men det torkar ut mina läppar för mycket för att jag ska vilja använda det.

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2008-06-04 10:04:35

En kanon sminkning! Russian Red var ursnygg på dig.

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-06-04 10:34:39

HERREGUD vad snyggt, wowrastchfilibombombom!:D

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-06-04 10:56:04

Jädrans vilket fin skimmer. Läpparna blev så jädra snygga mot ögonmakeupen och tvärtom. Jättefint:)

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-06-04 12:13:58

Haha jag håller med Badbombens galna utrop; wowrastchfilibombombomWOW!

Postat av: Ika
Publicerad 2008-06-04 15:26:39

Sagolikt vackert, tankarna för iväg mej mot nån älva! :) (ps, MsChic har -20% igen, fram till 12.6!)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-04 17:38:20

Makeupoholic! Ja, läppstiftet är fint!



Linda! Tack!



Kristina! Tack! Kul att se din signatur igen!



Veronica! Ja, många kommenterade det också idag. Men det passade bra. Jag hade figursvängd prickig blus i svart och vitt till!



Santa C! Ja! visst är jag! ;D



RQ! Tack! Du är så underbar i dina kommentarer! Puss på dig!

Jag avhjälpte torrheten med lite Burt's Bee. :D



Fåfängan! Ja, jag hade på känn att jag och RR skulle trivas ihop!



Badbomben! :D



Sminkjante! Tack! Vad roligt att höra! Jag trivdes bra!



RQ! Äh, nu rodnar jag!



Ika! Åh, vad frestande! Men jag ska hålla mig från fler sminkkp tror jag. Jo, det ska jag. Det är sommar nu och jag sminkar mig inte varje dag. Ska spara mig till hstens nytändning! Och ditt nagellack är på väg. Jag glömde posta idag...





Postat av: Ika
Publicerad 2008-06-04 17:53:51

Ingen panik med nagellacket! :) Vill du ha ett ex av Rimmel Green With Envy i utbyte, eller finns det i Sthlm?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-04 17:55:38

Ika! Låter som en plan! Jag hittade Rimmels lack men bara i tråkiga färger. Vet inte om det finns att uppbringa alltså, men vill du skicka ett så blir jag glad! Du får ditt Viva la Diva oavsett! ;D

Postat av: Ika
Publicerad 2008-06-04 17:57:29

Jamen, då säger vi så! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-04 18:11:05

Superfin och dramatiskt sminkning! Underbart rött läppstift... Kul att se att du fortfarande kör fullt ut, trots att det är sommar och varmt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-04 18:23:35

Emma! Haha! Jodå, jag har inte slutat sminka mig än. Men när jag inte jobbar då struntar jag i det. Det blir alltså lite sminkuppehåll för mig med. ;-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-04 20:24:16

Ack ack, det kommer bli en lång sommar utan dina fina sminkningar... tur att jag inte har något emot en lång sommar.

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-06-04 22:11:57

Jo, drama queen med tonvikten på queen då! Du är verkligen drottninglik idag! Snygging! Honk honk honk!!!!!! Kramar i massor till snyggingen med de fantastiskt vackra ögonen, läpparna, ja, hela facet!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-04 22:51:43

Creme-idiot! Tack! Du är en riktig raring! Alltid lika underbara kommentarer! Kram!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-06-04 23:21:10

Den färgen alltså... åh... Jag är kär! Och du har helt perfekta läppar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-05 06:23:51

Rouaa! Ja, det är sant! Det är en superdupersnygg färg!

Postat av: Make my day
Publicerad 2008-06-05 12:25:25

Oj så väldans snyggt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela