Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend 109

Publicerad 2008-06-30 09:13:26 i Naglar - duokromatiska,


Två gröna notd efter varandra och ingen är dagens!  Jag försöker hinna ikapp med mina notd, som ni märker, så ni drunknar snart i nagellacksbilder. Sorry, men det är nagellackstider, inte sminktider! Här ser ni  i alla fall mitt enda Dependlack! Det är en trevlig mellangrön nyans med duochromatiska drag. Det gillar ju jag, så den inhandlades enbart på grundval av det. Och så är det ju grönt också. okej, två anledningar till köp!


Hur jag än försökte såfick jag inte fram de skiftningar som finns i lacket. Det får dagrar av lila, rosa och persiko-guld. Ganska vackert! Det här är faktiskt första gången jag provar det över huvud taget, och ska vi vara petig, och det ska vi ju, så är det ett lager Depend över ärtgröna NY Summer Amaranth. Jag vet alltså inte hur täckande det är "på riktigt". Så här ser det ut hos Sara på NOTD.

Som layeringlack är det i alla fall fantastiskt fint! Vilken härlig glans och vilka härliga skiftningar! Naglarna är som gräsgröna guldbaggar! Mmmmm! Jag gillar det verkligen! Kanske den guldiga persikotonen är lite för flack, meni övrigt är det riktigt vackert! 

Ett lager alltså, men över ett annat grönt krämlack. Jag gillade att använda det så här och kommer nog testa över anda lack med. På ege hand vetjag inte om jag orkar ödsla tid på det. Vi får se. Jag tror nämligen att det är transparent till sin natur, och det vet vi ju alla att jag inte gillar...

Och en gräsgrön guldbagge som jämförelsematerial! Okej, den blev inte så tydlig som man kunnat önska, men jag ville inte störa den alltför mycket...

Kommentarer

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2008-06-30 09:41:05

Riktigt snyggt grönt lack! Härligt skimmer i det!

Vad kul! En grönfärgad bagge i samma nyans! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-30 09:51:59

Sanna! Grönt är skönt!!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-06-30 10:29:24

Ett till bagglack! Väldigt, väldigt vackert! Åh vad baggen är söt, den riktigt frossar i dina bulliga rosor!:D

Postat av: MLY
Publicerad 2008-06-30 11:09:23

Jag har med det här underbara lacket. Men nackdelen är ju tyvärr att det behövs en massa lager innan det blir täckande. Men färgskiftningarna är helt underbara!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-30 11:22:19

Grymt snyggt på dig! Och vad kul med en jämförelse bild:) Bra där hehe! Jag tror också att det gör sig bäst som layeringlack och det gör det bra dessutom!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-06-30 11:47:11

Det här är min typ av grön färg! Grassgreen is my cup of tea... Så fantastiskt snyggt! Fast jag tror inte att den blir riktigt så på egen hand. Äh, det är nog dags att testa den snart, men imorgon börjar jag jobba och då måste mina naglar vara diskreta:( Får bli när jag är ledig en helg...

Postat av: Linda
Publicerad 2008-06-30 12:38:26

Ljuvliga bilder på vackert lack, fina blommor & söt bagge :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-30 19:33:48

Badbomben! Visst är han söt! Jag gillar dem skarpt, dessa små pollenätare!



MLY! Testa lite layering du med! ;D



Sanna! Ja, som layeringlack är det fantastiskt!



Emma! Vad tråkigt att tvingas vara diskret... Men desto roligare då man kan rocka loss igen!



Linda! Tack!!

Postat av: Sara
Publicerad 2008-07-01 18:36:25

Hihi, vad fint med den matchande baggen! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-01 19:17:37

Sara! Visst är han söt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela