Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Body Butter med Avokado från Greenland

Publicerad 2008-06-19 09:46:21 i Hud och hand,

image4508image4509
En fräsch doft sprider sig när jag öppnar burken, fräsch, men med en tydlig avokadokaraktär. Jag blir kär direkt! Jag älskar avokado!
Själva krämen är något lösare än den body butter med sötmandel eller äpple som jag tidigare recenserat. den är också betydligt oljigare. Den här krämen lägger sig som en tjock, kladdig hinna på kroppen, speciellt om man är lite generös med den. Då vägrar den sjunka in i huden på evigheter. Man känner sig som om man skulle ha gnidit in huden med smör på riktigt. Känslan är alltså inte alls  fräsch även om doften är det.
Om man istället tar den väldigt tunt på fuktig hud direkt efter badet så absorberas den bättre. Den är fortfaradne lite i fetaste laget och vill lämna en hinna på delar av kroppen, men på torra och utsatta platser är den då väldigt behaglig. Mina armbågar och överarmar, fötter och knän gillar den här krämen skarpt. Resten av min kropp säger helst nej. Den här kommer bli min hand- och fotkräm och kanske smörjas in då och då på torra fläckar som behöver lite extra.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-06-19 16:09:45

Det låter som en bra fotkräm i alla fall för mina torrisar:) Nu blev jag sugen på avocado och mangosallad!

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-06-19 19:52:48

Avokado luktar ju så fräsht, trist att den inte går in ordentligt... Det är läskigt med den där hinnan...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-20 08:44:23

Sanna! Den är en bra handkräm framförallt, tycker jag!



Veronica! Ja, hinnan är ingen höjdare...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela