Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Apple Body Butter från Greenland

Publicerad 2008-06-10 18:40:51 i Hud och hand,

image4506image4507
Jag gillade ju verkligen mitt Body Butter med mandel från Greenland och ville därför prova fler produkter. Det blev bland annat den här body buttern med äpple i. Den har i princip samma egenskaper som systern, mandel. Samma hårda känsla i krämen, något odryga formula men fräscha doft och de går dessutom snabbt in  i huden. Hade de varit dyrare hade jag nog klagat lite på att de är så odryga, men jag tycker att man hinner få valuta för sina pengar i alla fall. Fast det är klart, man får mer av H&Ms egna body butter för en tredjedel av priset och den är inte heller så dålig. ;-)
Greenlands största kvalitet är doften. Jag gillar den verkligen! Alla de produkter jag testat har doftat väldigt lätt och fräscht och gott. Jag är väldigt känslig för dofter, tycker ibland omotiverat illa om en doft och kan få illamående och huvudvärk väldigt snabbt om det blir "fel".  Denna Body Butter doftar verkligen gröna äpplen. På riktigt! Jag blir toksugen på att bita i ett hårt, grönt äpple och känna syran slå ut i munnen och saliven strömma till! Oh, så gott!! Det doftar som en hel låda full med med Granny Smith och jag är helt såld! Kan det bli bättre? Dessvärre är doftkicken kort. Först kommer gröna äpplen grejen sen blir den lite frän och kemisk en stund och slutligen försvinner den helt. Väldigt trist på så sätt. Att sniffa på den direkt man ppnar locket är en upplevelse, men den med mandel gav en härlig doft även till huden länge efter att man smort in sig.

Den är alltså odryg, doftar gott en kort stund, ger inte så extremt återfuktad hud utan funkar rätt normalt. En trea i betyg. G, men inte mer.

Kommentarer

Postat av: Jean
Publicerad 2008-06-10 19:00:45

Bra att veta Sminkan!



Har du testat Bubble Shack jag skrivit en del om? De sitter verkligen i länge och till bra pris. Sedan blir man verkligen både len och återfuktad på kroppen.



Jag har varit nyfiken på Greenland som du nu prövat. Men då får det nog vara, jag vill gärna känna mig återfuktad och så måste det dofta länge!

Postat av: Emma
Publicerad 2008-06-10 19:28:43

Läser din blogg varje dag, och måste bara säga att du är grym! Både på att sminka dej (och beskriva hur du gör), men också på att ha med intressanta och bildrika inlägg om andra saker, så som nagellack. =) Du och RQ är mina sminkgurus!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-10 19:30:31

Jean! Bubble Shack tyckte inte jag var något vidare alls. Då är Greenlands med mandel bättre. Men bäst hittills har Aquolina varit. Och Nivea Soft!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-10 19:33:44

Emma! Tack! Vad glad jag blir! RQ är grymmast av alla så det är en fantastisk komplimang!

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-06-10 21:07:26

Ahhhh, Granny Smith, det bästa äppelsorten någonsin!!

Postat av: Mimmi
Publicerad 2008-06-10 21:17:25

Är det med mandel bättre när det gäller återfuktandet? Äppledoft är ju det bästa som finns men om jag ska lägga en del pengar på något så ska det helst vara rejält effektivt...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-10 21:22:33

Efwa! Eller hur! Jag älskar Granny Smith!!



Mimmi! Nej, ingen av dem är superduperbra. Men den med mandel doftade länge och härligt. Som en mild parfym. Återfuktning av torr hud kräver mer än vad dessa mäktar ge. Ibland gör jag så att jag kör Prpyderm eller Canoderm på hela kroppen först och när de sjunkit in tar jag Greenlands kräm för doftens skull. Kanske kan vara något? Och glöm inte kolla efter Greenland på Ica Maxi eller Lindex eller så, de finns där och är tydligen billigare än på Eleven.

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-06-10 22:27:22

Jag har faktiskt inte provat något från greenland ännu fast jag har kollat på flera av grejerna. Men H&Ms egna bodybutter tycker jag dock inte är mycket att hänga i julgranen. Det var alldeles för mycket stearat i den och till slut blev det bara korvar på huden av den. Blää.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-06-10 22:43:36

Emelie! Mja, burken från HM jag har är faktiskt helt okej på mig. Det var en jul-body butter i benvit burk. Den är lättabsorberad och bra. Ungefär i samma klass som denna skulle jag säga. Men det här är inte toppkvalitet.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela