Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vera by CCS

Publicerad 2008-07-15 10:00:44 i Hud och hand,


Här har vi en av mina handkrämsfavoriter! Underbar! Den är lättabsorberad av huden, den doftar gott men inte påträngande, den ger skön återfuktning men inget klibb.
Enligt texten på tuben ska den reparera torra händer och nagelband. Den ska återfukta med Aloe Vera och olika oljor. Fukten ska bibehållas länge och  det vill man ju, speciellt om man som jag tvättar händerna ofta och dessutom gärna länge och i varmt vatten.

Innehållsförteckningen avslöjar att aloe faktiskt är andra största ingrediens, näst vatten då, så klart. På tredje plats kommer min kompis glycerin och därefter canola (rapsolja?).

Jag gillar den här krämen och har använt upp säkert fem tuber redan. Jag har dem i handväskan och ofta även på handfatskanten eller bredvid sängen. Jag upplever verkligen att de gör nytta. Prova gärna och säg vad du tycker!

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-15 10:02:42

Undrar om den här finns hos oss, den låter ju jättebra! Nu är jag sugen på ziajas getmjölkskräm för tassarna, testade den i butiken och den verkade gosig:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-15 10:06:08

Badbomben! Ingen aning, men finns den så testa! Getmjölk ska ju vara bra. Crabtree&Evelyn har en med getmjölk som jag är sugen på!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-15 22:12:56

Tja, den är väl okej, men ingen favorit. Min personliga favorit är apotekets handsalva, den blir man len och mjuk av:) Men även jag är lite sugen på crabtree & evelyn, de har så fina förpackningar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-16 09:02:39

Emma! Apotekets handsalva? Hur ser tuben ut? Inte den som är blå, va? Jag trodde jag hade provat igenom hela apotekets sortiment! ;D

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-16 11:43:56

Den heter t om skyddande handsalva:) Kommer från ACO och är vit, med röd kork och rött streck... Den är väl inte riktigt som de vanliga handkämerna, men jag tycker den är toppen! Fick tips av personalen om den i vintras då jag var äckligt torr... Testa vet jag, jag gillar! Men du måste arbeta in den, annars lägger den sig som en vit hinna. Underlättar dessutom om du inte tar för mkt, för då kan det sluta med att du måste arbeta in den på hela armarna för att bli av med den:) Hur som helst så kostar den 33 kronor för 100 ml, ett klart fynd i mina ögon!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-16 16:36:46

Emma! Röd och vit låter ju som klassikern Eucerin ph 5.5. Den hade jag ofta förr men har nog glömt bort lite.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-16 17:24:55

Mmm, fast den är dte nog inte. Eucerine är väl ett märke, och den här kommer från ACO...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-16 17:51:09

Emma! Okej! SKa kolla nästa gång jag är på Apoteket!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela