Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Veckans bloggtema: Svårigheter inom Make Up

Publicerad 2008-07-22 12:58:50 i Veckans bloggtema,

Pret-ty.se får vi nätverkare en fråga i veckan att besvara. Dagens fråga är: Sminkproblem - vilka områden inom makeup har du svårt att lyckas med?

Hmmmm.... Ja, jag vet inte. Jag menar inte att jag är så enastående bra att jag kan allt, bara att jag inte har funderat i de banorna. Jag är ganska rädd om mina ögonbryn vilket leder till att jag inte kan få till bra 20-tals looker t.ex. Det är svårt att lägga vax över mina bryn så de inte syns och jag vill absolut inte ta bort dem helt. Jag gillar nämligen mina ganska kraftiga ögonbryn, även om det händer att jag noppar in dem rätt hårt. Oftast får de dock växa rätt fritt.

De sminkidéer jag har svårt att förverkliga hänger alltså mest ihop med att  jag själv inte har förutsättningar för dem. Jag vill gärna se ut som Morticia Addams eller Patricia Morrison, men jag gör inte det. Jag har inte de förutsättningarna. Jag skulle vilja ha Greta Garbos ögonform ibland. Men det har jag inte. Förutom drömmen om att vara en Morticia har jag sedan barnsben drömt om att vara en arabisk prinsessa med långt, svartlockigt hår och beslöjad blick bakom lååååååånga ögonfransar. Så här ungefär. Men jag kommer inte se ut så någonsin. Jag kan bara omfamna och acceptera mitt eget utseende, runt, rosa ansikte, runda gråblå ögon och absolut inga kindben att skulptera. Jag kan se fördelar med det jag har också. De begränsningar jag har består inte av färg eller mängd, men vissa saker går helt enkelt inte att åstadkomma med smink. Kontaktlinser i brunt och lösögonfransar kan ge mig lite arabisk blick, vitt fetsmink och svartfärgat hår kan göra mig lite mer till en Morticia, men ögonform och ansiktsform får man vackert leva med. Och de bereder mig alltså inga hinder för make up.

Jag vet inte vad jag ska säga om det här ämnet. Det enda jag kan komma på är att det är svårt att skulptera i mitt ansikte för jag har inga speciellt framträdande kindben eller käkben. Men det känns ju rätt oväsentligt. Näe, jag kommer inte på något problem eller någon direkt svårighet. Man kan ju träna på allt som är svårt också, så blir det lätt!

Kommentarer

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-07-22 13:20:42

söta du! du är vackrare än alla arabiska prinsessor tillsammans!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-22 13:32:41

Rouaa! Äh, det vet du ju inte. Men tack i alla fall!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-22 13:37:33

Jag tycker du har vansinnigt vackra ögon!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-22 14:15:42

Badis! Jag har helt normala ögon. Ganska små men helt okej!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-07-23 10:01:59

Jag håller med dig. Det gäller att tycka om det man har, annars blir livet ganska jobbigt. Sen har man ju bättre och sämre dagar:)

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-07-23 16:32:16

Sminkan jo det vet jag :p

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-23 18:07:29

Sminkjante! Visst är det så. Men det blir färre sådana dagar ju äldre man blir! Fast vem vet, det kanske vänder någonstans på vägen...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela