Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ruby Noir

Publicerad 2008-07-16 16:59:03 i Naglar, vampy,


Jag kan inte sluta med nagellacken. Det är omöjligt att inte dela bilderna på det här lacket med alla er läsare. Ett lack från 90-talet, underbara Ruby Noir från L'Oreal. Visst är det vackert! Inspirationen kom när jag satt och lackade mitt svarta hjul, som ni ser nedan, och plockade fram mina vampigaste lack. Det här är en av mina dyrbaraste flaskor eftersom det r så gammalt och känns så nostalgiskt att lacka med. Och tänk på att de små bilderna är klickbara. Inläggen blir så toklånga när jag använder full storlek. Eller vad tycker ni är bäst?

Mörkt midnattslila, om det kan finnas en sådan färg. Nästan svart med purpurton alltså. Gnistrande i ljuset och blankt i skuggan. Bilderna är tagna efter en dags slitage med rensning av trädgådsskjul och städning. Hade glömt fota det igår när det lackades på. Det hr lacket är det inte många droppar kvar av. Det var ett av favoritlackan från jag köptedet till nu, men nu används det sparsamt. Vill inte göra slut på det...

Lite romantiska blombilder kan vl passa bra till det här lacket. Om inte annat så för att visa purpurtonen i det. Det är verkligen magiskt i solljus!
Några jämförelser som kan vara intressanta är väl mot mina andra två gnistrande mörklila skönheter, Zoya Yasmeen och OPI Who are you Wearing. Så här ser de ut sida vid sida:

Det är Ruby Noir längst till vänster, OPI Who are you Wearing i mitten och Zoya Yasmeen längst till höger.

Här är de i omvänd ordning och full sol. Det är alltså Zoya Yasmeen till vänster, OPI Who are your Wearing i mitten och Ruby Noir till höger.
En detaljerad jämförelse mellan Ruby Noir, på nageln, och Yasmeen på snurran ser ut så här:

Ni ser att Ruby Noir är mycket mer purpurtonad med varmare klangbotten. Yasmeen har en blåton och mer rosa skimmer. Ruby Noir kan nästan få en brunaktig dager.
Det kommer också fram i en likadan jämförelse med OPI Who are you Wearing:

Här ser man tydligt att WAYW är en blurple medan Ruby Noir är en "äkta" purpur. Det är förövrigt Ruby Noir i vänstra hörnet och Yasmeen i högra, om ni undrar.

Ruby Noir är en mycket vackert lack. En riktigt skön vampig färg med härligt skimmer och glans. Bra hållbarhet i flaskan också. Det måste vara mer än tio år sedan jag köpte det. Jag tror det var 95 eller 96, men jag kan ha fel. Det kan ha varit ännu tidigare också! ;D

Jag har tunnat ut det för första gången igår. Inte för att konsistensen var så usel utan mer för att få ut fler lackningar med det. Vet inte om det funkar så, men jag provar. Det är förresten två lager av mitt uttunnade lack på naglarna. Inget överlack.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-16 18:41:45

Snygg färg, men jag tycker att yasmeen är ännu snyggare:) Kul att så här gamla lack fortfarande håller! Får mig visserligen att ångra bittert alla de lack jag har slängt, men det är ju kul att snygga färger inte går till spillo...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-16 18:42:35

Nu tror du säkert att jag är yr, men jag råkade skicka det första inlägget av misstag, och såg inte att det hade kommit med förrän jag skickade det andra...

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-16 19:02:01

Lacket var verkligen lite udda och så roligt att det är en gammal favorit du visar! Ruby Noir var snyggare än båda de andra lacken du visade! Och jag älskar dina nagellacksinlägg, nu när jag också trillat dit på lack =)

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-16 19:04:20

Toksnyggt! Och hur underbart är det inte med de matchande blommorna i bakrunden!

Jag köpte 2 orkidéer idag:) stolt

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-07-16 19:10:00

Verkligen urläckert! Väldigt likt Mulberry Wine från IsDora (http://makeupjunkie.blogg.se/2008/june/notd-5.html)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-16 19:32:36

Emma! Nääe då, inte tror jag du är yr inte. Raderade det halva!



Jag gillar både RN och Y! ;D



Veronica! Hurra! Fler lacktokar! :D



Sanna! Låter bra med orkidéer! Jag har fått dem att överleva i massor av år och föröka sig så det är bra växter att ha. Jag vattnar nämligen nästan aldrig...

Lacket är härligt! En riktig guldklimp i samlingen!



Johanna! Ja, men jag har inte hittat något som är riktigt som RN någonstans!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-16 21:39:39

Vad bra! jag tyckte själv att jag var ganska yr nämligen...

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-16 23:04:49

Mmmm så vackert!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-17 17:56:52

Supersupersuperläckert!

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-17 18:21:35

Mumsfilibabbus.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela