Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Repriserad gul...

Publicerad 2008-07-11 09:21:18 i Naglar i gult,


Ett presentlack från Rouaa, Viva la Divas sommargula! Ja, det har visats upp förut och jag vet det. Men det är dagens nagel. Det tog tid att få till kan jag säga. Det är oerhört svårmålat och blev inte ens bra med min supertålmodiga teknik. Jag ägnade gårdagskvälln/natten åt att se gamla klassiska Tjuren från Bronx med Robert de Niro och lackade naglarna med tunna lager som fick torka helt innan nästa. Tre tunna lager blev det. Två lager överlack för glans. Ändå är det inte jätteblankt och ser lite kritigt ut. Dessutom ser man penseldrag i det om man tittar noga.

Jag funderar på att tunna ur det lite med Poshe-förtunningen och se om det blir bättre. Men hur många lager ska det då inte bli? Ni ser att det inte täcker helt ens efter dessa tre. Men, det är en härlig, lagom neonig, gul som är vansinnigt rolig att ha en dag som omväxling från mina vanliga färger.

Kommentarer

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-11 10:53:01

Gult har varit mode i år som mycket annat från 80-talet... lite kul tycker jag som var ungdom då:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 11:31:32

Monica! Ja, jag var ju också ung på 80talet, men då hade jag inte gult på naglarna. Det var svart, blått och ett lack i guld från Cutex som var mina första favoriter. Sen var det nog vampiga lilaröda...

Gult blir nog inte min melodi nu heller, men det är ju kul som total kontrast till mina andra lack.

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-11 12:31:36

Härligt uppiggande kaxig färg!!!

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-11 12:57:20

thinner och ett vitt lack som bas borde göra susen

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 15:38:35

Linda! Ja, uppiggande i alla fall!



Sanna! Jo, tunna ur det måste jag...

Postat av: Beauty Roxx
Publicerad 2008-08-09 22:33:24

Det verkar inte vara någon höjdare då. Tur det fanns fler gula lack att läsa om här.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-08-09 22:42:08

Beauty Roxx! Jag har ju dessvärre inga fler gula lack, men de flesta är nog krångliga om man läser om dem. Kolla hos Make Up My Lack, NOTD och One Inch Nails. De har alla testat gula lack i högre utsträckning än jag.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela