Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Oliva Body Butter från CCS

Publicerad 2008-07-05 09:27:59 i Hud och hand,

image4532
Denna Body Butter har jag inhandlat på apoteket. Den är inte speciellt dyr och man får en väldigt prisvärd produkt både vad gäller effekt och mängd. Krämen är ganksa lös, speciellt om man jämför med t.ex Greenlands produkter, men det behövs rätt så mycket för att man ska känna sig återfuktad och härlig. Den är altså inte speciellt dryg. Jag tror jag gjorde av med min burk på mindre än tio gånger, vilket är skandaldåligt.

Doften är den klassiska Oliva-doften. Lite speciell, inte äcklig men heller inte supergod. Man vänjer sig vid den och börjar uppskatta den efter ett tag. Första handkrämstuben jag hade gillade jag inte alls doften men andra, tredej och fjärde vande mig vid den så nu tycker jag den är helt okej. Olivas Body Butter är precis som handkrämen, lite segt på att gå in i huden, men efter tio minuter eller en kvart kan man ha kläder på sig eller gå och lägga sig utan att fastna i allt och känna sig kladdig. Dessvärre känns huden som oinsmord morgonen efter.

Det är en helt okej produkt, men i mina ögon kanske mer av en kroppskräm än ett kroppssmör, om ni förstår hur jag menar. Den är lite för lös och rinnig. Påminner faktiskt i konsistens om Aqualinos kräm som jag tidigare recenserat. Annars påminner de inte alls om varandra. Aqualnos har bättre effekt med lenare hud, men dofen är hemsk. Den här har okej doft och okej effekt men höjer sig inte över en genomsnittlig nivå på någotdera. Knappt det. Jag säger 2/5. Inget nytt köp för min del.

Kommentarer

Postat av: Malin
Publicerad 2008-07-05 22:15:32

Själv testade jag Oliva Cleansing Mousse, gillade inte riktigt doften på den och man känner sig inte så ren efteråt. Det liknar bubblor man får efter att ha hält tvål i badkaret typ. Känns väldigt fejk.

Då vet jag att det inte är värt att prova "smöret" heller :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-06 08:43:51

Malin! Nej, jag gillar egentligen bara handkrämen av det jag testat.

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-07-06 10:52:42

Precis vad jag också tyckte! Alldeles för rinnig för att kallas ett kroppsmör.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-08 15:45:26

Santa C! Japp! VI är överens!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela