Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

H&M Silver

Publicerad 2008-07-10 19:45:41 i Naglar i svart, grått, silver,


Jag läste på PRET-tys forum att en av mina favoritläsare, Emma, skaffat sig en flaska av det här lacket. H&M Silver. Jag kom då på att jag har en massa bilder på det och ett halvfärdigt inlägg. Jag tappade sugen att skriva om lacket då jag blev så besviken. Urtrist och svårapplicerat nagellack är detta lack, Silver. Kanske funkar det för layering, men ensamt är det inget vidare. Det är en skir färg som inte täcker helt ens efter tre lager lack, som ni ser på bilderna. Jag vet att Rouaa lagt det över svart och då fått det snyggt, men som sagt, ensamt är det en katastrof. Dessutom kan man ana penseldrag och det blir bubblor om man är för snabb mellan lagren, vilket man ju är för man orkar ju inte vänta hur länge som helst heller... Det är inte speciellt blankt men väldigt gnistrigt. Gnistrigheten gillar jag! Det får den stora plus för! Kanske skulle den göra sig som topplack över Zoya Trixie som är mer som flytande metall? Jag måste prova någon gång.



Kanske kan använda det för att göra franken-lack? Det kan nog vara ett användningsområde där det får ett existensberättigande. Och som sagt, layering. Eller, kanske är jag alldeles för hård? Jag hade nog väntat mig mer av det och blev därför besviken. Appliceringen är verkligen hopplös men lacket kan ju ha kvaliteter ändå? Vad tycker ni andra som äger det? Hiss eller diss?

Kommentarer

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-11 09:49:52

Ah, förstår dun frustration, själv har jag problem med silvriga lack för att jag ALLTID tycker att drar åt gult...därav inga sådana hemma ;)

Postat av: inthemake
Publicerad 2008-07-11 09:50:29

Oh...med gult menar att dom drar åt nikotingult....

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-11 10:26:33

Nämen tack så mkt;) Jag tyckte faktiskt att det här lacket var fint, och det var det fler som tyckte. Men som du säger, appliceringen var ingen barnlek... Det blev lite tjockt och klumpigt. Tyckte dock att det täckte helt okej efter tre lager. Dessutom så skyddade alla lagrena min nagel när jag råkade skära mig i nageln härom dagen, skadan blev inte så allvarlig tack vare allt lack:D



Nackdelen med att behöva måla så många lager, förutom att det är tråkigt och tar tid, är att jag blir så slarvig... Första lagret målar jag noggrannt, sen barkar det utför, ju fler lager, desto slarvigare målat...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 11:47:21

ItM! Ja, knske lite. Inte Trixie från Zoya dock, den är riktigt silvrig.



Emma! Hehe, jag har också räddat naglar med lack några gånger. Och igår vek sig en nagel helt men rätade ut sig igen och blev som vanligt! Fattar ingenting, men prisar OPI NNS varje dag! Ska bygga ett litet altare åt den och frambära offergåvor!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 11:48:16

Emma, glömde säga att jag älskade lacket på bilder från Rouaa men använde det efter att jag använt Trixie och då är det inte samma... Men det är nog kanske inte så dumt. Ska tunna ur det lite och testa igen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-07-11 21:37:44

Oj, det låter verkligen som om NNS förtjänar ett litet altare! ska köpa!



Ja jag tycker att det var fin metallkänsla i lacket! Låter ju iofs lovande att trixie är bättre:)Förresten spanade jag på nubarlack igår, de kostade "bara" 95 kronor där jag kollade... hade så klart inte alla färger, men grass green glitter fanns... fast jag hade ingen plånbok:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela