Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Figs and Leaves

Publicerad 2008-07-11 12:15:29 i Hud och hand,

image4537
Krämig tvål från Lush med fikon och aloe vera. Den doftar väldigt lite jämfört med många andra Lush-tvålar, och den känns väldigt vårdande. Den innehåller små korn som ska skrubba huden ren, och de kornen känns vill jag lova. Den rivs härligt på "köttigare" delar men gör lite ont nästan där huden är mer känslig. Ibland blir kornen dessutom väldigt "utstående" och då gör det nästan ont överallt. Det är en härlig tvål att ta fram efter en dags arbete i trädgården och ett ångande hett bastubad. Man känner sig omvårdad och bortskämd samtidigt som man blir skonsamt rengjord från smuts och musklerna slappnar av. Om man står ut med rivet alltså. Jag gillar att använda den under fötterna. Där är den som en perfekt kombination av massage och löddrande rengöring! Den är i och för sig inte speciellt löddrande utan blir mer krämig i duschen. Doften är som sagt svag, men det finns sköna, fruktiga toner i den så den är inte på något vis tråkig.

Jag gillar Figs&Leaves. Både doften och känslan. Och när den blir för rivig så pillar jag helt enkelt bort kornen med nageln och slipper känna mig som om skinnet rispas. Doften är helt klart mer än godkänd just för att den är så mild. Jag kan kväljas av alltför starka dofter ibland och är inte alltid glad åt att känna hela lägenheten lukta Lush-tvål. Så är inte fallet med den här. Den är lagom!

Kommentarer

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-07-11 13:02:56

Jag måste säga att jag älskar om hela lägenheten doftar LUSH. Men det händer ändå sällan. i wc:n kan det ibland vara ett sandstone- eller godivamoln som jag kan narkomanisera mig med:) Figs and leaves låter som en riktig klösis:D

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-07-11 14:23:50

Den verkar riktigt härlig, tittade in på deras hemsida och det var rena rama godisbutiken ju!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 15:34:45

Badbomben! Hehe, jag vet... Men jag fick nog när hela lägenheten luktade Karma.



Veronica! Japp, riktigt godis! Nyttigt också!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-11 15:34:45

Badbomben! Hehe, jag vet... Men jag fick nog när hela lägenheten luktade Karma.



Veronica! Japp, riktigt godis! Nyttigt också!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela