Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dove Regenerating Hand Cream

Publicerad 2008-07-27 17:13:25 i Hud och hand,

image4359
Ett fynd! Hittade denna godbit på ICA och köpte den mest på skoj. Jag gillar nämligen doften av Dove. Räknade inte med att den skulle vara bra också!
Det här är en natthandkräm med Vitamin F och den ska stärka hudens skyddsbarriärer. Den ska ävan förbättra hudens fasthet och elasticitet. Jag har ingen aning om den verkligen gör allt detta, men den återfuktar och gör huden mjuk och len samt läker mina nagelband, och det räcker för mig.
Krämen är vit med små blå prickar, eller korn, som inte löser sig direkt. Den doftar salvigt, en typisk Dove-doft, alltså ganska kraftigt parfymerad.
Känslan av den på händerna är halkig först. Den är inte så kraftig eller fet som jag väntat mig med tanke på att det är en nattkräm för händerna. Man har en lite klibbig känsla i kanske 10 minuter efter applicering av krämen, men sen sjunker den in och då sjunker den in helt. Den lämnar bara en mjuk och "fuktig" känsla på händerna. det blir alltså ingen hinna som man sedan tvättar bort nästa gång man tvättar händerna.
Precis som Vaseline Intensive Care så känns den som en standard kräm men fungerar kalasbra! Mina nagelband var såriga när jag började med den här men efter bara tre-fyra dagar hade de läkt. Då använde jag den här båda dag och natt, men resultatet var alltså överaskande bra! Mina nagelband blir uppmjukade, händerna känns lena, småsår och sprickor läker.
Tuben är på 75 ml, en perfekt handväskestorlek, och den kostade runt 25 kronor på ICA.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-27 17:16:11

det låter ju kanon! Älskar bra budget produkter

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 17:21:29

Sanna! Den är kanon! Men jag hittar den ingenstans nu och min är nästan slut... :(

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-07-28 12:53:42

Håller med Sanna, bra budgetprodukter är härligt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-28 21:20:13

Sminkjante! Den här är definitivt värd att testas!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela