Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Avojuice från OPI

Publicerad 2008-07-19 08:21:17 i Hud och hand,

Dags för lite mer hud- och handvård! Jag presenterar här en rad med Avojuice! Praktiska för handväskan, roliga dofter och skönt återfuktade händer ger dessa små handkrämer från OPI. De har alla en ganska stark doft som sitter i länge, länge. Jag är väldigt förtjust i dessa sex dofter, Mocha Mint, Orange Almond, Japanese Garden, Vanilla Spice, Jasmine och Gingerbread. Dessvärre uppskattas inte Gingerbread alltid av min omgivning. De andra brukar ingen anmärka på, tack och lov!

Jag tycker de här är utmärkta att ha med i handväskan men de är inget för den "riktiga" handvården. Den ger en uppfräschande, återfuktande känsla men är för lätt i konsistensen för att verkligen vårda. Till den riktiga vården föredrar jag en betydligt fetare och kraftigare kräm. Doften sitter dock i länge och känns uppfriskande och härlig. Även huden känns uppfriskad och len rätt länge. De är verkligen bra för att ha som små uppfräschare under dagen så att man känner sig mjuk och fin och len hela tiden. Ganska dryga också. Ett par droppar räcker.  Det finns olika storlek på förpackningarna och jag har de små, handväsksvänliga flaskorna. Det finns även större med pump att köpa. Jag klurar på det, i alla fall i favoritdofterna. Kankse man skulle ha en bredvis pumptvålen i badrummet?

Kommentarer

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-19 10:07:26

Kul idé istället för parfymer:) Tyvärr tål jag inte starka dofter men tipset är bra, var köper du dem?

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-07-19 11:02:20

pepparkaka:)

Min lärare som jag hade i 9:an brukade lukta peppaskaka för vi tyckte att hans rakvatten luktade det:) lite kul- vilka minnen!

Postat av: badbomben
Publicerad 2008-07-19 11:35:51

Jag är sugen på en att ha i väskan. Vilken borde jag skaffa, du som vet ungefär hurudana dofter jag gillar?:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-19 12:26:52

Monica! De finns Ebay men jag köpte ett sex-pack med småflaskor tillsammans med nagellack från Trans Design.



Sanna! Pepparkaka är underbart!!



Badbomben! Det brukar finnas "prova-sex-olika" i småförpackning. Det var en sådan jag tog. De räcker länge och då kan man sniffa in sig på dofterna. Mina favoriter är Mocha Mint, Gingerbread och Orange Almond. Även Vanilla Spice. Nej, alla! Alla är härliga! Jag tror du skulle gilla Vanilla Spice och kanske några av de jag hoppade över. Som Peach. Den skulle jag vilja prova!

Postat av: Linda
Publicerad 2008-07-19 20:23:03

mmm jag älskar dofter som stannar länge, denna i vanilla spice eller orange almond vore något :o)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-20 08:33:04

Linda! Ja, det skulle nog passa dig!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-20 09:47:22

Kanske ska lära mig Ebay nån gång skrattar jag är hopplöst stenålders...

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-07-20 16:04:51

Jag har, precis som du klurar på, alltid en pump med handkräm på vasken, brevid pumptvålen. Tvättar händerna gör man så ofta, så jag satsar på lite bättre saker här. Då blir jag ju glad flera gånger om dagen! Är också väldigt tokig i just dofter, var på jakt efter just dessa till vettigt pris, ska genast in o kolla var du köpt dem!

Kram från MIG

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-20 20:37:57

C-I! Ja, jag har ju en tub handkräm vid tvålen, men en AvoJuice vore mysigt! ;D

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-21 17:13:12

Jag provade idag den med kokos och melon, åh, namnam! Den kändes bara ganska dyr men kanske jag satsar på en i nåt skede:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-21 17:36:06

Badbomben! De är sååååååå ljuvliga!

Postat av: Minimänniskan
Publicerad 2008-07-21 22:35:13

Min favorit är Jasmine. Jag har tom försökt leta upp en parfym som luktar som den utan att hitta någon :(

Jag var på Eivy Flodins parfymeri med min lilla fjutt till flaska och frågade om de hade något som luktade ungefär som den.

- Aaaaaahhhh!, utbrast expediten, vanilj!

- Ehhhh,svarade jag och såg ut som ett fån. Det där med att lokalisera doftnoter är nåt jag får öva på. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-22 09:37:00

Minimänniskan! Jasmine är en trevlig liten rackare! Jag måste nog köpa alla i stor-flaskeversionen. De är faktiskt ljuvliga!

Sen kan det ju vara parfymtanten som ska öva doftnoter...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-07-27 11:57:34

Åh, det här lät verkligen som något jag vill prova! Plus för att flaskorna finns i så små varianter och passar i handväskan. Ska bara försöka komma på vilken/vilka sorter jag vill prova först. :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 12:12:38

Chaosophia! Alltid roligt att sta olika dofter! JAg ska prova persika nästa gång!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela