Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Adorée Neon Purple

Publicerad 2008-07-25 17:32:57 i Naglar i rosa,

Adoréelacken föll jag för på en blogg, The Polish Addict närmare bestämt, och önskade att jag kunde hitta i Sverige. En Pret-tyis, Derwent, gav mig en adress till en återförsäljare i Sverige och raskt hade jag beställt fyra lack. Jag har fått tre hemskickade, dessvärre inte det jag först föll för, men jag har provat tå av dem redan och de ärriktigt trevliga! Blir ni sugna kan ni kolla n sortiment och beställa hos www.nailprostore.se. Jättetrevliga var de, och smidigt gick det på alla sätt. Lacken kostar 75 kronor styck.

Neon Purple heter den här skönheten Den är väl mer cerise i mina ögon men vacker ändå! Den är inte så himla neonig heller, när jag tänker på det. Här är den faktiskt inte ensam. Jag lackade över Velvet Touch från H&M med två lager av det här lacket. Färgen blev som i flaskan, men jag misstänker att det här lacket behöver mer än två lager på egen hand för att bli så här täckande. Det har en lite jelly-liknande finish som inte syns på bilderna. Dessvärre torkar den lite matt, men med ett högglansigt överlack får man en väldigt speciell känsla på lacket, som om det vore lite halvt genomskinligt samtidigt som det täcker. Kosntigt, men sååååå snyggt! Det här slår det Dependlack jag provade nyligen, och som påminner i färgen, med hästlängder!

Färgen blir mer lila i skuggan. OAvsett ljus så är det i min värld en ceriserosa färg, men man kan säkert ha olika uppfattning. Det är lätt att lacka med, det torkar fort och jag har bra kontroll med penseln. Jag tycker dessutom naglarna blir snygga i lacket. Bara plus alltså! Sen vet jag inte hur mycket min grund av Velvet Touch spelar in. Vi får se när jag provar lacket ensamt.

Kommentarer

Postat av: Badbomben
Publicerad 2008-07-25 17:36:37

Väldigt, väldigt tjusigt! Jag märker att du håller på och rumsterar med din blogg:) Stalkar

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-25 17:38:03

Badis! Japp! Ska skriva tre notd till för arkivet! ;D

Postat av: Johanna
Publicerad 2008-07-25 18:17:29

Det där kan man kalla rosa! Himla snyggt :)

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-07-25 18:50:25

Fin färg! Måste passa på att fråga dig; visst beställde du från Trans Design (nagellack)? Hur mycket betalade du för frakten? Jag skulle beställa därifrån, men fick frakt för flera hundra kronor!!! Även när jag minskade ner antalet flaskor till 4 blev det 300 i frakt!!!! Betalade du verkligen så mycket?! Tack, förresten, för nummrena på Depend-lacken... kram

Postat av: Anonym
Publicerad 2008-07-26 01:00:21

Hej.

Jag undrar om du skulle kunna slänga upp min blogg under "Länkar"?

MVH Recensera Mera.

http://recenseramera.blogg.se/

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2008-07-26 10:18:07

Roligt namn men snygg färg!

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2008-07-26 10:59:40

Härlig färg! Cerice är min absoluta sommarfärg!

Har själv lagt en beställning på ett "helt gäng" Adoréelack via http://www.esthersnc.com/adoree.html.

$5 st.

Allt i väntan på Nfu.Oh lacken...:D

(Tjejerna på NZNA är verkligen urgulliga och har skickat flera mail och bett om både ursäkt och förlåt och "är alldeles förtvivlade över förseningen pga deras levarantörs försening")

Postat av: Stephanie
Publicerad 2008-07-26 16:05:51

You found a way to get Adoree in Sweden!? Since I can't read your article... how'd you like it? They're great, right? : )

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-26 19:17:54

Johanna! Japp! Jätterosa!



C-I! Jag betalde nog ca 18 dollar i frakt. Minns inte exakt. Mer än vad jag hade önskat i alla fall... Prova att maila och fråga om billigare alternativ och hur man gör för att få det. jag tror det går, nämligen.

Och varsågod, ingen orsak! ;D



Recensera mera! Det kan jag väl göra.



Monica! Jag gillar färgen som sjutton!



Sanna! Är det inga restriktioner som med Nfu-lacken? Alltså med Adorée? Jag är sugen på massa Adorée nämligen!



Stephanie! Yes, a nice girl at our beaty-network Pret-ty helped me get in touch with a swedish retailer. I got three polishes but ordered four. I guess the one I wanted the most, Hamilton Blue, was out of stock. Thank you for showing your marvellous pics! I loved the two Adorée I have tried now. This one is my favourite. Color and application are equally great!

Postat av: derwent
Publicerad 2008-07-26 19:31:01

Oj vad kul att du fått dina lack, väntar på att få se de andra :)



Mvh derwent

Postat av: *Sanna*
Publicerad 2008-07-26 19:36:12

Konstigt...min order har inte blivit "återkallad"...

Nu när jag läser det finstilta så jag att det är restriktioner på lacken pga att det anses som "farligt gods" (?).

Jag får återkomma om vad som händer med min order.

;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-26 19:40:58

Derwent! JA! Det gröna, Fairway, finns ju på bild redan, men jag glömde USB-minnet hemma hos mig. Där har jag ingen internetuppkoppling... Men imorgon kommer det grönt! Tror jag. ;D



Sanna! Ja, gör det! Jag hade för mig att det var något problem någonstans med just Adorée...

Postat av: Chaosophia
Publicerad 2008-07-27 12:21:16

Intressant! Klickade mig in på sidan och det ser mycket mycket lovande ut.. Och dyrt. Men det får det vara värt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-27 12:23:14

Chaosophia! Ibland måste man få unna sig lite! ;D

Postat av: Goddess
Publicerad 2008-07-27 20:35:07

Åhh ett nagelack i min stil;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-07-28 08:25:55

G! Vad kul att se dig igen! Hurra!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela