Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Vibe

Publicerad 2008-01-03 10:25:05 i Sminkans EotD,

Eftersom MAD hade rabatt på hela sortimentet igår så kände jag för att visa upp några riktiga favoriter från dem idag. Gel-eyelinern Black Out, underbara skuggan Sultry Green och vackra Vibe samt en vackert gnistrande highlighter, Diamond.

Som bas använde jag Stila Shadow Pot i färgen Moon, en silvervit krämskugga. Därefter lade jag Vibe, en grönblå skugga från MAD Minerals på hela ögonlocket upp över brynbenet. För att ge lite mer definition åt ögat tog jag Sultry Green, en underbar djupt grönblå skugga perfekt för sotningar, och svept in längs globlinjen och in under ögat. För att förstärka blicken ytterligare drog jag en linje längs övre fransraden med gel-linern Black-out från MAD Minerals. För att mjuka upp kanterna svepte jag Diamond, en vit glimrande skugga från MAD under ögonbrynet. Ögonbrynen skuggades med den ljusare skuggan i HM's ögonbrynsskuggeduo. Mascara. Klart.

Kommentarer

Postat av: SantaCarolina
Publicerad 2008-01-03 11:08:08

Såå snyggt! Gillar hur du blandar teal och silver och svart!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-03 11:24:00

Oh My...that's hot

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-03 13:51:30

snyggt som fan!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-03 14:20:53

Snygg makeup, fina gröna nyanser.

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-03 14:59:51

Snyggt! Jag fick med Vibe som gratisprov i min beställning, den måste testas, men kör nog på en lite diskretare idag, ska ju trots allt jobba. Men imorgon då jäklar :)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-01-03 15:29:03

Håhååå, det var mig en läcker look! När jag blandar de skuggorna blir det alltid så diskret, så kul att se någon som törs lägga på lite ordentligt och inte mesa som jag gör! Helt klart inspirerad!

Postat av: Kristina
Publicerad 2008-01-03 15:36:59

Å väldigt läckert. Ser att jag måste lägga in en beställning på MAD dårå:) Ha en bra dag!

Postat av: Aila
Publicerad 2008-01-03 15:43:32

ÅÅÅh, Vibe är verkligen jättefint, min MADminerals FAVORIT!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-04 00:01:19

Finfint! jag tycker att diamond ser så himla härlig ut! de andra skuggorna är såklart också jättefina, men jag fastnade för den:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-04 08:53:38

Santa C! Tack! Teal är min favoritfärg, tror jag. I alla fall på min absoluta topplista!

MakeUpMyLack-Sanna! Tack!

Rouaa! Jag trivdes väldigt bra i detta!

Sminkjante! Vibe är en så härlig färg, och Sultry Green är också otroligt snygg!

MLY! Vibe är väldigt versatil, man kan lägga den som bara ett aquaskimmer eller ha den som eyeliner. Du kommer vara så snygg i den!

Veronica! Så blek är du väl inte? Tycker du får till rätt intensiva färger du med, när du rockar loss med Dino och gänget!

Kristina! Har du inte gjort det än? Nu har du ju missat rabatten...

Aila! Vibe är kalasfin! Bland mina favoriter också!

Emma P! Ja, Diamond är snygg. Väldigt fint gnister i den!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-04 10:14:18

Ååh, din snyggis! Älskar hur du blandar skira och mer intensiva sminkningar nu! Det vita gnistret är såå läckert! Har du provat Snow angel och kan jämföra med den? Jag har nämligen inte testat Diamond...

Postat av: MLY
Publicerad 2008-01-04 16:40:36

Jag ska nog testa Vibe ikväll eller imorgon.
Var iväg och shoppade idag, så inskaffade en Face Highlighter i färgen Dignity och en jättefin skugga från Viva la Diva i mörktgrönsvart med skimmer i. Ska bli spännande att testa den med. Har för mig jag läst något inlägg av dig då du testade Viva La Diva, men minns inte riktigt vad du hade för uppfattning om de?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-05 15:38:21

RQ! Jag har jämfört Snow Angel och Diamond, men det är inte så stor skillnad på dem egentlgen. Båda är ganska gnistriga och transparenta. Jag gillar båda!

MLY! Jag gillade verkligen Viva La Diva! Hoppas du blir nöjd både med den och med Dignity!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela