Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Twisted Day dreamer

Publicerad 2008-01-09 06:07:00 i Sminkans EotD,


MAD Minerals skuggorna ligger ju precis framför näsan på mig i badrummet. Det blev alltså dem idag igen. Det är ju så enkelt att slippa gräva i väskan eller leta i lådor. skuggorna som hamnade i mina hand idag var Twised, en lila med blåton, Daydreamer, en ljusblå med guldskimmer och Diamond, en gnistervit.
Twisted lades på yttre delen av ögonlocket upp mot ögonbrynets yttre hälft. Daydreamer lades på den inre halvan av ögonlcoket. Diamond som highlighter under ögonbrynet. Det är nog, om jag minns rätt, ganska exakt samma make-up som jag gjorde under rubriken "Twisted Envy" precis i början av januari.
Jag drog lite med pennan Gunmetal från Urban Decay under ögat och en snabb linje  med deras flytande eyeliner i färgen Revolver längs övre fransraden. Mascara och ögonbrynsskugga. Klar.

Den som tittar noga ser att jag använt Smashbox ögonbrynsskugga i färgen Taupe. Den slår i rött på mig så det ser helt galet ut. Men jag ska använda upp den. Banne mig!

Kommentarer

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-09 12:03:58

Snyggt snyggt snyggt

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-09 12:40:33

jättesnyggt!

Postat av: Emma
Publicerad 2008-01-09 13:25:00

Måste att är det något du kan, så är det att lägga ögonskugga. PÅ äkta! Gillar också att testa olika färger och kombinationer :D

Postat av: EmmaSofia
Publicerad 2008-01-09 13:30:43

Riktigt snyggt:)

Postat av: Mia
Publicerad 2008-01-09 14:04:28

Gillar det där! Lite silvrigt ser det ut som...

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-09 14:15:49

snyggt. den här var lite lik den du gjorde igår morse, fast med lite mer färg ... Jag tycker nästan att den här var snyggare, den får din blicka att se väldigt klar och fin ut!

Postat av: Cecilia
Publicerad 2008-01-09 14:48:33

shit vad du är bra på att sminka :O
Assnyggt ju.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-09 14:51:44

MUML-Sanna! Tack! Du är alltid så gullig!

Rouaa! Tusen tack! Men det är inte i närheten av den disco-diva du fixade igår! De båda var WOW!

Emma! Tack! Vad roligt att höra! Visst är det roligt att experimentera lite ibland!

EmmaSofia! Tack så mycket!

Mia! Ja, jag har haft min grå mohairtröja två dagar i rad. Det är därför allt blir silvrigt. Men imorgon blir det en annan tröja, sannolkt svart. Då kanske jag tar ut svängarna lite mer med ögonskuggan!

Emma P! Jag vet, det är på grund av mitt tröjval. jag har en grå mohairjumper, typ det enda i min garderob som inte är svart, och den har jag nu haft i två dagar. Då blir det automatiskt lite grå toner i make-upen. Men jag gillar silver och blått så det är ju trevligt. Ja, den här blev nog snyggare, det tycker jag med!

Postat av: ida
Publicerad 2008-01-09 15:27:59

är det du som sminkat?? du är riktigt duktig i så fall! jätte snygggt

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-09 15:56:02

Åh, så fint! Silver/blågrönt är en klockren kombo! Du ser alltid ut att ha så täckande applicering, det är fantastiskt snyggt. Även om jag drar på mycket så fastnar det inte på kort, men du lyckas alltid. Det är så kul att se!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-09 16:42:42

Jättefint! Ganska roligt att man snöar in på en färgnyans.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-09 18:49:58

Ida! Ja. Det är jag. Tack!

RQ! Oj, vilket fint beröm! Jag har nog alltid täckande appliceringar. Jag säger bara Dignity! Fast här var det visst inte den... Nåja, principen är ju densamma! Och jag älskar min kamera!!

Sminkjante! Eller hur! Men imorgon blir det något helt annat! Kanske.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela