Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Lip Inflation

Publicerad 2008-01-11 19:05:43 i ,

Plump Lips Instantly! lovar Sally Hansen på förpackningen som innehåller 12 små minigloss i olika färger.
image2777
Jag har aldrig brytt mig om att försöka förstora läpparna på konstgjord väg så detta var en ny sak att testa för mig. ajg har heller inget referensmaterial så jag kan inte jämföra med andra gloss som ska ha en svällande effekt på läpparna.
asken är en gåva från MAD Minerals och finns att beställa på deras hemsida för den intresserade, www.madminerals.org.

Glossen är små och har en skumgummiapplikator. Det är två klara i asken och resten är olika nyanser av rosa och rött, med eller utan skimmer. De är lite torra att måla med och vissa färger är svåra att få jämna på läpparna. Doften är lite kemisk vanilj och de har en pepprig doft som också känns efter ett tag. Smaken är också lite pepprig. Direkt man målat på glosset så sticker det i läpparna på ett, i mitt tycke, obehagligt sätt. Det syns dock inte så mycket plumping. Läpparna spänns kanske ut lite av irritationen, men det är inte mycket.  Den stickande känslan ger sig efter ett par minuter. Då är glosset som vilket som helst. Ytan blir lite klistrig. Inte så mjuk som t.ex L'Oreals Glam Shine, utan mer klibbig. Inte för mycket dock, utan det går att äta utan att få smulor som klistrar sig fast i läpparna och så. Det håller inte för alltför mycket ätande men klarar två mackor och en kopp kaffe, även om det är med viss lysterförlust. Ett helt okej gloss för vardagar. Ingen av färgerna är tillräckligt stark eller glammg för att bäras på kvällen. faktum är att jag har svårt att se skilland på dem. Men här är en kavalkad med mina läppar i Sally Hansen gloss.  Det börjar med ett klart gloss och sedan är det de olika varma tonerna på nedre raden från vänster till höger, därefter den röda, övre raden från höger till vänster. Ursäkta de olika storlekarna på bilderna. Det var inte lätt att fota läppar, det kan jag säga...

1. ofärgat    2. guldskimrande    3. neutralt beige   4. kopparton med skimmer

5. mörkare kopparskimmer, 6. klart med skimmer, 7. lilarosa (Obs! Nu börjar vi på övre raden och motsatt håll!), 8. Jordgubbsrött och omöjligt att få jämnt över läppen...

9. Rosa   10. Ljusrosa med skimmer   11. ljus persikorosa. Nummer 12 skulle vara ett klart gloss igen så det hoppade jag över.

Ni ser att skillnaden mellan de olika glossen är rätt hårfin? Samma belysning och kamerainställning på alla bilderna. Ingen blixt utan i badrumsbelysning.

Så, vad tycker jag om dessa 12 minigloss? Mja, jag vet inte vad jag ska säga. Jag gillar inte att de sticker på läpparna. Jag tycker det är för liten skillnad på färgerna. Hållbarheten är okej. Det är inget jag tar med mig i fickan. De är så små att jag skulle tappa bort dem om jag hade dem en och en och i asken blir de för klumpiga för att stoppas i kappfickan. För mig blir nog detta ett vardagsgloss innan jag går till jobbet eller och fikar med en kompis. Jag kommer inte köpa en ask själv men jag tycker det var en kul present att få!  Jag är väldigt glad att ha fått chansen att prova!

Kommentarer

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-01-11 20:51:30

Nummer sju var en häftig färg. Tänderna ser säkert vitare ut då också :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-11 21:03:56

Emelie! ja, det är
alla fall den med mest färg. ;-)

Postat av: Efwa
Publicerad 2008-01-11 21:14:08

Jag mailade MAD om mina gel liners men jag vet inte om jag mailade rätt adress eftersom de har problem. Är det serviceadressen du mailade eller Barbi direkt?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-11 21:32:58

Efwa! Jag mailade på den gamla adressen, det är den som är knas. Maila på båda. Har man inte fått svar inom ett par dagar har hon inte fått det. Hon är jättesnabb annars!

Postat av: Zaly
Publicerad 2008-01-11 21:57:43

Synd att det va så lite skillnad i nyanserna, men nr 5 va jättesnygg :)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-01-11 21:58:28

Synd att de inte var så värst... Var lite sugen på en beställning, men pepprig vanlijdoft, lite torra och klistriga, njae, jag klarar mig =) Men man får tacka så mycket för utvärderingen, och du är väldigt duktig på att fota läppar, det är ju nästintill omöjligt att få det att se vettigt ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-11 22:09:36

Zaly! Ja, det är trist. Det blir ju lite antiklimax när man smetat på dem och inte ser vilket av dem man använt!

Veronica! Nej, du klarar dig nog utan dem ,det tror jag med! Man har ju övat mer på ögon än läppar så jag tycker det är knepigt. Man ser så fånig ut när man ska fundera på hur man ska se ut. alltså, om man ska le eller truta eller vad. Tycker det blir lite bimbo-varning på det hela.

Postat av: Annie
Publicerad 2008-01-11 22:38:19

Tack för en bra och inspirerande blogg!

Har två frågor om MAD som jag hoppas du kan svara på:)

Får du betala tull när du beställer där ifrån?
Hur applicerar du ögonskuggorna? Någon särskild teknik/pensel?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-11 23:36:27

Annie! Tack för berömmet! Jag har inte behövt betala tull för mina paket. Jo, ett från EM, men det var rätt stort. Det är nog slumpen som avgör om du fastnar eller inte. Och det är egentligen inte tull man betalar utan moms.

Jag har en krämskugga eller krämhighlighter under skuggorna och använder penslar i äkta år. Dock inga dyra penslar. Jag gillar get-, ponny- och ekorrhår i mina penslar. Även mård men helst inte till mina lösa pigment. Det funkar bara med mård till MAC-pigmenten. För mig alltså, kanske ska tilläggas.

Varje make-up har med en beskrivning där produkterna som använts står nämnda. Fast jag listar inte penslarna. de är namnlösa penslar fårn här och där. Mest Smink- och perukmakaren. Några från FOB, några från Lancome, några från ett set jag köpt på www.eleven.se och så vidare.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-12 20:54:32

Jag tycker att tvåan och trean ser fina ut, men de olika glossen är verkligen väldigt lika ... synd att de inte var så mkt att hurra för, jag tycker annars att idéen med tolv små gloss i en förpackning är bra, ungefär som att köpa sampleskuggor:)

Postat av: Sally
Publicerad 2008-11-12 14:42:00

Hej kolla in min Sally Hansen blogg. Jag skapade den nyss så jag har inte hunnit långt. Men ändå :)

Jag har hunnit recencera Lip Infaltion EXTREME litegrann och den kan jag verkligen rekomendera!



Finns nog bara att köpa här tror jag:



HansenLipInflationEXTREME-auktion-77073996" rel="nofollow">http://www.tradera.com/SallyHansenLipInflationEXTREME-auktion-77073996


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela