Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

He's Going in Circles

Publicerad 2008-01-31 20:26:42 i Naglar - holografiska lack,

Mer än en swatch, en hel manikyr, med China Glaze He's going in Circles. Det är alltså dagens lack från H2T och Kaleidoscope-kollektionen.

I olika vinklar i dagsljus.

Med blixt
Det är ett superglittrigt nagellack med silvergrön ton. Glittret reflekterar regnbågens alla färger. Det blir mycket textur men inte så mycket djup i färgen. Det har alltså inte holo-lackens 3D-känsla. Men det ser ut som om man strösslat naglarna med diamantdamm! Underbart!
Här är det två lager och ovanpå det ett lager av China Glaze Fast Forward som överlack.

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2008-01-31 20:48:57

Nu har jag fått blodadtand för nagellack...MÅSTE HA beställa flera...*vill ha, vill haaaa många*

Postat av: Peter
Publicerad 2008-01-31 20:55:53

Det är så underbart att se dina foton o omdömmen om nagellack du visar SMINKAN, kul att vi har ett gemensamt nagellacksintresse, kanon det gillar jag o du är " guld värd ska du veta", Ha en trevlig kväll/Peter

Postat av: Nasse
Publicerad 2008-01-31 21:02:09

Oj va fint!

Postat av: Bjooti
Publicerad 2008-01-31 21:09:00

Ser underbart ut!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-31 21:10:57

mmm, det är snyggt, fast jag tycker nästan bättre om när det inte är fullt så stora glitterkorn ... fast det är ju en smaksak. jag tycker att det kan vara väldigt fint med glitterlack till detaljer, typ tippar och halva naglar och så...

Postat av: C
Publicerad 2008-01-31 21:16:16

Häftigt nagellack! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-31 21:58:17

Aila! Ja, jag vet vad du menar. Plötsligt finns ett sug där efter färger man inte ens visste man gillade... Fördelen är att man ser händerna hela tiden så man får njuta riktigt!!

Peter! Vad roligt att du tycker det! Det är så trevligt att se dig här ibland! Och nagellack är ett härligt intresse! Har du hittat några vårfavoriter än? Just ja, såg du det nya röda jag fick idag? An Affair in Red Square. Vad tycker du om det? Jag tycker det ska bli snyggt i sommar, och jag tror till och med att jag ska göra som du och ha det på tårna. Jag brukar vara för lat annars, men den färgen ropar sandaler till mig!

Nasse! Ja, jag tycker det är härligt!!

Bjooti! Det värsta är att dessa lack är beroendeframkallande. De borde komma med varningstext... ;-)

Emma! Ja, jag förstår hur du menar. Men mina mininaglar fixar inte tippar... Hur som helst, jag gillar att gå lite överstyr så det här tilltalar mig! Skulle jag ha lite mer nagel att leka på skulle jag stämpla, klistra strass och ha mig. Jag är barnsligt förtjust i glitter. Tror jag var en skata i ett tidigare liv. Och vissa tycker nog att jag fortfarande är det! ;-)

C! Ja! Absolut!

Postat av: Ninni
Publicerad 2008-01-31 22:24:51

Jag älskar att du gillar att gå överstyr! Det är fantastiskt kul att se! Jag är själv en skata ibland! Flax!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-31 22:49:19

Hehe, det må så vara men lyssna inte på dummisarna. Jag tycker att du är mer som en vacker påfågel!

Det var för din skull jag skrev halva naglar ju:) du måste testa det nån gång, det blir faktiskt riktigt snyggt om man får jämna linjer, som jag brukar fixa med tejp ...

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-31 22:59:00

å mera bling bling naglar :)

Postat av: Emma
Publicerad 2008-01-31 23:12:22

underbart!

Postat av: Däkan
Publicerad 2008-01-31 23:34:56

Jag kan inte föreställa mig hur snygg du måste vara hela tiden.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-01 05:56:14

Ninni! Skator är bra fåglar. De är smarta, kan samarbeta och är iktiga överlevare! :-)

Emma P! Okej. Jag ska prova. Tejp lät som en bra idé! Det är lustigt vad svårt det är att lacka en nagel med precision när man kan dra en eyeliner utan att darra på handen. Fattar inte varför det är så...
Mmm! Jag älskar färgerna i påfågelns fjädrar!

Emma! Jag gillar det också!

Däkan! Jag är inte särskilt snygg, men jag har fina nagellack och mycket ögonskuggor! I övrigt är jag rätt ointresserad av mitt utséende, tro det eller ej.

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-01 08:21:25

Åååå! Det här var snyggt! Jag har inte riktigt fastnat för de tidigare lacken som ser ut som massor med glitter istället för holo, men det här var så tät packat med finkornigt glitter så att jag blev alldeles in love!

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-02-01 09:25:14

Å vad fint! Är så himla sugen på att beställa fler nagellack men mitt senaste från H2T har försvunnit så jag tror jag ska avvakta. Men det är svårt när man nästan varje dag ser nya färger på snygga lack :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-02-01 10:32:57

Mmm, det är konstigt. jag målade om mina naglar igår kväll och det är så kladdigt så det är ngt vansinnigt... inget snack om ifall det behövs remover och topz, något måste göras:) Tror du inte att det har med penseln att göra förresetn. Du vet om man använder medföljande applikator till ögonskugga blir det ju rätt kasst. tänkte att man kanske skulle ha en bättre pensel till nagellack också. hur är det när man får professionell manikyr?
jag har noll koll, fixar alltid mina naglar själv... men jag begriper inte mig på folk som kan måla superfina linjer och inte få ngt utanför med nagellack...

Postat av: Kim
Publicerad 2008-02-01 10:49:03

Det var coolt! :)

Postat av: Madeleine
Publicerad 2008-02-01 12:06:44

Fasiken va häftigt! :)

Hoppas du får en trevlig fredag!

Postat av: Angelina mi lajki
Publicerad 2008-02-01 12:10:56

Hey tjejen!
hoppas din dag är härligt rosenskimrande med mycket kärlek och annat skoj!
just nu pågår en Valentine-tävling på min blog där man kan vinna söta mi lajki örhängen!
kika gärna in? www.milajki.tjejsajten.se
XOXO! / Angelina
mi lajki

Postat av: overn'out
Publicerad 2008-02-01 14:52:24

wooow , fett hett nagelack ! ;)
/ H

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-02-01 16:30:58

Rocketqueen! Ja, du skulle sett det när jag satt i ljuset från stearinljus! Wow!!! Så otroligt fint!

Emelie! Hela paketet? Usch! Det låter illa!

Kim! Ja, jag gillar det skarpt!

Madeleine! Ja, det är fint! Hoppas din fredag också blir trevlig!

H! Tack!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-02-01 19:00:51

...ååååhhhh!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela