Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Flera nyanser av brunt

Publicerad 2008-01-29 09:13:27 i Eotd i brunt, Sminkans EotD,

Idag  har jag tagit ledigt för att flytta. Måste bli klar med det så de kan stänga av vattnet och påbörja rivandet av mitt gamla kök och badrum. Det är jättejobbigt att flytta...
Ja, just nu väntar jag på att min pappa ska komma och hjälpa mig och under tiden passade jag på att göra en liten Eotd. En brun. Och nu ska jag börja bära över min sminksamling till mitt tillfälliga boende. ;-)

Ruby Sunset, Cacao och Supernova från MAD Minerals.

Jag började med en grund bestående av krämhighlightern Dignity. Ovanpå den lade jag Ruby Sunset med en stor, fluffig pensel. I ett V med spetsen mot tinningen lade jag gnistande Cacao och i ett annat V med spetsen mot näsroten lade jag Supernova. Alla skuggorna suddades ihop mjukt. Därefter en eyeliner av MAD Minerals gel-eyeliner Black Out längs övre fransraden och svart kajal från Urban Decay längs nedre fransraden. En rad med lösögonfransar från HM, deras Medium som är väldigt diskreta, istället för mascara. Ögonbrynsskugga. Klart.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-29 09:27:33

Snygg sminkning! Jättefint med eyelinern och lösögonfransarna. Då får man väl säga lycka till med flyttandet. ska du flytta långt eller håller du dig inom stan?

Postat av: Jenny
Publicerad 2008-01-29 09:48:35

Jag älskar din blogg, på alla sätt och vis. Skulle tycka att det var roligt om du kunde skriva lite om vilka penslar du använder. Har själv en uppsjö av penslar men hittar aldrig någon/ några som jag blir riktigt nöjd med, vore kul med lite tips.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-29 10:29:28

Vilka fina bruna färger:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-01-29 11:18:16

Oh, att flytta är ju praktiskt sett ingen hit, däremot är det ju med spänd förväntan när man flyttar till ny lägenhet. Tillfällig flytt låter inte alls lika skoj, men hey, du är jäkligt snygg medan du håller på! Läcker brun sminkning! Lycka till!

Postat av: Marie
Publicerad 2008-01-29 11:22:31

Grym sminkning, sådär lagom diskret men ändå ögonfångande. Like it!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-29 13:39:58

jättefint. Fransarna ser också otroligt ut! Ser väldigt äkta ut

Postat av: http://recenseramera.blogg.se/
Publicerad 2008-01-29 15:05:32

Fina färger. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-29 20:21:42

Emma! Jag har bara flyttat två trappor bort i samma hus. Ska tillbaka igen till min gamla lägenhet så fort de är klara med stambyte och allt det andra som ska göras. Fy fan, vad jag är slut. Inte en muskel som inte värker och ryggen är helt förstörd... Och allt ska bäras tillbaka om några veckor...

Jenny! Vad kul att du gillar bloggen! Jag blir jätteglad att höra det!

Penslar, ja, jag ska tänka på saken. Jag använder mest naturhårspenslar, men ganska billiga sådana. Hur tänker du att inlägget skulle vara? Alltså, vad vill du veta? Jag svarar gärna på specifika frågor om jag kan.

Du vet att Rocketqueen även har en fantastiskt bra penselguide på sin blogg? Om du vill veta mer allmänt vad penslarna är lämpliga för och så. :-)

Sminkjante! Ja, lite lugnt och städat.

Veronica! Så snygg känner jag mig inte just nu, det kan jag lova... Kokar spaghetti just nu, sen ska jag bada och sen sova. Är helt ledbruten och dammig och svettig.

Marie! Kul att du gillade den!

MUML-Sanna! Ja, HM fransarna som är Medium ser helt äkta ut. Praktiska för man slipper mascara oc få fina fransar, men som sagt, ingen kan ana att det är fusk!

recenseramera! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-29 21:14:31

Oj vad jobbigt, din stackare! att flytta är ju ingen hit precis och särskilt inte när man vet att man måste upprepa det snart igen ...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela