Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

En blå, en lila och Fyrinnaes eyeliner

Publicerad 2008-01-09 18:35:59 i ,

image2731
Nej, jag ska inte gå ut så här, men eftersom jag ändå stod och testade olika färger av krämögonskugga så passade jag på att leka lite med annat också.

Det blå ögat har den turkosa Rimmelögonskuggan från det tidigare inlägget som grund och det lila ögat, inte oväntat den lila Rimmelögonskuggan!
Det blå ögat fick också skuggor från MAD Minerals, Blue Jay och Day Dreamer samt 7300 som highlighter. Eyelinern i guld är Uppity fluidline från MAC. Under ögat har jag Urban Decays Glide-On pencil i färgen Electric. Mascaran är från Lancome, Hypnose, och ögonbrynsskuggan från HM.


Det lila ögat hade fått skuggor från MAD Minerals, lila Kunzite, och Fyrinnae, Jade Ghost, som highlighter. Jag har även använt Fyrinnaes eyeliner i färgen "Colourful Metaphore". Den ska skifta färg beroende på ljuset. Jag tycker den är silvergrön hela tiden så så himla färgskiftande är den nu inte.

Den är dock väldigt täckande, ett drag räcker. Det är svårt att få en riktigt tunn linje, det är inte ett precisionsverktyg man får i penseln, men nu när jag vet hur brett det blir kan jag nog kompensera för penseln genom att vinkla den hårdare och stryka av den ordentligt så jag inte får så mycket färg. Eyelinern ska kunna gå att använda även innanför fransarna, men jag tror jag avstår från det...
Under ögat använde jag UrbanDecays Glide-On pencil i färgen Covet. Mascara och brynskugga som ovan.

För att undvika en så grov linje kan man ju också använda en bra eyelinerpensel. de går lätt ner i flaskan som har rätt rymlig hals.

Kommentarer

Postat av: Mia
Publicerad 2008-01-09 18:43:17

Jag gillade det blå...riktigt fint med Uppity...det hottar upp det!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-09 18:57:48

Mia! Kul att du gillade den! Det var ett tag sedan Uppity fick komma ut och leka. Den är himla fin!

Postat av: Ida
Publicerad 2008-01-09 19:50:09

va snyggt. :-) jag undrar en sak, eftersom du är så duktig på smink vilken färg rekomenderar du att man kan ha för att framhäva gröna ögon?

Ha det bra! / Ida

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-09 20:11:44

Helt, galet, fantastiskt! Vilka intensiva färger! Ååååh! Jag älskar parallella eyeliners, och oj vilken täckande färg det blev av Fyrinnaes liner! Alla lovprisar dem så jag tror att jag ska införskaffa ett par!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-09 20:20:58

Ida! Du får prova dig fram lite, men lila borde vara ett hett tips. Kolla in den här bloggen: http://sminkjante.blogspot.com/ Det är en grönögd tjej som gör jättefina EoTD. Likaså den här bloggen görs av en grönögd tjej, men mer honungston i det gröna: http://greenandcurly.blogspot.com/
Du hittar garanterat fina kombinatoner och färger för grönögda hos båda dem! Lycka till!

RQ! Galet känns som ett bra ord! Jag skulle knappt våga öppna nu om någon ringde på dörren... Färgerna är snygga, det håller jag med om. Men nästa gång jag använder fyrinnae-linern ska jag ta en tunnare pensel. Känslan av den är behaglig och bra så jag tror nog de är värda att äga. Billiga också!

Postat av: nathalie
Publicerad 2008-01-09 21:00:15

Jättefina ögonskuggor!

Postat av: Ida
Publicerad 2008-01-09 21:03:59

Tack så mycket för tipset! :-)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-09 21:15:30

Lila är ju en av mina favoriter, nähä! Den silvergröna eyelinern mot det lila, WOW! Attans osis jag la in en bäställning hos Fyrinnae idag och velade om eyelinern. Naturligtvis beställde jag inte någon..

Den blåa med dubbla eyeliners va också fin.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-01-09 21:36:17

TOKSNYGGT lila öga! Färgerna flöt ihop sååå snyggt och sättet du formar ögat på passar dig perfekt! Det får nog bli två saker till på listan och det är Kunzite och den grönsilvriga linern! (ser dollartecknen fladdra iväg...)Alltid en inspiration!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-09 22:05:44

Båda är jättefina, men jag gillar den blå mest. kanske

för att jag har varit så dålig på att använda uppity först, gillar att få idéer om vad man kan göra med den:)

Postat av: Mia
Publicerad 2008-01-09 22:25:51

shit! du sminkar bra =) själv är favoritmärket Noubas krämögonskuggor

Postat av: Kille
Publicerad 2008-01-10 01:35:24

Vill bara säga att du gör underbar makeup... tänk om jag fick min så bra

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-10 06:30:59

Nathalie! Tack!

Ida! Varsågod!;-)

Sminkjante! Det är bara att beställa igen!
Kostar ju nästan ingenting!

Emma P! De flesta verkar gilla den blå bäst. Jag gillade båda. Hade jag fått eyelinern lite tunnare på den lila hade den varit min favorit!

Mia! Tack! Jag har använt Nouvola jag med. Gillade den purpurlila! Den benvita däremot car usel...

Kille! Du får nog din lika bra. Annars är det ju bara att öva på! Tack för berömmet och lycka till med sminkandet!

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-01-10 07:45:57

*hum* var tog gårdagens kommentar vägen? Jaja, frågar igen. Hur får du Uppityn så intensivt guldig? Den blir mer lätt guldskimmrande på mig. Hur många lager har du lagt?

Postat av: Kille
Publicerad 2008-01-10 10:15:35

Sminkan jag försöker men är en bra bit från ditt kunnande :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-10 17:57:55

Kajalpennan! En gång drar jag med penseln, och så fyller jag på om det blir ojämnt. Jag har aldrig fattat hur du och Mia får den så ljuvligt skimrande. På mig blir det så gult. Hmm... Nej, jag vet inte vad vi gör olika?

Kille! Jag har sminkat mig mer eller mindre dagligen sen jag var 10 år. Det är alltså i 25 år. Fatta hur många övningstimmar...
Och alla andra jag sminkat. Man blir aldrig fullärd och det finns lika många tekniker som personer. Man lär sig hitta sin egen stil med tiden. Bara fortsätt lek, experimentera och upptäck!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela