Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dagens försök med Urban Decay

Publicerad 2008-01-11 06:36:06 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,

Rocketqueen efterlyste min UD-palett från i höstas och detvar ju bra för den hade jag glömt att jag hade. Idag har jag använt Honey och Underground från den paletten. Dessutom har jag använt Vibe och Oak Bronze från MAD MInerals och även eyelinern Peacock från MAD. Läpparna målades med ett rosa gloss från Sally Hansen.

Jag började med en grund av Dignity, en krämhighlighter från Face.  Sedan tog jag en fluffig pensel och lade Honey på inre två tredjedelarna av ögonlocket och under brynet. Yttre tredjedelen av ögonlocket och själva brynbenet lade jag Underground på. den skuggan är dock väldigt pigmentlös så för att få fram en kontur och kontrast var jag tvungen att förstärka den med Oak Bronze. Oak Bronze har en kopparröd ton i sig, vilket inte Underground har. Därefter lades eyelinern längs övre fransraden. Under ögat lade jag Vibe blandat med lining gel från Pure Luxe. Innanför fransarna Urban Decays svarta Glide-on penna. Mascara.

Kommentarer

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-11 07:12:14

Snyggt gul/brun makeup med en twist av grönt. Honey är ju en kanon fin gulskugga. Den kommer jag ihåg från i höstas:)

Postat av: Mia
Publicerad 2008-01-11 08:04:56

Åh, den var fin!! Kontrasterna är riktigt fin med guld och blått..

Postat av: dami
Publicerad 2008-01-11 08:11:50

Supersnyggt! Jag gillar kontrasterna. En riktigt glamorös make up. Hur gillar du Urban Decays skuggor?

Postat av: Emelie
Publicerad 2008-01-11 08:36:48

Wow, idag har du verkligen fått till det! En sminkning helt i min smak. Tänkte nog också köra på brons idag...får se :) Ha en trevlig dag!

Postat av: Sofia
Publicerad 2008-01-11 09:16:38

Wow! Din snyggaste sminkning hittills tycker jag som bevakat din blogg i ungefär ett halvår! Supersnyggt, verkligen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-11 10:31:32

Snygg och kul sminkning! det är himla fint med guld och koppar blandat med det turkosgröna ...

Postat av: Fina
Publicerad 2008-01-11 10:42:59

Härliga färger! riktigt snyggt =) ha de fint!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-11 10:58:27

ÅÅÅÅH! Oj, jag blir alldeles exalterad. Jag älskar ju Honey! Du passar fantastiskt bra i den, och Vibe under...den perfekta blågröna nyansen till. Kallt/varmt, underbart. Vad kul att du såg kommentaren i arkivet!

De där glossen passar dig ju jättebra, tycker du om dem själv? Läpparna ser så släta ut! (Inte för att du brukar ha tillskrynklade annars, haha! De ger baar så jämn yta...)

Postat av: Ika
Publicerad 2008-01-11 11:31:48

Vad fin du är idag! Så piffigt med liner i helt avvikande färg! :) Nåt jag vill testa själv, men inte riktigt har vågat mej på ännu...

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-11 12:00:53

verkligen jättefint!
okej nu börjar jag nog bli lite hispig,
men hur lång tid tog det för dej att få skuggorna från taylor made?
Dom kom ju inte idag heller :(

Postat av: Jackie_Daniels
Publicerad 2008-01-11 12:54:42

Åh vad fint! Vilken UD-palett är det? Jag ångrar SÅ att jag inte köpte De Luxe-paletten på Sephora när jag var där:( Nåväl, den här looken tror jag att jag skall inspireras av för dagens mejk. Tack!

Postat av: Karlavagnen
Publicerad 2008-01-11 13:13:27

Grymt snyggt! som alltid =)
och nu är jag på med mina fyrinnae och MAD frågor igen ;) hur är det med tull, tillkommser det någon kostnad och vilken isf.?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-11 14:55:05

Alltså va det peacock under ögat! Den så grön ut på min andra dator. Snyggt i alla fall:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-11 15:54:42

Sminkjante! Ja, Honey är fin! Men de andra i paletten hade jag kunnat leva utan. Ingen vidare stuns i de andra färgerna. Men Honey är verkligen bra på alla sätt.

Och nej, det är Vibe under ögat. Peacock över ögat. Vibe blandat med lining gel från Pure Luxe.

Mia! Jag gillar också kombinationen. Speciellt med den varma gula och så lite grönton i det blå.

Dami! Det finns en recension av de Luse-paletten från UD under Sminkan testar-kategorin. JAg gilar inte riktigt Urban Decay eftersom deras skuggor är rätt pigmentlösa. Honey är det lysande undantaget. Men jag faller för förpackningarna ibland...

Emelie! Blir det en EoTD? Ska kika in hos dig snart!

Sofia! Tack! Vad roligt att du gillar det och att du hängt med så länge! Nu blev jag glad!

Emma P! Japp! Jag håller med! Just blå med grönton är vackert till varma gula.

Fina! Tack! Har det fint själv!

RQ! Glad att vara dig till lags! Bara kul att få önskemål som man kan infria. Honey är ljuvlig!

Jag har inget emot glossen. De är trevliga. Jag gillar inte att de sticks i början, men det går över på några minuter. Tror slätheten beror på att läpparna svullnar lite. Inte så att det blir någon Plumping direkt, men kanske så att ytan ser annorlunda ut. Ska nog recensera dem vid tillfälle. Måste ta mig i kragen och testa igenom hela högen, men just stickandet får mig att tveka inför projektet...

Ika! Det måste du prova snart! Det är ju så roligt! Det öppnar så många nya kombinationsmöjligheter!

MUML-Sanna! Cirka tre veckor. Tror jag. Oroa dig inte, de kommer. Fastnar det i tullen tar det extra tid. Men det behöver inte vara det heller. änk på att det varit så många helgdagar nyligen.

J_D! Det är de luxe. Men det är bara Honey som är värd att äga ur den. Förutom att asken är så söt! De andra ger ingen färg hur man än bär sig åt med dem. Eller okej, färg, men svag sådan.

Karlavagnen! Det beror helt på om tullen plockar just sitt paket. Det är moms på smink i Sverige och då får du betala den summan. Det händer väldigt sällan. Om du inte fastnar i tullen tillkommer inga andra avgifter.

Postat av: Amanda
Publicerad 2008-01-11 18:13:40

Hej sminkan, urtjusigt som alltid ^^
jag har för mig att jag läste i din blogg att en krämskugga kan vara en bra bas för ögonskuggor och jag undrar då om en mousse foundation skulle fungera på samma sätt? ge bättre fäste etc.
nåja fortsätt uppdatera, man blir så inspirerad :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-11 20:03:42

Amanda! En krämögonskugga är absolut den bästa grunden, men det är kalrt en kräm- eller moussefoundation kan funka. En foundation är dock "torrare" än en krämskugga. Det kan alltså inte bli samma fäste för skuggan på ett foundationunderlag. Samma problem med t.ex vattenbaserade, flytande skuggor och liknande. Det jag vill ha är en lite klibbig eller fet yta, även om det absolut inte ska vara oljigt. Jag rekomenderar en krämhighlighter från Face i ett extremt tunt lager. Men t.ex Mayellines Mousse ögonskugga funkar också.

Väljer du foundation ta en lite kraftigare konsistens. Concealer kan också funka eller en ögonkräm som inte hunnit sjunka in helt.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-01-11 20:11:41

Väldigt väldigt fint. Du har så snygga ögonbryn med. Bra jobbat

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-11 22:50:45

extremt jävla snyggt! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-11 23:37:39

Rouaa! Tack! Och god natt! Nu ska jag sova!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela