Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Army Green Cat's Eye

Publicerad 2008-01-12 18:14:58 i Eotd i grönt, Sminkans EotD,


Mer grönt kommer här. Skuggor från MAD Minerals.
Jag inledde med att lägga Army Green på yttre delen av ögonlocket upp mot ögonbrynets yttre del. Därefter lade jag Cat's Eye på övriga delen av ögonlocket och upp över globlinjen. Precis under ögonbrynet lades Sweet Midori. Under ögat lades Chance med en pensel fuktad med Sealervätska. Kajal i svart från urban Decay innanför fransarna och som eyeliner. Mascara. Ögonbrynsskugga och så klart!

Kommentarer

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-12 18:26:44

Hej kära Sminkan! Hoppas att du har en underbar helg! Gud, så snyggt i grönt. Så intensivt, vilken hypnotiserande blick! Sweet Midori fick jag som extraprov, den måste jag testa någon gång.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2008-01-12 18:33:46

En grön snygging! Chance är en grön favorit, förresten så gillar jag nog alla gröna skuggor:) Army green har jag tyvärr inte. Trevlig helg.

Postat av: Veronica
Publicerad 2008-01-12 20:12:55

Åh, återigen en grön favorit!!! Vilken häftig grön, jag förstår verkligen namnet Army Green, tänk att dyka upp i det militära med den blicken! Nä, helt klart får det nog vara dags för en MAD-beställning här framöver! Jättejättesnyggt!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2008-01-12 21:01:29

Snyggt! Grönt är verkligen skönt på dig:) Nu är jag lite nyfiken på din sealer, är det för att ögonskuggan ska bli mer som en eyeliner, eller varför använder man den?

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2008-01-12 21:28:08

Vad roligt med en grön sminkning som är så olika mina egna. Militärgrönt är nått jag inte har så många skuggor av. Väldigt fint

Postat av: Anna B
Publicerad 2008-01-12 22:01:26

Du e grym, tjejen!

Postat av: MakeUpMyLack- Sanna
Publicerad 2008-01-12 23:13:09

The Green, isn't she lovely?
Yeah, she's wonderful :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-13 00:12:05

RQ! Jag fick också Sweet Midori som free sample. Den är underbar!

Sminkjante! Är också svag för alla gröna. Det är en färg man inte kan tröttna på!

Veronica! Ja, de har många fina färger hos MAD. Man vill ju ha varenda skugga från dem!

Emma P! En sealer är till för att göra skuggan till en krämig eller flytande konsistens. Det är enklare att göra tunna linjer då. Men jag använder sällan sealer. har experimenterat lite på sistone eftersom jag har två olika. Trodde jag gilade den från Pure Luxe bäst men ändrade mig efter gårdagens katastrof. Men jag tycker vatten går lika bra. Föresten har jag ler ändå kom jag på. Mixing Liquid och blend&fix från MUS har lite samma funktion.

Kajalpennan! Det närmaste den skuggan jag har här som du har är väl Dragon's Wing? Den är ju ganska lik. Lite kallare i tonen bara. Jag älskar ju också grönt, men drar ju ofta iväg mot knalligare färger än du. Du har många i oliv och brungröna toner, vilket ju också är jättesnyggt.

Anna B! Tack så mycket!

MUML-Sanna! Ja, Grönt är underbart!;-)

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2008-01-13 00:35:58

Som vanligt blir jag sååå avundsjuk. Att kunna så fint... Jag försökr och försöker, men inte blir det så bra... Nu behöver jag hjälp med en sak: Måste utöka min pensel-repetoar. Är mycket nyfiken på solfjädersborste och skunkborste. Hittar inte den senare någonstans för en vettig peng (DVS 5-600 är INTE vettigt tycker jag, eftersom jag inte vet om jag kommer gilla att arbeta med dem) Var hittar jag billigare? Och, ska till vår huvudstad snart, hur ska jag veta vilke penslar/borstar jag ska ha (som är bäst) inne på "smink-perukmakaren"? Har förstått att här är att välja på... några tips?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-13 00:59:07

Creme-idiot! På Smink- och perukmakaren har de dels ställ med billigare penslar och dels finns set bakom disk med dyra penslar från t.ex Ben Nye. Tjejen i butiken är jättegullig och kan hjälpa dig att hitta det du söker. Hon gillar verkligen att hjälpa sina kunder hitta rätt grejer om man frågar henne. Hon kan även visa hur man använder penslarna på bästa sätt. Var inte rädd att fråga henne. Hon kastar sig aldrig över kunderna utan man får gå fram till kassan och be henne. Men hon blir glad om man gör det!

Jag använder aldrig mina solfjäderborstar. Tycker de är rätt onödiga. Någon ensataka gång har jag använt dem för att lägga glitterpuder på skuldror och kindben, men sällan. Men det är ju jag det.

Skunkborste vet jag inte om de har i budget-variant på Smink-och perukmakaren. Har inte sett någon. Men jag ska inte svära på att jag har rätt. Jag har alltid fokus på ögonpenslarna. Om du ska ha penslar för ögonen rekomenderar jag de små ponnyhårspenslarna. De är underbara! De har även bra eyelinerpenslar i mård. Så har jag har en rougepensel därifrån med underbart rundad tip som jag älskar!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-13 02:00:13

underbart! min dagens kommer upp imorgon. Nu måste jag vila hjärtat... Har skitont igen. Puss!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-13 09:04:16

Rouaa! Du måste ta det lugnt! Vila mycket och gör inget ansträngande nu. Självklat ser jag fram emot din dagens! Men förta dig inte. Stor God Bättring-kram!

Postat av: rocketqueen
Publicerad 2008-01-13 11:41:20

Hallå underbaring! Hoppas du haft en fin helg så här långt, har det stått något speciellt på schemat? Vi hade en lugn hemmakväll igår, skönt som bara den.

Funderar på att köpa Fyrinnaes Powder Modifier och pressa några skuggor; jag vill göra melerade varianter!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-13 13:13:42

RQ! Jo, helt okej. Barndop igår. Blev Gudmor! Sedan champagne med Christian senare på kvällen. Idag ska jag ta det lugnt. Kanske fika lite på eftermiddagen...

Postat av: Sanna
Publicerad 2008-01-13 13:31:09

Åh det där var fint, älskar grön i alla former!
Ha en bra dag/Sanna

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-13 17:09:29

Sanna! Tack! Visst är grönt en underbar färg!

Postat av: Rouaa
Publicerad 2008-01-13 21:44:52

Sminkan jag lovar att jag tar det så lugnt jag kan (dvs knappt något) haha. Jag försöker att inte överansträna mig. Det är lite jobbigt för en med sånt temprament och tempo som mig, men jag försöker. Samtidigt så blir jag så uttråkad att jag tänker "fuck it!" men sen inser jag att jag verkligen måste...

Postat av: Fina
Publicerad 2008-01-13 23:13:41

Jättefint, grönt är skönt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2008-01-14 16:27:36

Rouaa! Jag förstår vad du menar. Men bara du tänker på dig själv och är försiktig!

Fina! Tack så mycket!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela